Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: هفت ناحیه صنعتی روستایی تا پایان سال جاری با هدف رونق کسب و کار در روستاهای استان راه اندازی می شود.

علی عبدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سعی می کنیم با راه اندازی این نواحی صنعتی، زمینه به ثمر رسیدن طرح های اشتغال پایدار روستایی را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این طرح می تواند در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و حتی تحقق مهاجرت معکوس موثر باشد.
وی بیان کرد: در حال حاضر 34 شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان غربی وجود دارد که 26 مورد از این تعداد در مساحتی به میزان 631 هکتار فعال است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ادامه داد: یکهزارو 298 واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی مشغول فعالیت است که این آمار، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.
وی بیان کرد: 22 هزارو 800 نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند.
عبدلی گفت: هم اکنون در هشت شهرک صنعتی استان تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شده و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی میاندوآب نیز در 10 روز آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: طرح پرداخت مشوق حق انتفاع در راستای حمایت از تولید و اشتغال به صنایع کوچک در استان اجرا می شود.
وی افزود: برای ترغیب سرمایه گذاران و رفع موانع سرمایه‌ گذاری در نواحی صنعتی مشوق هایی برقرارشده که سرمایه ‌گذاران تنها 30 درصد قیمت حق انتفاع زمین را به صورت نقد می‌ پردازند و بقیه در اقساط 36 ماهه دریافت می شود.
وی بیان کرد: همچنین برای خریداران زمین و تولید کنندگان در موقع خرید زمین برای ساخت و ساز 10 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اضافه کرد: خریدارانی که تمام هزینه زمین را یک جا پرداخت کنند، از تخفیف 40 درصدی بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود و با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به مدار تولید آغاز شده است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
این شهرک ها در زمینی به مساحت یکهزار و 207 هکتار راه اندازی شده است.
8135/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شهرك صنعتي ناحيه روستايي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است