Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازپخش برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با موضوع «نقش استعمار انگلیس در تاریخ معاصر ایران»، شنبه ۲۷ مرداد روی آنتن شبکه افق می‌رود. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، دولت انگلیس طی دوره‌های مختلف تاریخی دخالتهای بیشماری در دیگر کشورها داشته به طوری که برخی از آنها را به طور کامل استعمار کرده و تحت سلطه خود در آورده و در بعضی دیگر از کشورها هم نفوذی بی‌سابقه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران هرچند هیچ وقت به طور رسمی مستعمره کشور دیگری نبوده، اما در بعضی دوران‌ها، کاملا تحت سلطه سردمداران غربی قرار گرفته و پادشاهان ایرانی، کمترین اختیاری از خود نداشتند.

در دوران قاجار این وضعیت تشدید شد و همین مسئله، اعتراض ایرانیان را در اقصی نقاط کشور سبب شد به طوری که شاهد قیام های متعددی در چهارگوشه ایران علیه انگلیسی‌ها بوده‌ایم. یکی از این اعتراضات که به قیام بزرگی منجر شد، مربوط به جنوب کشورمان و به رهبری رئیسعلی دلواری بود، مردی که سردار تنگستان در دوران جنگ جهانی اول مشهور شد.

دلواری سرانجام پس از اقدامات فراوان علیه انگلیسی ها، در دوازدهم شهریورماه سال 1294 طی شبیخونی با حضور نیروهای خودفروخته از پشت مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. در سالروز شهادت این قهرمان ملی، برنامه تلویزیونی «جهان آرا» به موضوع «نقش استعمار انگلیس در تاریخ معاصر ایران» پرداخته بود؛ مهمانان برنامه دکتر موسی حقانی از پژوهشگران تاریخ کشورمان و ضیاء الدین دری کارگردان و سازنده سریال کیف انگلیسی بودند.

اینک و در آستانه سالروز کودتای 28 مرداد و با توجه به درگذشت سید ضیاءالدین طباطبایی، تکرار این برنامه از ساعت 22 روی آنتن شبکه افق می‌رود.

انتهای پیام/

R1515/P1356/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی شبکه افق تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی شبکه افق تلویزیون رسانه ملی شبکه افق تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین