Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص استفاده از کودهای زیستی در کشور، بیان کرد:  در ستاد توسعه زیست فناوری به دنبال این هستیم که کود شیمیایی را با کود زیستی و آلی ترکیب کنیم.  
 
وی افزود: استفاده از کود زیستی می تواند 10 تا 20 درصد محصولات کشاورزی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین می تواند یک سوم واردات کود شیمیایی را به ایران کاهش دهد که رقمی معادل 200 میلیون دلار در سال کاهش ارزبری اتفاق می افتد.
 
به گفته قانعی، کود زیستی به مواد حاصل‌خیزکننده‌ای گفته می‌شود که دارای تعداد کافی از یک یا چند گونه از میکروارگانیسم‌های سودمند خاکزی هستند. کودهای زیستی، ریزاندامگان‌هایی (میکروارگانیسم‌هایی) هستند که قادرند عناصر غذایی خاک را در یک فرایند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامینها و دیگر مواد معدنی کرده و به ریشه خاک برساند.  
 
وی ادامه داد: مصرف کودهای زیستی کم هزینه تر هستند و در اکوسیستم آلودگی به وجود نمی‌آورد و در واقع کودهای زیستی مواد نگه‌دارنده میکروارگانیزم‌های سودمند خاک است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاد توسعه زیست فناوری کودهای زیستی کاهش ارزبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی