Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در نامه ای ادعای محمود صادقی درباره دریای خزر را مطلبی احساسی و کذب دانست و نوشت: این ادعا سبب تشویش اذهان عمومی جامعه شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در بیانیه ای ادعای محمود صادقی درباره دریای خزر را مطلبی احساسی و کذب دانست و نوشت: این ادعا سبب تشویش اذهان عمومی جامعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن نامه به شرح ذیل است:   خدمت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
از طرف انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

متاسفانه در قضیه امضاء رژیم حقوقی دریای خزر توسط دولت جمهوری اسلامی ایران مشاهده شد که آقای محمود صادقی نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام¬شهر، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، مطالبی را در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد که متن توییت به شرح زیر است:
" رئیس‌جمهور در حالی عازم آکتائو شده که مفاد توافقات درباره رژیم حقوقی دریای خزر در هاله‌ای از ابهام است؛ آیا راست است که سهم ۵۰ درصدی ایران به ۱۱ درصد سقوط کرده؟! آیا ترکمنچای دیگری در راه است؟ مردم بدانید! نمایندگان مجلس اصلا در جریان توافقات پشت پرده نیستند".   چند نکته راجب این توییت وجود دارد:
۱- اصولا این ادعا پشتوانه حقوقی ندارد و صرفا مطلبی احساسی و کذب است

۲- با تمثیل به کار رفته در این متن، توهین آشکار به دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور محترم صورت گرفته است

۳- طبق مفاد کنوانسیون حقوقی دریای خزر که در نشست روز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه در قزاقستان توسط روسای جمهور پنج کشور حاشیه دریای خزر امضاء شده است، این رژیم حقوقی زمانی قابلیت اجرائی دارد که تشریفات قانون هر پنج کشور طی شود. به این معنی که این رژیم حقوقی باید حتما از بهارستان بگذرد و تصویب گردد.

۴- با فرض اینکه ابهامی برای نمایندگان مجلس در یک قضیه¬ای وجود داشته باشد، آیا نمایندگان نمیتوانند از طرق قانونی این قضیه را پیگیری کرده و ابهام را بر طرف کنند؟

علاوه بر این، برخورد احساسی و شتاب زده این نماینده باعث شده تا چند روزی این بحث در فضای مجازی منعکس شود و سبب تشویش اذهان عمومی جامعه شود.
در شرایطی که کشور در اوضاع بحرانی قرار دارد و فشار‌های بیرونی و تحریم¬های اقتصادی، امنیت روانی مردم را نشانه رفته است، به نظر می‌رسد تشویش اذهان عمومی جامعه و جریحه دار کردن احساسات عمومی، جرمی کمتر از اقدام علیه امنیت ملی ندارد؛ لذا انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تقاضای بررسی وضعیت آقای محمود صادقی و اقدامات مقتضی را دارد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انجمن اسلامی دانشجویان یزد محمود صادقی دانشگاه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی سپاه: ادعای آسیب دیدن نیروگاه دیمونا در حمله ایران کذب است

آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در اسرائیل، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه با تکذیب این خبر گفت: نیروگاه دیمونا در بانک اهداف اقدام تنبیهی اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نبوده است.

وی افزود: انتشار این خبر یک دروغ بزرگ و اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لغو ناگهانی همایش حمایت از فلسطین در دانشگاه فرانسه
  • سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد
  • سخنگوی سپاه: ادعای آسیب دیدن نیروگاه دیمونا در حمله ایران کذب است
  • ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا کذب است
  • ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران کذب است
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • فوری/معاون محمود احمدی نژاد درگذشت +جزئیات
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی