Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ایجاد صندوق علمی مشترک راه ابریشم میان معاونت علمی و آکادمی علوم چین، زمینه حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و فناوری مشترک میان محققان ایران و چین بویژه در حوزه علوم شناختی فراهم شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، حسین عزیزی نماینده ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در «صندوق علمی مشترک راه ابریشم» گفت: ستاد علوم شناختی و مراکز تحقیقاتی و تخصصی چین برای تعمیق همکاری ها، با اتخاذ سیاست‌های حمایتی اجرای پروژه‌های مشترک توسط محققان و متخصصان را در اولویت پیوند‌های همکاری متقابل قرارداده تا زمینه تبادل تجارب و انتقال یافته‌های علمی میان دو کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ایران و چین برای تعمیق همکاری‌های علمی و جلب محققان و پژوهشگران در بخش‌های مختلف بویژه در حوزه توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، همکاری‌های گسترده‌ای در سال‌های اخیر در چارچوب صندوق علمی مشترک راه ابریشم آغاز کرده تا دامنه فعالیت و همکاری‌های متقابل میان مراکز علمی و تخصصی دو کشور تقویت شود.

عزیزی گفت: با ایجاد صندوق علمی مشترک راه ابریشم میان معاونت علمی و آکادمی علوم چین، زمینه حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و فناوری مشترک میان محققان ایران و چین بویژه در حوزه علوم شناختی فراهم شد.

نماینده ستاد علوم شناختی در صندوق علمی مشترک راه ابریشم گفت: به موازات توسعه و تقویت همکاری‌های بین بخش‌های مختلف علمی ایران و چین، تبادل استاد و دانشجو و نیز هیات‌های تحقیقاتی میان دو کشور نیز در دستور کار قرار دارد و تاکنون در این زمینه پیشرفت‌های خوبی نیز حاصل شده است.

کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی افزود: در چارچوب اهداف صندوق علمی مشترک راه ابریشم، شناسایی پتانسیل‌ها برای همکاری‌ها در حوزه‌های علوم شناختی، توسعه پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، ایجاد همکاری مشترک بین تیم‌های علمی در زمینه‌های مورد علاقه طرفین در مرز‌های دانش و تکنولوژی و توسعه خدمات و ابزار‌های شناختی بین دو کشور در فراخوان طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاست های حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ قلم داروهای راهبردی مورد نیاز زیمبابوه به کمک ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در دیدار وزیر علوم زیمبابوه، ظرفیت‌های انسانی و منابع طبیعی را دو فرصت ویژه زیمبابوه برای همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: زیمبابوه، کشوری بسیار غنی با جاذبه های طبیعی و منابع سرشار است که روابط بسیار خوب سیاسی بین دو کشور برقرار است. مواضع انسان دوستانه این کشور نسبت به مردم مظلوم فلسطین و مواضع حمایتگرانه مردم زیمبابوه و واکنش نسبت به ظلم رژیم صهیونیستی، ستودنی است و امیدوارم کشورهای دنیا به دور از ظلم در سایه صلح و آرامش زندگی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری اسلامی ایران و عزم جدی برای توسعه همکاری ها در حوزه های علمی و فناورانه آمادگی کامل داریم تا با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آفریقایی، همکاری‌های اقتصادی، دانشی و فناورانه خود را گسترش دهیم. زیمبابوه به عنوان یکی از اصلی ترین مخاطبان برنامه همکاری های علمی و فناورانه ایران، دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های پیشرفته و برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.

معاون علمی رییس‌جمهور، توانمندی‌های ایران در حوزه هوافضا و توسعه فناوری‌های تجاری این حوزه را یکی از حوزه های همکاری ایران و زیمبابوه برشمرد وافزود: ایران با هدف رفع نیازهای متعدد وتلاش هایی که در تولید علم و محصولات فناورانه حوزه هوافضا داشته، توانسته است به دستاوردهای خوبی در این حوزه دست پیدا کند و آمادگی دارد محصولات این حوزه از پرنده های بدون سرنشین، پهپادهای هوشمند با کاربردهای مختلف از جمله کشاورزی، تحقیقاتی و پایش و ... با زیمبابوه همکاری فناورانه داشته باشد.

دهقانی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این‌که ایران و زیمبابوه از منابع بسیار ارزشمند ملی، منابع طبیعی و زیرزمینی، کشاورزی و معدن برخوردارند، می‌توانیم همکاری‌های فناورانه متنوعی را در این حوزه همچون پایش منابع طبیعی، جنگل ها، مراتع، معادن، ارزیابی هوشمند محصولات، کاشت، کوددهی و برداشت هوشمند با زیمباوه تحقق بخشیم. در این موضوع از حیث تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری کاملا غنی هستیم و آمادگی داریم این فناوری ها را به زیمبابوه انتقال داده یا شرکت هایی را ایجاد کنیم.

معاون علمی رییس‌جمهور با اشاره به این‌که بیش از ۹۰ درصد داروهای مصرفی کشور و بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تامین و تولید می‌شود، ادامه داد: ایران به توانمندی تولید مجموعه ارزشمند و پیشرفته‌ای از تجهیزات و اقلام پیشرفته پزشکی تا انواع داروهای نوترکیب و پیشرفته دست یافته است و همچون سایر حوزه‌ها، آماده هستیم دستاوردهایمان را در قالب یک همکاری مشترک با زیمبابوه به این کشور ارائه کنیم.

وی با اشاره به آغاز همکاری ایران و زیمبابوه در عرصه همکاری‌های فناورانه سلامت گفت: در فاز نخست همکاری مقرر شد تا ایران در حوزه تامین ۱۰ قلم دارو و تجهیز پزشکی اولویت‌دار، ظرفیت‌های فناورانه و محصولات خود را در اختیار زیمبایوه قرار دهد و با اعلام این نیازها از سوی زیمبابوه، زمینه‌های لازم برای انتقال فناوری یا عرضه محصولات سلامت مورد نیاز زیمبابوه فراهم می‌شود. شکل‌گیری کمیته‌ای مشترک برای تعریف سرفصل‌های همکاری مشترک دو کشور، موضوع دیگری است که در این نشست مورد توافق قرار گرفت.

کد خبر 6100353

دیگر خبرها

  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • آغاز بررسی جزئیات پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی
  • تامین ۱۰ قلم داروهای راهبردی مورد نیاز زیمبابوه به کمک ایران
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود