Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:05:00 GMT

مشکل عمده صنف خیاطان اصفهان بیکاری است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۹۰۲۱

مشکل عمده صنف خیاطان اصفهان بیکاری است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی رائین خواه رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان با بیان اینکه قطعی برق بر عملکرد این صنف تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: در این شرایط کارگران بیکار می‌ماندند و عملکرد آنها تحت تاثیر قرار می‌گرفت، بنابراین باید قبل از این تصمیم، شرایط بررسی می‌شد که این مشکلات چگونه حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قیمت طلا و ارز بر عملکرد ما تأثیری نگذاشته است، گفت: این در حالی است که نوسانات قیمت ارز و طلا برای بسیاری از صنایع مثل خودرو تاثیرگذار بوده است، اما به هر حال این بالا رفتن قیمت ارز و طلا اثرات بسیار بسیار منفی در جامعه خواهد گذاشت و به نظر می‌رسد که بی تدبیری یکی از عوامل تاثیرگذار در این امر بوده است.

رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان بیان کرد: مسائلی مانند تحریم نیز بر عملکرد اصناف تاثیرگذار است، چون بیشتر کارخانه‌ها بعضی مواد خود را از خارج وارد می‌کنند که با توجه به شرایط قیمت‌ها، تولید نیز در کشور دچار مشکل می‌شود و به نظر می‌رسد در آینده مشکلات بسیاری خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت بازار خیاطان گفت: اوضاع بازار در صنف ما خوب نیست، البته این شرایط مربوط به الان نیست و ریشه آن به 25 سال پیش برمی‌گردد. مردم امروز به دنبال خرید لباس آماده هستند و در این میان تفاوت در قیمت‌ها وجود دارد. در واقع هرکس نسبت به بودجه‌ای که دارد برنامه‌ریزی کرده و خرید می‌کند.

رائین خواه افزود: البته به نسبت گذشته کار بسیار کمتر شده است و خیلی از همکارانم از وضعیتی که هست شکایت دارند و باید گفت مشکل عمده صنف ما بیکاری است و بسیاری از فعالان این صنف وضعیت را به سختی می‎گذرانند.

رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان با بیان اینکه انتظارات خاصی از مسئولان نداریم زیرا مسئول باید کار خود را بداند، دانا باشد و عمل کند، گفت: متاسفانه در مملکت ما آنطور که ظاهر امر نشان می‌دهد افراد تیشه‌ای عمل ‌می‌کنند نه بیلی. وقتی تیشه در دست داری خاک را به سوی خودت می‌کشی ولی وقتی بیل به دست داری خاک را در جای دیگری می‌گذاری و برای خودت نگه نمی‌داری.

وی تاکید کرد: به عقیده من افراد مسئول بیشتر برای خود کار می‌کنند نه برای مردم. اگر برای مردم کار می‌کردند به این مرحله نمی‌رسیدیم. به هرحال ما یک مملکت بزرگی هستیم و نیاز به کار فراوان وجود دارد که متاسفانه برنامه ریزی برای آن کار فراوان نیست.

رائین خواه با بیان اینکه اداره دارایی متاسفانه محاسبات اشتباهی می‎کند، گفت: خیاطان اصولاً جزء طبقه متوسط به پایین هستند و درآمد زیادی ندارند. ما بارها گفتیم که با اداره دارایی جلسه‌ای داشته باشند و بگویند که خیاطان و شخصی دوزها را اصلاً به حساب نیاورده و از مالیات معاف باشند.

وی افزود: متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و بعد اداره دارایی به نظر می‌رسد ضعیف کُش است و آنچه که باید باشد نیست، خیلی از شرکت‌ها هستند که مالیات نمی‌پردازند اما فرد ضعیف را بازخواست می‌کنند و از او مالیات می‌گیرند، این عدالت در رابطه با مالیات گرفتن اجرا نمی‌شود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران