Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@14:24:11 GMT

یک ساعت بی‌پرده و صریح با استاندار سابق کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۹۰۱۵

یک ساعت بی‌پرده و صریح با استاندار سابق کرمان

بی‌شک وقتی درباره یک استاندار پرکار و پرانرژی صحبت می‌شود بعید است نام «علیرضا رزم حسینی» استاندار کرمان در دولت یازدهم و دوازدهم از ذهنتان عبور نکند، کسی که در سالهای استانداریش آن قدر ایده و طرح ارایه داد که شاید بتوان رکورد ایده پردازی و اجرای آن در یک استان را هم بر دوش بکشد.

رزم حسینی هنوز یک سال و نیم از استانداریش باقی مانده بود که به ناگاه و به دلایل شخصی از سمت خود کناره گیری کرد و حال تاکید دارد که به دنیای قبل از استاندار شدندش بر خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بی حاشیه‌ای بودم

"علیرضا رزم‌حسینی" در گفت‌و‌گوی بی پرده و صریح خود با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، در ابتدا به آنچه که در روزهای اخیر پیرامونش منتشر شده اشاره کرد و گفت: اساسا در مدت فعالیت خود در استانداری کرمان، استاندار بی حاشیه ای بودم و در این مدت نیز مشغله‌ بنده همواره آبادانی و توسعه استان کرمان بوده است.

وی شعار حرکتی خود را بر محور «ولایت و توسعه» عنوان کرد و افزود: در حوزه سیاسی همواره به دنبال آن بودیم یک وحدت رویه و همگرایی نسبی را در سطح استان کرمان و در بین گروه های سیاسی فراهم کرده تا بتوانیم در راستای پیشرفت و آبادانی استان کرمان گام برداریم که فکر می کنم و به اذعان بسیاری از شخصیت های برجسته و بزرگ کشوری و استانی در این مدت 4.5 سال خدمت به مردم شریف کرمام تا حدودی در این حرکت موفق بودیم.

 

استاندار سابق کرمان پرهیز از هرگونه حاشیه را یکی از رویه‌های خود ذکر کرد و ادامه داد: همواره معیشت مردم متن و محور اصلی فعالیت ما بوده است، لذا در شرایط کنونی حساس نظام جمهوری اسلامی بایستی همه نیروها و استعدادها در راستای برون رفت از مشکلات اقتصادی استان و کشور متمرکز شوند.

وی «مردم کرمان را مردمی صدیق، نجیب و خدمت شناس» دانست و بیان کرد: مردم کرمان خدمتگذار صدیق خود را به‌خوبی تشخیص می‌دهند و متعجبم و متاسفم که چگونه خبرگزاری‌های رسمی اخبار کاملا کذب و نادرست را بدون تحقیق و پرس و جو از مراجع قانونی یا حتی خود شخص منتشر می‌کنند و همچنین افرادی این اخبار را بازنشر می‌دهند که حتی این افراد نیز می‌توانستند با خود بنده تماس بگیرند و از صحت این ماجرا قبل از بازنشر آگاه شوند و خبری کاملا دروغ را منتشر می کنند.

شاید هزینه اعتدال یا استقلال رای و سیاسی خود در استان را می‌دهیم

رزم‌حسینی تاکید کرد: نمی‌دانم که این افراد چه نفعی از این اخبار کذب عایدشان می‌شود، اما شاید ما هزینه اعتدال یا استقلال رای و سیاسی خود در استان را می‌دهیم، اما واقعا نمی‌دانم علت این امر چیست؟

وی با بیان اینکه «شاید هزینه نگرفتن حقوق از دولت در مدت خدمت خود در استانداری کرمان را می دهم» اظهار کرد: به نظر می‌رسد که یک سیل تخریب مسئولین نظام در کشور راه افتاده است تا اعتماد مردم را به این نظام بسوزاند و در این مسیر سیل نیز هیچ کس در امان نبوده و گویا تر و خشک باید با یکدیگر بسوزند و اگر این سیل همچنان ادامه پیدا کند، می‌تواند خطر جدی برای نظام در بر داشته باشد، بنابراین باید مسوولین دستگاه قضا و مسئولین مربوطه به این موضوع رسیدگی کنند، البته استانداری کرمان شکایت کرده است و به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

 

کسی در ایران از این اخبار کذب سود نخواهد برد

وی با تاکید بر اینکه امروز باید همه مردم دست به دست هم داده و در کنار یکدیگر قرار گیرند خطاب به رسانه‌ها گفت: امروز ضریب اعتماد مردم به دست رسانه ها افتاده است، بنابراین در صحت اخبار نیز باید توجه و دقت لازم را داشته باشند تا سرمایه‌های اجتماعی را با بی‌دقتی یا عمدا از بین نبریم، و باعث نشویم افرادی دیگری نیز که تنها به دنبال نقاط منفی در جمهوری اسلامی هستند، بدون اطلاع آن را باز نشر دهند و باید بدانیم که کسی در ایران از این اخبار کذب سود نخواهد برد.

استاندار سابق استان کرمان افتخار خود را در خدمتگذاری به مردم دانست و عنوان کرد: در این مدت وقت خود را وقف آبادانی استان کردم و هر چه در توانم بود برای استان کرمان به کار گرفتم و اکنون نیز به همه مدیران استان، سرپرست فعلی استانداری و استاندار آینده کرمان نیز اعلام کرده که هر کجا نیاز به کمک بنده داشتند، حتما کمک خواهم کرد، تا استاندار جدید براساس سیاست و راهبرد خود وضعیت استان را بهتر از من خدمتگذار بتواند توسعه دهد.

وی مطرح کرد: باید تندیس هایی از مدیران عالی رتبه معین‌های اقتصاد مقاومتی که کارهای توسعه‌ای بسیار ارزشمندی در مناطق انجام داده‌اند را ساخت و در میادین مناطق مسئولیتیشان نصب کرد تا آیندگان از فداکاری این افراد که مجاهدین حوزه اقتصادی در این شرایط اقتصادی کشور هستند، آگاه شوند.

برنامه‌ام است که مجددا در بخش خصوصی فعالیت کنم

رزم‌حسینی در پاسخ به این سوال که شاید این تخریب‌ها نشات گرفته از این باشد که شایعه شده شما قصد کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی دارید؟ تصریح کرد: بنده همواره و در همه مقاطع به عنوان سرباز انقلاب و نظام خدمتگزار این نظام بودم و در هر سنگری که نیاز بوده و باشد حضور یافته و خواهم داشت .ولی برنامه خودم این است که مجددا در بخش خصوصی فعالیت کنم و برنامه ای در این زمینه ندارم.

وی ادامه داد: معتقدم که اگر بخش خصوصی بتوانند کار و خلق ثروت ایجاد کنند، بنگاه‌های مقدسی خواهند بود لذا قصدم این است که دوباره در بخش خصوصی به مردم خدمت رسانی کنم.

عذرخواهی از مردم شریف کرمان

استاندار سابق کرمان کنارگیری خود را داوطلبانه اعلام کرد و افزود: فشار سیاسی و خستگی هیچ نقشی در کناره‌گیری بنده از استانداری کرمان نداشته و استعفایم کاملا دواطلبانه و به دلایل شخصی و خانوادگی بوده است و بهترین سند برای این موضوع جواب وزیر محترم کشور به در خواست کناره گیری بنده بوده است و از مردم شریف استان کرمان برای اینکه نتوانستم این راه را ادامه دهم، عذرخواهی می کنم.

 

رزم‌حسینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تجربیاتتان در بخش خصوصی و دولتی علت عدم توسعه‌یافتگی استان و کشور را در چه می‌دانید؟ اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ کار و مشارکت یکی از دلایل عدم توسعه است که متاسفانه ضریب مشارکت در کشورمان پایین است که یک کار زیربنایی بوده و باید در این حوزه متولیان امور فرهنگی برای ترویج این مسئله ورود پیدا کنند.

مجلس شورای اسلامی یک انقلاب قانونی در کشور انجام دهد

وی قوانین و مقررات مزاحم را از دیگر عوامل عدم توسعه یافتگی کشور برشمرد و تصریح کرد: یک روز باید مجلس شورای اسلامی یک انقلاب قانونی در کشور انجام دهد و قوانین مزاحم و دست و پا گیر را که مانع توسعه کشور را لغو کنند و ما نیز در این مدت در استانداری کرمان 52 مورد از این قوانین در دستگاه اجرایی استان مورد بررسی قرار گرفت و در این راستا قوانین مزاحم شناسایی و احصاء و در قالب یک کتابچه به مجلس شورای اسلامی ارایه شد.

استاندار سابق کرمان با انتقاد شدید از زمان‌بری صدور مجوزها عنوان کرد: چرا باید افراد برای دریافت مجوز در برخی مواقع دو سال انتظار بکشند؟ و انتظار می رود که دولت و مجلس با این انقلاب عظیم در این حوزه بتوانند این موضوع را حل کرده و به فضای کسب و کار در کشور رونق بخشند.

وی بر لزوم مقدس شمردن تولید و ثروت در کشور تاکید کرد و ادامه داد: باید خلق ثروت را در ایران به صورت واقعی و نه در حرف و کلام؛ مقدس بدانیم زیرا این افراد مجاهدان واقعی هستند بنابراین باید فضا را برای فعالیت آنها آماده کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه میزان انتظارات به صورت نسبی به‌وجود می‌آید تصریح کرد: آنچه که بنده در استان دنبال می‌کردم این بود که فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنیم و فضای عمومی استان برای سرمایه‌گذاری و انتخابات را محیا کنیم.

در استان کرمان با نگاه مردم محوری کارها را دنبال می‌کردیم

استاندار سابق کرمان در پاسخ به این پرسش که ایده مردم محوری که تقریبا محور همه اقدامات شما بود، از کجا نشات گرفته بود؟ عنوان کرد: در قرن بیست و یکم قرار داریم و علم روز به روز در حال پیشرفت است، لذا کشور را نیز نمی‌توان مانند گذشته اداره کرد، بایستی ساختار اداری دیوان سالار تغییر پیدا کند و عوض شود. مشاهده می‌کنیم که در کشورهای پیشرفته اصل مردم بوده و شرکتهای خصوصی جایگاه ویژه ای دارند و دولت فقط حد نمایندگی مردم دارد و همه حوزه‌ها در اختیار مردم و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته اقتصاد در اختیار مردم، سیاست در اختیار احزاب، فرهنگ در اختیار بنگاه های فرهنگی و مسایل اجتماعی نیز در اختیار تشکل ها مردن نهاد و NGO ها می باشد اضافه کرد: در استان کرمان با نگاه مردم محوری کارها را دنبال می‌کردیم و با حضور معین‌های اقتصادی سعی کردیم که چسپندگی به دولت را کاهش دهیم. متاسفانه مردم انتظار دارند که دولت همه کارها را برای آنها انجام داده و از دولت توقع همه چیز را دارند بلکه باید نگاه ها را به سمت بنگاه‌های اقتصادی، خود مردم، تشکل های اجتماعی برگردانیم و خوشبختانه تا حدودی این موضوع در استان کرمان اتفاق افتاده است.

استاندار سابق کرمان بیان کرد: اگر این سبک ادامه پیدا کند قطعا در یک دوره ده سال، اتفاقات خوبی در مناطقی که معین‌ها حضور داشتند رخ خواهد داد و امیدوارم که این کار استمرار پیدا کند و از خبرنگاران استان انتظار داریم که با حضور در مناطقی که معین های اقتصادی حضور دارند، گزارشات عینی خود را برای مردم تشریح کنند.

در حد بضاعتم با مردم شفاف صحبت کردم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این دوران با مردم با شفافیت سخن گفتید؟ اعلام کرد: اعتقاد قلبی و عملی من پایبندی به اصل شفافیت و پاسخگویی صریح با مردم بوده است و تصورم این است که در حد بضاعت خودم یکی از مدیرانی بودم که با شفافیت با مردم صحبت کرده و سعی کردم با صداقت و راستگویی با مردم گفتگو کنم.

رزم‌حسینی در پاسخ به این پرسش که از چه روشی برای ترغیب ورود بخش خصوصی در توسعه استان استفاده کردید؟ بیان کرد: برای ورود سرمایه‌گذاران و راضی کردن آنها وقت زیادی گذاشتم. با مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی چندین جلسه برگزار کردم و به دیدن آنها رفتم و آنها را اقنا می‌کردم و زمانی آنها مشاهده می‌کردند که مدیر ارشد استان با این علاقمندی و سماجت پیگیر است و تضمین می‌دهد که اگر در استان کرمان سرمایه‌گذاری کنید دستگاه قضایی و شورای تامین از شما حمایت خواهد کرد و بروکراسی اداری را برایتان کاهش می‌دهیم، به استان آمدند.

 

لباس استانداری، لباس خدمت است نه تشریفات

وی افزود: این یک روش گفتمان است و باید مدیر ارشد آینده استان این افتادگی را از خود به خرج دهد و نگوید من لباس استاندار تنم است، زیرا لباس استاندار، لباس خدمت است و به طور کل لباس مسئولیت، لباس خدمت است و ما باید به دیدار سرمایه‌گذاران برویم.

استاندار سابق کرمان بخش عمده ترغیب سرمایه‌گذاران را روانی دانست و بیان کرد: در ابتدا سرمایه‌گذران را با گفتمان راضی کردم، اکنون برخی از این معین‌های اقتصادی بسیار فعال هستند و مدیر ارشد استان باید پیگیر حضور و فعالیت برخی از معین‌ها که نیامده‌اند یا نیمه فعال هستند، باشد.

من نمی رنجم و رنجیده خاطر از کرمان نشدم

وی در پاسخ به این سوال که اگر به گذشته برگردید، دوباره مسئولیت استانداری کرمان را خواهید پذیرفت؟ به ایسنا گفت: (با چند دقیقه سکوت) من نمی رنجم و رنجیده خاطر از کرمان بابت این شایعات نشدم و اگر تلکیف شرعی بنده باشد بله حتما این کار را خواهم کرد. وقتی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور محترم عملکرد استان کرمان را تایید کردند این یعنی راهی که در این مدت با همراهی مردم ،دولت،نمایندگان محترم مجلس، ائمه محترم جمعه و بخش خصوصی پیموده شد راهی درست بوده است.

 

استاندار سابق کرمان با بیان این مطلب که پست استانداری کرمان تکلیف عینی نیست، تصریح کرد: این پست در ان زمان که من کناره گیری کردم تکلیف عینی نبود و افراد بهتر از بنده می‌توانند در این پست باشند و یک فرد تازه نفس می‌تواند بیاید.

نیاز به یک امید و نشاط در جامعه داریم

وی در پاسخ به تفاوت‌های دوران جنگ و حال بیان کرد: شرایط امروز ما از دوران هشت سال دفاع مقدس از هر نظری بهتر است، زیرا اکنون تولید برق داریم اما در دوران جنگ اکثر شهرهای کشور برق نداشتند. تولید فولاد، تولید پتروشیمی(در زمان جنگ اصلا نداشتیم)، تولید سیمان، تولید سنگ آهن، دانشگاه‌ها، سرمایه‌های اجتماعی و ... ما نسبت به دوران جنگ توسعه یافته است اما متاسفانه امید مردم نسبت به دوران جنگ کمتر شده است. این شبکه‌های مجازی اخبار منفی را به جامعه تزریق می‌کنند و به داشته‌ها و دستاوردهایمان کمتر توجه می‌کنند.

رزم‌حسینی ادامه داد: نیاز به یک امید و نشاط بهتری داریم و باید فضا را برای مردم و جوانان بهتر باز کنیم. در حوزه‌های مختلف فضا باز شود تا مردم احساس کنند که کشور متعلق به خودشان است، این فضا توسط مسئولین باید ایجاد شود، شما در این دوران مشاهده می‌کنید که بیشترین فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی در استان کرمان انجام شد.

وی به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه‌ها مختلف در استان کرمان در حوزه شهری، سلامت و بهداشت، اقتصادی و ... پرداخت و عنوان کرد: در حوزه سلامت شاهد بودیم که با پیگیری های صورت گرفته تفویض اختیارات به استان کرمان داده شد به طوری که هم اکنون مجوز ساخت بیمارستان در استان کرمان تنها یک ماه طول خواهد کشید ضمن آنکه در حوزه گردشگری کارهای ارزشمندی انجام شد و آثار متعددی در این استان در این دوره بازسازی و احیا شد که در این راستا پیشنهاد داده‌ام که لیست آثار باستانی و تاریخی قابل مرمت و ارزش افزوده در استان تهیه و یک فراخوان ملی برای مرمت و بازسازی آنها داده شود.

تشکر ویژه از رییس جمهور بابت اعتماد به بنده

استاندار سابق کرمان اختیارات تام اقتصادی به استان کرمان را ایده جدید خود اعلام کرد و افزود: باید از دکتر روحانی رییس جمهور محترم تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کردند و استان کرمان را پایلوت واگذاری اختیارات به استان ها کردند و هم اکنون کارهای اداری آن در دولت در حال انجام است و احتمال می‌دهم که بزودی عملیاتی شود و امیدوارم که استاندار آینده بتواند در این زمینه موفق شود و آن را عملیاتی کند، اگر اختیارات در حوزه اقتصادی داده شود، بسیاری از موانع توسعه یافتگی و مشکلات استان برطرف خواهد شد.

بهترین خاطرات از دوران جنگ و سکانداری استان کرمان

وی فتح خرمشهر را بهترین خاطره خود از دوران جنگ دانست و یادآوری کرد: وقتی که با شهید سردارحسن باقری و شهیدحجت الاسلام مصطفی ردانی روی سیل‌بند آزاد شده شهر خرمشهر تا شلمچه رانندگی می‌‌کردیم که رادیو اعلام کرد« ملت ایران توجه فرمایید، خرمشهر آزاد شد» و شهید حسن باقری رو به بنده کرد و گفت «علیرضا» من مطمئنم که امام زمان (عج) از این فتح بزرگ خوشحال است.

استاندار سابق کرمان با اشاره به بهترین خاطره خود در دوران سکانداری کرمان عنوان کرد: موفقیت پایلوت اقتصادی کرمان بسیار خوشحال شدم و سعیدی‌کیا با پایمردی توانست این مدل را عملیاتی کند و امروز این مدل کاملا عملیاتی و واقع گرایانه است که در حد حرف و کتاب نبوده و همچنین زمانی که مقام معظم رهبری این ایده را تایید کردند و سپس رییس جمهور این مدل را به همه استان‌ها ابلاغ کردند، شیرین‌ترین دوران خدمتی بنده در استان کرمان بود.

ای کاش کشور نیز تقسیم بندی اقتصادی می‌شد

رزم حسینی به ایسنا گفت: ای کاش کشور نیز تقسیم بندی اقتصادی می‌شد و این 10 هزار شرکت بزرگی که در کشور داریم همانند اقداماتی که در قلعه گنج، منوجان، سیریز و ... انجام شد، در سایر نقاط کشور نیز اجرا می شد.

استاندار سابق کرمان با بیان اینکه ظرفیت های بسیار زیادی در مناطق مختلف کشور وجود دارد که باید از آنها نهایت استفاده را کرد، گفت: اعتماد اقتصادی باید در جامعه به وجود آید و اعتقاد داریم که این معین های اقتصادی می توانند این اعتماد را به وجود آورند و در شهرستان های قلعه گنج، منوجان و گلباف اثار این اعتماد وجود دارد که به مرور می تواند به اقتصاد کشور و استان کرمان کمک کند.

وی در پاسخ به این پرسش که سخن شما با مدیرانی که در حوزه مسئولیتی خود با مسایل جناحی برخورد می‌کنند؟ خطاب به مدیرانی که جناحی برخورد می‌کنند گفت: واقعیت امروز ما این است که دستگاه دولتی را نباید بنگاه سیاسی کرد، بلکه باید بنگاه خدمت به مردم باشند، شاید افراد سلایق سیاسی داشته باشد اما نباید این سلیقه سیاسی در مسئولیتشان تاثیرگذار باشد و باید سیاست‌های دولت را اعمال کند و وقتی که مسئولیتی قبل می‌کنید نماینده همه مردم هستید حتی نماینده جناحی که شکست خورده است، نیز هستید.

استاندار سابق کرمان در پایان با بیان این مطلب که ایسنا مشی خود را ادامه دهد و اعتمادی که در بین مردم دارد، استمرار یابد، خاطر نشان کرد: بنده ایسنا را خیلی دوست دارم زیرا همواره با مسایل تخصصی رفتار کرده و نگاه جناحی به موضوعات نداشته است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰۷ مورد بازدید بهداشتی از امکان مختلف طی ۲۴ ساعت گذشته

سید محمد صابری ، رئیس اورژانس کرمان گفت: در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۰۷:۳۰ مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ لغایت ۰۷:۳۰ مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰  عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمان به شرح ذیل است:

مصدومان تصادفی انتقال یافته توسط اورژانس: ۱۱۱ نفر

بیماران غیر تصادفی انتقال یافته توسط اورژانس: ۲۰۲ نفر

مصدومان تصادفی درمان شده در محل حادثه: ۳۳ نفر

بیماران غیر تصادفی درمان شده در محل: ۲۳۰ نفر

بازدید از بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی: ۴۶ مورد

کل مراجعین به اورژانس بیمارستانها: ۱۰۶۵۰ نفر

بیماران سرپایی اورژانس بیمارستانها:۹۲۴۶ نفر

بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستانها: ۱۴۰۴ نفر

بیماران منتقل شده به بخش‌های ویژه: ۹۴ نفر

بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی: ۴۳۶ نفر

تعداد موالید: ۱۱۲ مورد

اعمال جراحی اورژانسی: ۱۷۶ مورد

اعمال جراحی غیر اورژانس: ۱۲۵ مورد

اعزام‌های بین بیمارستانی: ۳۹ مورد

موارد احیاء موفق: ۲ نفر

تعداد بازدید‌های بهداشتی از اماکن: ۱۴۰۷ مورد

مقدار مواد غذایی فاسد جمع آوری شده: ۹۳۰ کیلوگرم

مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده: ۱۱ مورد

تعداد بازدید‌های حوزه غذا و دارو: ۱۱۴ مورد

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم، چگونه؟ محمدجواد هادی
  • ۱۴۰۷ مورد بازدید بهداشتی از امکان مختلف طی ۲۴ ساعت گذشته
  • خستگی، خواب آلودگی و واژگونی علت اصلی تصادفات کرمان
  • تولد ۱۱۷ نوزاد در کرمان
  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • جمع آوری هزار و ۱۹۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کرمان
  • ترک فعل‌ها برای خاموشی ورودی شهر‌ها پیگیری شود
  • پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی/ توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت/ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!