Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان گفت: نخستین دوره تربیت مدیران قرآنی رده‌های بسیج استان اصفهان با شرکت ۱۰۰ نفر از خواهران و برادران بسیجی در شهریورماه امسال برگزار می‌شود. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ استانها اصفهان نظرات

عظیم هاشم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برگزاری این دوره با حضور اساتید و صاحب نظران برتر کشوری و استان اصفهان اظهار داشت: این دوره از 3 لغایت 31 شهریور به صورت فشرده و در روزهای زوج، از ساعت 14 الی 19 در ساختمان جدید دارالقرآن بسیج اصفهان واقع در چهارباغ خواجو برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برادران و خواهران 18 تا 35 سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند تا تاریخ 28 مرداد، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شهرستان محل سکونت خود را به شماره 09902411600 پیامک کنند.  

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان گفت: هزینه شرکت در این دوره آموزشی 250 هزار تومان است که 200 هزار تومان از این مبلغ به صورت یارانه توسط دارالقرآن بسیج در نظر گرفته شده و قرآن آموزان، تنها 50 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود استقبال از این دوره زیاد باشد و حدود یک هزار نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کنند که از این تعداد 100 نفر پس از برگزاری آزمون ورودی، انتخاب می‌شوند.

هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: در گذشته، 33 دوره تربیت مربی توسط دارالقرآن بسیج برگزار شده است اما در نظر داریم با برگزاری دوره تربیت مربی، بتوانیم نیروهای آموزش دیده را هم در زمینه آموزشی و تربیتی و هم در زمینه اجرایی به کار بگیریم؛ در واقع انتظار داریم پس از برگزاری این دوره، مربیان متخصصی تربیت شوند که خود می‌توانند فعالیت اجرایی انجام دهند و حتی اگر این افراد در روستاها تنها بودند و امکانات خاصی در اختیار نداشتند، بتوانند علاوه بر مربیگری، فضاسازی و تبلیغات و سایر فعالیت‌های لازم در حوزه قرآنی را انجام دهند.  

وی با بیان اینکه نخستین دوره تربیت مدیران قرآنی رده‌های بسیج استان اصفهان در 3 بخش دوره مفصلات، اصول و فنون مدیریت اسلامی و مهارت های آموزشی برگزار می‌شود، افزود: آشنایی با شیوه آموزش قرآن به روش اسوه حسنه به عنوان یک طرح پایه و اساسی و آشنایی با روش‌های تدبر در قرآن از جمله بخش‌های آموزش دوره مفصلات است.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان گفت: بایدها و نبایدهای تأسیس یک مرکز قرآنی، بایسته‌های برگزاری دوره حفظ قرآن کریم، فضاسازی و شاداب سازی محیط‌های آموزش قرآنی، شیوه‌های جذب و تثبیت قرآن آموزان و کلاس داری و اصول کار تشکیلاتی از جمله مواد آموزشی در بخش اصول و فنون مدیریت اسلامی است، همچنین آموزش تجوید تخصصی قرآن کریم و آموزش الحان عرب به صورت ویژه در ترتیل خوانی قرآن کریم از جمله مواد آموزشی در بخش مهارت‌های آموزشی نخستین دوره تربیت مدیران قرآنی رده‌های بسیج استان اصفهان به شمار می‌رود.   

وی تصریح کرد: غیبت نکردن بیش از 4 ساعت آموزشی، داشتن حداقل توانایی و تجربه کلاس داری و انجام فعالیت‌های دینی و فرهنگی در سطح بسیج و مساجد، آشنایی با تجوید و توانایی اجرایی آن در تلاوت و آشنایی مقدماتی با قرائت ترتیل و الحان عرب از جمله شرایطی است که علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره باید داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آیین برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، اساتید، کارمندان با حضور ریاست دانشگاه، مسئول نهاد رهبری، مدیران فرهنگی و اجتماعی، قاریان و مبتهلان برتر در عرصه دانشگاهی، فعالان قرآنی در سالن ملک نسب دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به ارائه گزارش مختصری از جشنواره اخیر قرآنی پرداخت و گفت: در مجموع تعداد ثبت نام کنندگان بیش از۳۵۰ نفر، تعداد افراد ثبت نام در بخش معارفی بیش از ۲۰۰ نفر، تعداد شرکت کننده در بخش هنر و ادبیات بیش از۴۰ نفر، تعداد افراد شرکت کننده در بخش آوای بیش از ۶۰ نفر و منتخبین بخش آوای ۱۱ نفر بودند که در این جلسه مورد تجلیل قرار گرفتند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1227381 برچسب‌ها مسابقات قرآنی

دیگر خبرها

  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان