Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@20:31:13 GMT

روستای بیشه دراز را تبدیل به هدف گردشگری کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۸۷۳۶

روستای بیشه دراز را تبدیل به هدف گردشگری کنیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: روستای بیشه دراز با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی تبدیل یه یکی از روستاهای نمونه و هدف گردشگری استان خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری ایلام؛ احمد کرمی در جلسه هماهنگی رفع مشکلات روستای بیشه دراز با تأکید بر اجرای سریع عملیات عمرانی در این روستا اظهار کرد: «رفع مشکلات طرح هادی روستا و دیگر مشکلات این روستا در یک بازه مشخص زمانی و اجرای عملیات عمرانی در روستا آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «مشکل الحاق زمین‌های مورد نیاز روستا نیز از طریق بنیاد مسکن و منابع طبیعی در سریعترین زمان ممکن رفع می‌شود.»

کرمی با تآکید بر اینکه تلاش کنیم این روستا را به عنوان هدف گردشگری معرفی کنید تصریح کرد: «رفع مشکلات روستا از قبیل آب شرب، ایجاد فضای سبز و اجرای طرح هادی روستا ظرف مدت مشخص انجام خواهد شد.»

وی با توجه به انجام عملیات آبخیزداری در این روستا ادامه داد: «280 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی در این روستا اختصاص می‌یابد.»

معاون استاندار ایلام درباره اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین اجرای طرح هادی بر اساس روستای هدف گردشگری بیان کرد: «پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبار برای اجرای طرح هادی براساس روستای هدف گردشگری در روستای بیشه دار در حال انجام است.»

انتهای پیام/4046/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنر سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان و یکی از کهن‌ترین سازهای بادی در جهان است که حدود ۵۰۰۰ سال پیش در سرزمین‌های ایران، مصر و بین‌النهرین وجود داشته و از این طریق به سایر نقاط جهان از جمله چین، آفریقا و اروپا راه پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، اعظم روان‌شاد امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جشنواره دو سالانه سرنا نوازی یادمان استاد شاهمیرزا مرادی و استاد رحم خدا نوری‌شاد که در روستای گردشگری بیشه برگزار شد، اظهار کرد: موسیقی پیشینه تاریخی در این استان داشته و در بطن جامعه و فرهنگ و آئین‌های ما قرار دارد.

وی افزود: موسیقی اصیل و سنتی لرستان باید برای ترویج سنت‌های پیشین خود محفوظ شود و این وظیفه نسل امروز است که هنر گذشتگان را حفظ و نگهداری کرده و به نسل بعد تحویل دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که حرمت موسیقی لرستان باید حفظ و در جایگاه خود قرار بگیرد، عنوان کرد: هنر سرنانوازی جز جداناپذیر موسیقی لرستان و یکی از کهن‌ترین سازهای بادی در جهان است که حدود ۵۰۰۰ سال پیش در سرزمین‌های ایران، مصر و بین‌النهرین وجود داشته و از این طریق به سایر نقاط جهان از جمله چین، آفریقا و اروپا راه پیدا کرده است.

روان‌شاد با بیان این‌که سرنا یکی از سازهای مهم است که در صور و عزای ما آمده و همه با صدای آن زندگی کردیم، ادامه داد: در سال‌های گذشته زنده یاد شاه‌میرزا مرادی این ساز را پرورش دادند و امروز هنرآموزان ما در رشته موسیقی تلاش‌های خوبی داشته‌اند و رویش‌های نابی را شکل داده‌اند که باید همه ما در جهت حفظ و اعتلای موسیقی اصیل این دیار تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این‌که به آینده این ساز کهن بسیار خوشبین هستم، گفت: سازمان فرهنگ و هنر و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه با توجه به رسالت و نقش مؤثری که داریم باید در راستای ترویج موسیقی کهن لرستان و ثبت جهانی روستای بیشه تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

به گزارش ایمنا؛ روستای فرهنگی و بسیار زیبای بیشه در مسیر ثبت جهانی قرار دارد از این رو برگزاری جشنواره سرنا نوازی در این روستای بسیار زیبا با دو هدف ثبت جهانی روستای بیشه و ثبت دبیر خانه جشنواره سراسری سرنا نوازی به نام لرستان برگزار شده است.

کد خبر 747006

دیگر خبرها

  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان است
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی