Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:30:14 GMT

برداشت برنج ارگانیک از شالیزارهای بهنمیر

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۷۲۴۹

برداشت برنج ارگانیک از شالیزارهای بهنمیر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، نسیم عادلی رییس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهنمیر گفت: مزرعه برنج به مساحت ۴ هکتار در روستای گالشکلا بهنمیر قرار دارد که سهیل نعمتی مالک آن پس از چهار سال تولید محصول برنج به صورت سالم، امسال درخواست تولید به صورت ارگانیک داد که میزان بازدهی آن ۵ تن شلتوک در هکتار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهنمیر، ویژگی تولید محصول به صورت ارگانیک را عدم استفاده از هیچ گونه ترکیب شیمیایی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، افزایش تقاضا در بازار و بهبود کیفیت،  بیان کرد.

عادلی با بیان اینکه بهنمیر دارای ۴۱۶۶ هکتار زمین زیر کشت محصول برنج است، افزود: از این میزان حدود ۱۰۰۰ هکتار زیر کشت ارقام پرمحصول و مابقی زیر کشت ارقام طارم هاشمی و محلی است.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بهنمیر متوسط مقدار برداشت شلتوک برنج در اراضی بهنمیر در ارقام پرمحصول ۷/۵ تا ۸ تن و در ارقام محلی ۴/۵ تن بیان کرد.

عادلی از کشت سالم محصولاتی چون برنج، میوه و صیفی جات به صورت پایلوت و برگزاری کلاس های آموزشی در بهنمیر خبر داد.

انتهای پیام/ م

پرورش برنج ارگانیک در چهار هکتار از شالیزارهای بهنمیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد هرکیلو آویشن بیش از ۵۰۰ هزار تومان فروخته شود و ارزش آویشن‌های برداشت شده امسال به بیش از ۲۰ میلیارد تومان برسد.

سید محمد نور موسوی افزود: بیشترین آویشن‌های برداشت شده در شهرستان‌های رودان، میناب، بشاگرد و حاجی آباد است.

وی گفت: سطح رویشگاه‌های هرمزگان بیش از دویست هزار هکتار است که ۵۰ هزار هکتار آن در طرح بهره برداری، و در ۷ هزار هکتار آن عملیات احیای از سوی جوامع محلی صورت گرفته است.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

بیشتر بخوانید: آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: طرح‌های اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل ساخت هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

موسوی گفت: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش و تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در هرمزگان دارند.

وی افزود: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان و تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان