Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران خانه هنرمندان ۲ تخلیه شده است.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره تخلیه خانه استاد لرزاده (خانه معمار)، گفت: شورای چهارم دو مصوبه در رابطه با خانه استاد لرزاده داشته است که مصوبه اول در ۲۹ آذر ۹۴ بوده که براساس آن مصوب می‌شود که این بنا که در آن زمان خانه هنرمندان شماره ۲ بوده است تبدیل به خانه معمار شود و چند هدف نیز در این خصوص انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر همین اساس یک مهلت سه ماهه مقدر می‌شود که شهرداری لایحه‌ای برای تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار بیاورد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در همین خصوص یکسری اهداف در نظر گرفته می‌شود که در خانه معمار چه اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در نگاه اول این بود که این مکان به یک فضای مناسب برای تعامل و تبادل اطلاعات علمی و هنری در جامعه معماران شود و دیگر اینکه تبدیل به مکانی برای معرفی آ‌ثار معماران برجسته از جمله استاد لرزاده شود.

اعطاء گفت: این خانه توسط انجمن معماری زیر نظر خانه هنرمندان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هنگامی که شهرداری پس از سه ماه لایحه‌ای را در این خصوص می‌آورد شورای شهر تهران دومین مصوبه که در تاریخ ۱۵ فروردین ۹۶ به تصویب رسید و در سیصد و سی‌ونهمین جلسه دوره چهارم شورای شهر تهران در ۱۵ فروردین ۹۶ به تصویب رسید که خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار تبدیل شود و برای این خانه یک هیات موسس در نظر گرفته شد که این هیات موسس این مصوبه را اجرایی کند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اعضای هیات موسس متشکل از معاون معماری و شهرسازی شهر تهران، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مدیرعامل خانه هنرمندان شهرداری منطقه ۷ و یک نفر عضو شورای شهر تهران به عنوان ناظر بوده است.

وی گفت: هیات موسس وظیفه دارد این بنا را راه‌اندازی و تحویل شورای راهبردی بدهد تا شورای راهبردی آن را اداره کند.

اعطاء گفت: شورای راهبردی خانه معمار متشکل از معاون معماری و شهرسازی، مدیرعامل خانه هنرمندان، نماینده انجمن معماران ایران، نماینده دانشکده‌های معماری و شهرسازی و یکی از اعضای شورای شهر تهران است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: خانه معمار مرکزی برای تدوین معماری ایرانی و اسلامی است و یکسری فعالیت‌ها در جهت اینکه صاحبنظران حوزه معماری ایرانی اسلامی بتوانند آنجا تعاملاتی داشته باشند انجام می‌دهند و پیشنهاداتی هم برای بهبود شهر تهران ارائه خواهد داد.

وی گفت: شورای راهبردی باید بودجه سالانه این محل را تدوین و به شهرداری و شورا برای تصویب ارسال کند.

اعطاء گفت: با توجه به اینکه این مصوبات معطل مانده بود این بنا را در اختیار سرای محله قرار داده بودند که جلسه‌ای تحت عنوان هیات موسس در تاریخ ۳۱ اردبیهشت با حضور اعضا تشکیل شد و مصوب شد که ظرف مدت سه ماه یعنی تا ۳۱ مرداد شهرداری منطقه ۷ این بنا را تخلیه و در اختیار هیات موسس قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: نهایتا با پیگیری‌های قائم مقام منطقه ۷ ظرف موعد مقرر این خانه تخلیه شد و مراحل اجرایی آن باید آغاز شود.

اعطاء درباره خانه معمار گفت: این بنا در میراث فرهنگی ثبت شده است و اثری از استاد حسین لرزاده است که در فهرست آ‌ثار ملی نیز ثبت شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: این بنا در محدوده خیابان شریعتی نرسیده به بهارشیراز واقع شده که ۵۰۰ متر زیربنا دارد و در یک حیاط به وسعت ۲ هزار متر مربع واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بنا یکی از بنا‌هایی است که توسط استاد لرزاده ساخته شده که معماری آن بسیار ارزشمند است و سبک استاد لرزاده را در این بنا می‌توانیم ببینیم و ویژگی‌های معماری مدرن و معاصر ایران را دارد.

اعطاء خاطرنشان کرد: متاسفانه این بنا مقداری آسیب دیده که باید بهسازی شود.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شخصیت استاد حسین لرزاده نیز گفت: استاد لرزاده متولد ۱۲۸۳ بوده است و پدرشان نیز استاد محمدخان معمار لر است که البته اصالت آن‌ها تهرانی بوده که در کتاب ماجرای معماری سنتی ایرانی در خاطرات استاد حسین لرزاده درباره فامیلی استاد توضیحاتی داده شده و در ا. ین کتاب از تولد، کودکی، پروژه‌ها و ا. شعار استاد لرزاده اشاراتی کرده است.

وی گفت: استاد لرزاده از بچگی تحت نظر پدرش آموزش‌های نجاری، تابلونویسی، نقاشی و معماری را آموزش دیده و کار‌های مختلفی را در تهران انجام داده است و مرمت بارگاه حضرت امام حسین (ع) نیز انجام داده که توسط آیت‌الله بروجردی مامور به این کار شده بود.

اعطاء خاطرنشان کرد: ا. ستاد لرزاده را به خاطر مساجدی که ساخته می‌شناسیم، مانند مسجد لرزاده در میدان خراسان، مسجد سجاد در خیابان جمهوری و یا مسجد اعظم قم و همینطور مسجد مهدیه و مسجد سپه‌سالار.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: استاد حسین لرزاده در ساخت مساجد مهارت خاصی را داشته است. در ایران جهت قبله به سمت جنوب غربی و یا غرب به سمت جنوب است.

وی خاطرنشان کرد: استاد لرزاده در مسجد سجاد با بهره‌گیری از طرح‌های هندسی به شکلی اقدام کرده که شبستان و محراب مسجد در امتداد قبله قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانه هنرمندان شورای شهر تهران شهرداری تهران علی اعطا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!
  • جزییات کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام شد
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان