Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی فرشادان در گفت و گو با خبرنگار مهر به شرایط اقتصادی و بسته جدید ارزی دولت اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که نیاز به بررسی و مطالعه زیادی دارد اتفاقی است که امسال روی داد و اینکه قبل از ۱۵ مرداد و آغاز تحریم ها بازار به استقبال آن رفته و قیمت کالا و ارز چندین برابر افزایش پیدا کرد.

وی وجود نقدینگی سرگردان در جامعه را ماشین تخریب خواند و عنوان کرد: این نقدینگی در هر بخشی وارد شده خرابی و ویرانی به دنبال داشته است، زمانی  وارد موسسات مالی و اعتباری، بازارمسکن و امسال هم دلار و سکه شد که نابسامانی و مشکلات عدیده اقتصادی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت نتوانسته تاکنون کنترلی بر نقدینگی داشته باشد، گفت: در مقطعی برای کنترل نقدینگی  بهره بانکی افزایش یافت  و این تصمیات اشتباه و خلق الساعه آسیب زیادی را به کشور وارد کرد.

فرشادان با بیان اینکه بازار و اقتصاد با زور کنترل نمی شود، بیان کرد: کنترل بازار نیاز به برنامه ریزی دارد و زمانی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و رونق تولید دست پیدا خواهیم کرد که نقدینگی به سمت و سوی بورس هدایت شود.

وی ادامه داد: هزار و ۶۰۰،۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم اگر نتوانیم مدیریت کنیم آسیب خواهیم دید و بهترین راه مدیریت آن هم هدایت به سمت بازار بورس است.

فرشادان با اشاره به اینکه یکی از سیاست های دولت باید مسئله مذکور باشد، گفت: اقتصاد باید پویا باشد در این صورت متناسب با هر شرایط جدیدی بازار واکنش مناسب نشان می دهد و قابلیت کنترل آن هم وجود دارد.

وی عنوان کرد: متناسب با وضعیت جدید باید تدبیر داشته باشیم و بسته جدید ارزی دولت باید آنقدر ظرفیت داشته باشد که قابلیت تغییر وتبدیل  داشته و بتواند اقتصاد را مدیریت کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه چنین شرایطی را تاکنون تجربه نکردیم باید براساس نظریه اقتصاد دانان تمام جوانب آن سنجیده شود.

نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی باید برخورد قانونی و قاطع با متخلفان داشته باشند، یادآورشد:اگر دستگاه های نظارتی وظیفه خود را به درستی انجام دهند فساد هم روی نمی دهد.

فرشادان عنوان کرد: شرایط ما جدید و ویژه است شاید این تجربه در هیچ جای دنیا روی نداده باشد ولی این هم  به منزله این نیست که  بسته جدید ارزی دولت خالی از اشکال باشد.

وی ادامه داد: باید این بسته انقدر هوشمند باشد که اجرای آن منجر به آسیب به تولیدکنندگان ما نشود و باید هدف و سیاست گذاری ما حمایت از تولید کننده باشد.

وی عنوان کرد: اگر اقتصاد  پویا و حمایت گر باشد ازگردنه و مشکلات عبور خواهیم کرد ولی اگر اقتصاد سکون و رکود درآن باشد اتفاقی نمی افتد و روز به روز هم اوضاع بدتر خواهدشد.

وی بیان کرد: بسته اقتصادی دولت اگر صحیح اجرا شود و بدون اغماض با افرادی که به هر طریقی از جمله احتکار خیانت می کنند برخورد قاطع صورت گیرد، نتیجه بخش و موثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: معتقدم برهه های زیادی را در طول ۴۰ سال اخیر پشت سرگذاشتیم و در طول این سال ها همیشه کشورمان با مشکلاتی مواجه بوده به گونه ای که در  زمان جنگ کل بودجه ایران ۶ میلیادر دلار و ۵۰ درصد هم کسری داشتیم ولی با این وجود در مقابل دشمن ایستادیم.

کد خبر 4377541

منبع: مهر

کلیدواژه: نقدینگی نماینده سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد