Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمون جامع زبان فارسی با حضور ۱۲۶ نفر از فارسی‌آموزان مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، آزمون جامع زبان فارسی با حضور ۱۲۶ نفر از فارسی آموزان مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این آزمون که در دو مرحله کتبی و شفاهی در روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه ۹۷ در مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد، فارسی آموزانی از کشور‌های عراق، لبنان، سوریه، اندونزی و کانادا شرکت کردند. داوطلبان در این آزمون به سوالات مرتبط با چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری پاسخ دادند.

پس از برگزاری این آزمون، نتایج آزمون بر روی سایت این مرکز قرار گرفت که ۸۲ تن از داوطلبان نمره قبولی را کسب کردند. همچنین محمد وفا از کشور عراق، محمد نورس از کشور سوریه و سارا رعد از کشور لبنان نفرات برتر این آزمون بودند.

یادآور می‌شود همزمان با این آزمون، آزمون جامع زبان فارسی با نظارت بخش واحد سنجش و ارزیابی مرکز فردوسی دانشگاه فردوسی مشهد، در نجف عراق نیز برگزار شد که ۳۰ داوطلب در آن شرکت داشتند. اغلب این داوطلبان پس از کسب موفقیت در این آزمون برای ادامه تحصیل به دانشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد معرفی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشهد خراسان رضوی دانشگاه فردوسی زبان فارسی دانشجوی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس موسسه آموزش عالی عطار مشهد گفت: در این مراسم که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، ضمن بزرگداشت مقام عطار نیشابوری، از «رضا اشرف زاده»، استاد و عطارپژوه هم کشور تجلیل به عمل آمد.   سیدحسین مجتبوی همچنین اعلام کرد: موسسه آموزش عالی عطار با هماهنگی انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات عطارشناسی و عطارپژوهی کشور را در دانشگاه عطار خراسان راه اندازی می‌کند.   در بخشی از این برنامه، هنرمندان به خطاطی و نقاشی با موضوع عطار نیشابوری پرداختند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد
  • (ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت