Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@15:20:00 GMT

دستور تهیه سس مارینارا ایتالیایی با ۳ روش متفاوت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۹۱۵۶

دستور تهیه سس مارینارا ایتالیایی با ۳ روش متفاوت

سس مارینارا از لحاظ مواد اصلی بسیار شبیه به سس کچاپ است، اما از نظر طعم و مزه با آن متفاوت می‌باشد. سس مارینارا همچون سس باربیکیو برای سرو ناگت گوشت، ناگت ماهی، کتلت گوشت، کتلت سیب زمینی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه طرز تهیه سس مارینارا ایتالیایی را با سه روش متفاوت آموزش داده ایم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مواد لازم

گوجه فرنگی: ۴ پیمانه (چرخ شده)
پودر انبه: یک قاشق مربا خوری
پودر موسیر: یک قاشق مربا خوری
پاپریکا: یک قاشق مرباخوری
پودر سیر: یک قاشق چای خوری
روغن زیتون: ۲ قاشق سوپ خوری
رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذا خوری
پونه کوهی: سه قاشق غذاخوری (ساطوری شده)
کره: یک قاشق غذاخوری
ریحان: سه قاشق غذاخوری (ساطوری شده)
نمک و فلفل: به میزان لازم
پیاز: یک عدد
سیر: ۴ حبه
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مارینارا با سبزیجات معطر

برای استارت کار تابه‌ای نچسب بردارید و روغن و کره را در آن بریزید. آن گاه پیاز را ریز کرده و درون تابه بریزید. منتظر طلایی شدن پیاز بمانید. بعد از طلایی شدن پیاز، سیر را رنده یا خرد کرده و به پیاز اضافه و به مدت یک دقیقه تفت دهید. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه و تفت دهید تا از حالت خامی در آید. آن گاه گوجه رنده شده را به مواد تابه اضافه کنید و هم بزنید. منتظر جوشیدن گوجه فرنگی بمانید. آب گوجه فرنگی باید تبخیر و حالت غلیظی به خود بگیرد.

در مرحله بعدی طرز تهیه سس مارینارا، باید پودر سیر، پاپریکا و تمام مواد باقی مانده به جز ریحان را در آن بریزید و هم بزنید.

حالا شعله را زیاد کنید تا سس بجوشد. بعد از به جوش آمدن سس، مجدد شعله را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دیگر نیز روی حرارت باشد.

تابه را از روی شعله برداشته و نمک آن را تنظیم کنید. حالا باید ریحان را به آن بیفزایید.

شما می‌توانید سس مارینارا را همچون سس گوجه فرنگی به دو صورت گرم یا سرد نوش جان کنید. برای سرد کردن سس می‌توانید آن را درون شیشه‌ای در یخچال بگذارید.  
مواد لازم

جعفری: یک قاشق غذاخوری
ریحان: یک قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
آویشن: یک قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی: ۸ عدد
سیر: ۴ حبه
پیاز: ۲ عدد

روش تهیه سس مارینارا به شکل ساده

روغن را در تابه ریخته و پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. در ادامه بعد از طلایی شدن پیاز، سیر را درون تابه ریخته و تفت دهید.

آن گاه گوجه فرنگی، نمک، فلفل و آبلیمو را اضافه و زیر شعله را کم کنید تا ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد. در مرحله بعدی طرز تهیه سس مارینارا، باید جعفری، آویشن و ریحان را در میکسر ریخته و یک دست کنید. آن گاه مواد میکس شده را نیز به مواد داخل تابه اضافه و دوباره هم بزنید. حالا بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر نیز سس بر روی حرات بماند تا آماده شود.

سس مارینارا
مواد لازم

نعناع، جعفری و ریحان: از هر کدام به اندازه ۵۰ گرم
سیر: ۴ حبه
قارچ خرد شده: ۲۵۰ گرم
روغن زیتون:۴ قاشق سوپ خوری
پوره گوجه فرنگی: ۵۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و قرمز: به میزان لازم

دستور تهیه مارینارا ایتالیایی با قارچ

ابتدا سیر‌ها را خرد کنید و سپس در روغن زیتون تفت دهید.


آن گاه قارچ را به سیر اضافه و تفت دهید. منتظر بمانید تا آب اضافه قارچ از آن خارج شود. حالا باید سیر و قارچ را به همراه بقیه سبزی‌ها در میکسر ریخته و یک دست کنید. گوجه فرنگی را در ظرف دیگری بریزید و بجوشانید.

بعد از به جوش آمدن گوجه فرنگی مواد داخل میکسر را به آن اضافه و هم بزنید.


مواد را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. نمک و فلفل آن را نیز تنظیم کنید. بعد از غلیظ شدن، سس مارینارا ایتالیایی آماده است، آن را در ظرف مناسب کشیده و سرو نمایید.


منبع: آرگا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی سس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه

به گزارش همشهری آنلاین، ماکادو یکی از ساده و خوشمزه ترین کتلت‌های مراکشی است که با استفاده از مواد اولیه و مدت زمانی کمی تهیه می‌شود. این کتلت دارای طعمی تند است که می‌توان به عنوان شام و یا ناهار سرو کرد. این کتلت مناسب برای زمان‌هایی است که می‌خواهید غذایی متفاوت بچشید اما زمان و یا حوصله کافی را برای این کار ندارید. طرز تهیه ماکودا در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید کتلت‌ها انواع مختلفی دارد که کتلت به دلیل حاضر شدن سریع و داشتی طعمی لذیذ محبوب است. از انواع کتلت می‌توان به کتلت پنیری، کتلت ماش و یا حتی کتلت ایتالیایی اشاره کرد. کتلت ماکودا را می‌توان با انواع سبزی‌های معطر مانند جعفری و گشنیز به دلخواه تزئین کرد.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد

سیب مینی ۳ عدد

آرد ۱ پیمانه

سیر ۲ حبه

برگ گشنیز خرد شده ۱ مشت

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ماکودا مراکشی لذیذ و خوش طعم

ابتدا برای تهیه ماکودا باید سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید و با پوست درون یک قابلمه مناسب آب پز کنید. پس از آب پز شدن سیب زمینی پوست آن را جدا نمایید و در کاسه‌ای رنده کنید. نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

تخم مرغ، برگ گشنیز خرد شده و سیر را به کاسه اضافه کرده و با دست ورز دهید تا به خوبی مواد کتلت مخلوط شوند. مقداری از مواد کتلت را بردارید و در دست به صورت گرد کنید و در مقداری آرد بغلتانید. سپس تابه‌ای مناسب را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید.

صبر کنید تا روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن کتلت‌های گرد خود را در تابه سراخ کنید. به دلخواه می‌توان شکل کتلت‌ها را با دست تغییر داد قبل از سرخ کردن. کتلت را برگردانید تا روی دیگر آن هم طلایی و سرخ شود. پس از سرخ شدن کتلت را بر روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود. زمانی که تمامی کتلت‌ها سرخ شد، آن را در ظرف مناسب بچینید و به همراه انواع سس، گوجه و یا حتی خیار شور سرو کنید.

کد خبر 846949 منبع: ایرنا برچسب‌ها سیب زمینی آشپزی توصیه‌ها و آداب خبر مهم آشپزی - دستور پخت تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • طرز پخت متفاوت بال مرغ به سبک لهستانی‌ها با نوشابه کوکاکولا (فیلم)