Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:26:03 GMT

تمسک به ولایت فقیه موجب عزت ایران است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۸۸۱۵

تمسک به ولایت فقیه موجب عزت ایران است

قم - ایرنا - دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیان با بیان این که تمسک به حق و ولایت فقیه موجب عزت ایران است، گفت: اسلام، نظام مقدس اسلامی، ولایت، آرمان های انقلاب و نیز بسیج، حق هستند که تمسک به این ارزش ها موجب عزت ما خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود ملک دار روز شنبه در «همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، روحانیان را پرچمداران بصیرت دانست و ادامه داد: یکی از برجسته ترین ویژگی های روحانیان، درک صحیح، درست و جامع از تهدیدها علیه اسلام و دفاع جانانه از آن بوده و این ماموریتی است که روحانیان مجاهد در طول تاریخ بر دوش داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در هر نهضت و انقلاب اسلامی و مردمی، علمای اسلام نخستین کسانی بودند که در خط مقدم این نهضت قرار داشته و جان خود را نثار کرده اند.
ملک دار با بیان این که در برابر انقلاب زدایی از حوزه علمیه قم باید احساس خطر کنیم گفت: بسیج حوزه یعنی جایی که دائم فکر جدید انقلابی تولید کند و باید رویکرد بسیج طلاب در این مسیر باشد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات مختلف کارشناسی و توصیب 78 طرح در دبیرخانه این همایش گفت: طرح ولایت با موضوع برگزاری نشست های سیاسی و بصیرت افزایی، تاسیس پایگاه مقاومت بسیج در تمام مدارس سطوح عالی، تصویب و تشکیل فراخوان مقاله با عنوان حوزه انقلابی و برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور ویژه حوزه های علمیه در خرمشهر از جمله طرح هایی است که تصویب و اجرایی شده است.

** انقلابی نگه داشتن حوزه های علمیه وظیفه امروز بسیج اساتید
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور نیز در این همایش، انقلابی نگه داشتن حوزه های علمیه را وظیفه امروز بسیج اساتید و طلاب دانست و ادامه داد: حوزه های انقلابی صاحبان انقلاب هستند و همواره در این مسیر حرکت کرده اند.
حجت الاسلام عبدالعلی گواهی با بیان این که خدمات و ایثارگری های روحانیان به خوبی برای مردم ارائه نشده است گفت: روحانیان در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش اثرگذاری داشته اند.
وی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی الگو کشورهای منطقه شده است گفت: در دفاع از حریم اهل بیت(ع) بیش از 35 تن از طلاب ایرانی به شهادت رسیدند و این در حالی است که روحانیان عراق با الگو از حرکت جهادی طلاب ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل هجوم داعش به عراق به میدان آمدند به گونه ای که امروز بخش مهمی از شهدای عراق در مبارزه با داعش را روحانیان این کشور شامل می شود.
وی، طلاب و روحانیان را رتبه نخست در اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم دانست و گفت: امروز کاروانی وجود ندارد که به راهیان نور و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شود که دست کم یک روحانی به همراه آنها نباشد.
وی افزود: تاکنون سازمان بسیج اساتید و طلاب در چهار استان قم، خراسان رضوی، اصفهان و تهران تشکیل شده است و بیش از 2 هزار و 500 تن از اساتید این حوزه ها به بسیج استید و طلاب جذب شده اند.
همچنین در این همایش که پنجمین همایش مشترک سراسری مدیران حوزه های علمیه، مسئولان دفتر نمایندگی ولی فقیه، مسئولان بسیج طلاب سپاه های استانی و معاونین امور طلاب و دانش آموختگان بود از مقام شامخ شهید حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس شیرازی به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان کشور در سال 1397 تجلیل شد.
برگزاری کمیسیون های مختلف و سخنرانی محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه های عصر امروز این همایش است.
در این همایش از سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان استان های مازندران، کرمان و سمنان به عنوان سازمان های برتر بسیج طلاب در کشور تقدیر شد.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ولايت فقيه حوزه انقلابي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود