Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق ارزیابی سازمان ملل، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت تاثیر مناقشه نظامی در شرق اوکراین قرار دارند که بخش اعظم آنها به کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند، از جمله یک و نیم میلیون نفر که آواره شده‌اند. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نوستی»، "استفان دوگاریک"نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که بخش اعظم چهار میلیون و 400 هزار نفری که به نوعی تحت تأثیر درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین قرار گرفته‌اند، نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سازمان ملل روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت:« بطور کلی چهار میلیون و 400 هزار نفر در حال حاضر تحت تاثیر مناقشه نظامی در شرق اوکراین قرار دارند که از این تعداد بیش از چهار میلیون نفر نیازمند کمک‌های انسان دوستانه هستند. از جمله این افراد، بیش از یک و نیم میلیون نفر از ساکنین منطقه دونباس هستند که به سایر مناطق مهاجرت کرده و نیازمند مواد غذایی، آب آشامیدنی، دارو و کمک‌های پزشکی هستند.»

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، در اوکراین بیش از یک و نیم میلیون نفر به خاطر درگیری‌های نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور آواره شده‌اند. این میزان در تابستان سال 2017 به خاطر تشدید درگیری‌های نظامی، افزایش یافت، ولی در طول تابستان سال 2018، حدود 6 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نشست سران این سازمان بر ادامه تعامل با حکومت طالبان در چارچوب کمک‌های بشردوستانه و گفتگوهای سازنده تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسین ابراهیم طاها» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامینشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاپانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم
  • سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح