Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:52:46 GMT

«بیشه دراز» به روستای هدف گردشگری تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۷۱۶۰

«بیشه دراز» به روستای هدف گردشگری تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر،  احمد کرمی روز شنبه در جلسه هماهنگی رفع مشکلات روستای بیشه دراز با تأکید بر اجرای سریع عملیات عمرانی در این روستا افزود: رفع مشکلات طرح هادی روستا و دیگر مشکلات این روستا در یک بازه مشخص زمانی و اجرای عملیات عمرانی در روستا آغاز شود.

وی افزود: مشکل الحاق زمین های مورد نیاز روستا نیز از طریق بنیاد مسکن و منابع طبیعی در سریعترین زمان ممکن رفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی با تآکید بر این که تلاش کنیم این روستا را به عنوان هدف گردشگری معرفی نمایید تصریح کرد: رفع مشکلات روستا از قبیل آب شرب ، ایجاد فضای سبز و اجرای طرح هادی روستا ظرف مدت مشخص انجام خواهد شد.

وی با اشاره به انجام عملیات آبخیزداری در این روستا ادامه داد: ۲۸۰ میلیون تومان برای اجرای طرح های عمرانی در این روستا اختصاص می یابد.

معاون استاندار ایلام در خصوص اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و همچنین اجرای طرح هادی بر اساس روستای هدف گردشگری بیان کرد: پیگیری های لازم برای اختصاص اعتبار برای اجرای طرح هادی براساس روستای هدف گردشگری در روستای بیشه دار در حال انجام است.

کد خبر 4377574

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد کرمی استانداری ایلام گردشگری ایلام مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان

فرشید ریاحی در شورای اداری بخش ناغان، با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن روستایی، اظهار داشت: در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین از سوی راه و شهرسازی و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی انجام و واگذاری زمین به متقاضیان طرح صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بخش ناغان و در دولت سیزدهم ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب ۴۴ روستا طرح هادی تهیه و اجرا شده است.

ریاحی اضافه کرد: در حوزه مسکن روستایی ۳۹۲ فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شده که ۳۳۴ فقره در قالب ۸۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد تسهیلاتی شده است، همچنین حدوداً ۲۹ قطعه زمین روستایی و ۱۲ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

وی گفت: ۳۴۴ هکتار زمین در خصوص اراضی ملی روستایی شناسایی شده که پنج روستا مشکل تداخلات اراضی، مسائل زیست محیطی و حرایم معادن و صنایع دارند که این امر در حال پیگیری است تا الحاق و تملک آنها انجام شود.

ریاحی در حوزه نهضت ملی مسکن در شهر‌های شلمزار، دستنا و گهرو، بیان داشت: تامین زمین از سوی راه و شهرسازی انجام و در اختیار بنیاد قرار داده شد، زمین به متقاضیان طرح واگذار و عملیات آماده سازی در فاز اول در شهر شلمزار به اتمام رسید، یعنی عملیات اجرایی ۵۶ واحد مسکونی در شلمزار آغاز شده و در گهرود تامین زمین انجام شده است، اما در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی و واگذاری به متقاضیان طرح انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل

خدایار باقری هارونی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای بحث نهضت ملی مسکن، در بخش ناغان اراضی ملی وجود ندار که مجبور به استفاده از بخش خصوصی شدیم.

وی با اشاره به بحث تونل زره، بیان کرد: پیمانکار طرح مطالبات بسیاری دارد، اما برخلاف این مشکلات اعتبارات ماده ۵۶ طی چهار روز آینده ابلاغ خواهد شد، از طرفی در سطح ملی اعتبارات عمرانی استان‌های سردسیر به خزانه ابلاغ شده که منتظر رسیدن سهم استان هستیم، همچنین اعتبارات دور دوم سفر به محض ابلاغ به پروژه تزریق خواهد شد و با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت.

فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: پمپاژ ناغان یکی از پروژه‌های مهم شهرستان کیار بوده که سال ۱۴۰۱ مورد بازدید قرار گرفت، یعنی اگر طرح به اجرا می‌رسید با نواقصی در تامین آب باغات و اراضی شمال بخش ناغان مواجه بود، اما بازنگری اساسی طرح انجام و تخصیص به نیاز آبی ناغان اضافه شد، در حال حاضر ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه دارای سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن و هفت کیلومتر خط انتقال بوده که خط انتقال در حال اجرا و در حال تملک اراضی هستیم که پروژه دارای ۴۷ پیشرفت فیزیکی است و تاکنون حدوداً ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

کریمی ساماندهی ۸۵ مورد پرورش ماهی در رودخانه سبزکوه برای اولین بار، تخصیص ۲۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه و دامداری را از جمله اقدامات دولت سیزدهم در بخش ناغان برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه