Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@17:49:12 GMT

صدور شناسه ملی برای ۲۰۰۰ سمن حوزه جوانان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۸۳۳۴

صدور شناسه ملی برای ۲۰۰۰ سمن حوزه جوانان

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت برامور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دو هزار سمن در حوزه جوانان فعال هستند گفت: با امضای تفاهم نامه بین وزیر کشور و وزارت ورزش و جوانان ،منبعد سمن های حوزه جوانان از شناسه ملی و ساختار حقوقی برخوردارمی شوند.

امید محدث، مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبستان در خصوص تفاهم نامه منعقد شده در حوزه سمن های جوانان گفت: بحث حقوقی و شناسه ملی برای فعالیت های ان جی اویی و سازمان های مردم نهاد یکی از مشکلات سمن های حوزه جوانان طی سال های اخیر بود که تبدیل به یک محل اختلاف بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور شده بود که این مسئله موجب ایجاد اختلاف در فعالیت‌های سمن های حوزه جوانان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به دلایل اختلاف بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور در این خصوص بیان کرد: دلیل مهم این بود که وزارت کشور به تفاهم نامه ای که بیش از این بین عبادی رییس سازمان ملی جوانان و ایزدی وزیر کشور وقت منعقد شده بود، پایبند نبود و می گفت چون در حال حاضر سازمان ملی جوانانی وجود ندارد ما هم این تفاهم نامه را قبول نداریم.

 

محدث در ادامه تصریح کرد: این در حالی بود که سایر دستگاه ها از جمله سازمان بهزیستی از این امکان استفاده کرده و شناسه ملی را برای سمن های خود به ثبت رسانده بودند.

 

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این تفاهم نامه با تلاش وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید، افزود: اکنون با تفاهم نامه ای که بین این دو وزیر منعقد شده است منبعد سمن های حوزه جوانان از شناسه ملی و ساختار حقوقی برخوردار خواهند بود.

 

وی ادامه داد: بعد از اجرایی شدن این تفاهم نامه سمن ها هیچ مشکلی برای کارهای بانکی، قرارداد و موسسات حقوقی و تفاهم نامه با نهادهای دیگر ندارند زیرا تبدیل به یک شخصیت حقوقی مشخص شدند و دارای پروانه فعالیت و شناسه رسمی برای انجام فعالیت های حقوقی خود شدند.

 

محدث بیان کرد: بعد از اجرایی شدن این تفاهم نامه سمن های حوزه جوانان می توانند مانند سایر سازمان های مردم نهاد در سایر دستگاه ها به فعالیت خود ادامه دهند.

 

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بحث شناسه رسمی سمن های مردم نهاد از دیگر بندهایی که این تفاهم نامه است، گفت: وزارت کشور پذیرفته مجوزهایی که معاونت جوانان صادر می کند را به رسمیت بشناسد.

 

وی با بیان اینکه دو هزار سمن در حوزه جوانان فعالیت می کنند، اظهار کرد: حدود 300 هزار نفر در این سمن ها فعال هستند.

 

محدث تصریح کرد: در حوزه جوانان سمن غیرمجاز و بدون مجوز نداریم.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خشکسالی استان همدان بحران آب عزت الله انتظامی شیراز مذاکره با آمریکا بندرعباس عبدالرضا رحمانی فضلی تفاهم نامه وزارت ورزش و وزارت کشور سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مختارزاده مدیرتوزیع برق خوی از امضای تفاهم‌نامه مشترک این مدیریت با صنایع این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان و در راستای برنامه ریزی جهت گذر موفق از پیک، تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با صنایع شهرستان خوی امضا شد و تا آغاز ایام پیک بار امسال این تفاهم‌نامه در سایر حوزه‌ها نیز امضا خواهد شد. 
وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با هدف کاهش مصرف مشترکان در ساعات اوج مصرف و تامین برق پایدار مشترکان خانگی انجام می‌شود، عنوان کرد: هرساله پیش از ایام پیک بار تابستان، تفاهم‌نامه‌های مشترکی با مشترکان حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و ... منعقد می‌شود که در آن مشترکان متعهد می‌شوند که میزان مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف بر اساس تفاهم صورت گرفته کاهش داده و یا نسبت به تغییر شیفت کاری به ساعات غیرپیک، روز‌های تعطیل هفته و یا ساعت کم‌باری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال