Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@00:03:30 GMT

بانوی مددکار یزدی، 17 نفر را شاغل کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۹۲۷۹

بانوی مددکار یزدی، 17 نفر را شاغل کرد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی کمیته امداد یزد، این بانوی مددجوی یزدی که ساکن یکی از روستاهای شهرستان بهاباد است با بیان اینکه از بدو تولد به‌عنوان فرزند مددجو تحت حمایت کمیته امداد بوده گفت: پس از ازدواج به دلیل مشکلات خانوادگی از همسرم جدا شدم و اکنون با تنها پسرم در کنار مادرم زندگی می‌کنم.
وی افزود: پس از اینکه تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم با مشاوره و راهنمایی مددکاران و کارشناسان این نهاد با توجه به وجود گیاهان دارویی فراوان در محل سکونت، اقدام به تهیه و بسته‌بندی گیاهان دارویی کردم، سپس با دریافت 20 میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد، مرکز فروش گیاهان دارویی و تولیدات محلی را در شهرستان بهاباد دایر کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بانوی کارآفرین با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج انواع گیاهان دارویی سازگار با منطقه یادآور شد: کشت گیاهان دارویی به لحاظ صرفه اقتصادی و منبع درآمد مناسب برای کشاورزان و مساعد با شرایط آب و هوایی منطقه در حال افزایش است.
وی که نشاط اجتماعی، رفاه و امید به زندگی را در اهالی روستا زنده کرده است، اظهار داشت: با راه‌اندازی مرکز فروش گیاهان دارویی، 17 نفر از بانوان سرپرست خانوار روستا که از لحاظ مالی، وضعیت مناسبی نداشتند در زمینه جمع‌آوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی، عرقیجات و پخت غذاهای محلی مشغول به کار شده و حقوق دریافت می‌کنند.
بانوی کارآفرین یزدی تصریح کرد: با همکاری بانوان روستا مراتعی را که به دلیل برداشت بی‌رویه تخریب‌شده بود با انتقال و کاشت 6 هزار نهال احیا کردیم و کار حفاظت و آبیاری را خودمان انجام می‌دهیم، با ایجاد چاله و سطوح آبگیر در حدود 200 هکتار از مراتع، باقیات‌الصالحات ارزشمندی را برای نسل‌های آینده از خود باقی گذاشتیم.
وی بابیان اینکه علاقه زیادی به کشاورزی دارد و از این کار خسته نمی‌شود گفت: علاوه برکشت گیاهان دارویی هرسال محصولات قابل‌توجهی چون عدس سیاه، سیر، پیاز و حبوبات از مزارع خود برداشت و روانه بازار مصرف می‌کند.
این بانوی کارآفرین اضافه کرد: سال 1394 به‌عنوان مدیرعامل نمونه کشوری در زمینه منابع طبیعی انتخاب شدم، همچنین دارای مسئولیت ‌های زیادی از جمله رئیس تشکل‌های زنان روستا، مسئول طرح منارید که یک پروژه بین‌المللی و برای توسعه روستایی و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی است و رئیس امور فرهنگی بسیج بانوان در روستا هستم.
وی گفت: در زمینه اجرای طرح کانون کودکان روستا، همیاران طبیعت، ایجاد موزه سنتی مردم‌شناسی در روستا، سدسازی توسط خواهران در روستا، احیاء مراتع طبیعی نیز مشغول خدمت هستم.
وی بیان کرد: یک جلد کتاب به نام طب سنتی و شیوه درمان قدیم به رشته تحریر در آورده‌ام و تاکنون در نمایشگاه‌های متعددی در سطح استان و کشور شرکت کرده‌ام.
این بانوی کارآفرین که در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی مشغول به فعالیت است دارای روحیه خستگی‌ ناپذیر است و در زمره کارآفرینان برتر کشور موفق به کسب توفیقات فراوان شده و به‌عنوان یک مشاور شغلی در روستای خود ایفای نقش می‌کند.
2088/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اجتماعی و فرهنگی ازدواج شرایط آب و هوایی کشاورزی کمیته امداد رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ریکان عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه یک هزارو ۵۰۰ گونه گیاهی در استان رویش دارد که ۵۰۰ گونه آن داروئی و خوراکی است گفت :داشتن تنوع آب‌وهوایی، بارش‌های مناسب استان را  منبع اصلی طب سنتی و قطب گیاهان دارویی و خوراکی تبدیل کرده است.

  مهناز حیدری افزود: مصرف این گیاهان در سفره‌های مردم آذربایجان غربی همیشه موردتوجه قرار دارد و طعم‌های بهاری از آن‌ها در غذاها و خوراکی‌های سنتی این منطقه به چشم می‌خورد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی استان گفت: برداشت گیاهان خوراکی محلی در آذربایجان غربی هم‌زمان با آغاز بهار و رویش این گیاهان آغاز شده است. اما تغییرات اقلیمی و برداشت‌های بی‌رویه، به خطر انقراض گونه‌های گیاهی خوراکی در مناطقی مانند دره شهدا، قاسملو، کوه سیر و قوشچی در شهرستان ارومیه افتاده‌اند.

حیدری ریکان افزود: ۵۰ گونه از گیاهان دارویی در محوطه مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی استان کاشته شده است تا از انقراض بعضی از گونه ها جلوگیری شود و محققان و بهره بردارن می توانند از کارشناسان این مرکز برای کارهای تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی و خوراکی کمک بگیرند.

ابراهیم پایدار رئیس اداره امور مراتع آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خود رو به قصد فروش و عرضه در بازارهای مصرف با عوامل آن برخورد می‌شودگفت: هر گونه بهره برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، ریواس، مندی، کوراد، لوشه، موسیر، اویشن، انواع قارچ‌های گوهی و مرتعی، گول آغا، شنگ، بولاغ اوتی، لاله واژگون، غازایاقی، انواع میوه و گل درختان اعم از بادام، زالزالک، گلابی وحشی، زرشک و سیب وحشی صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره برداران عرفی مطابق با قوانین و مقررات موجود است.

وی افزود : در صورت مشاهده این تخلفات، برداشت، حمل و نقل و یا خرید و فروش غیرمجاز بدون اخذ مجوز لازم برابر مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق تلقی شده و به نفع دولت توقیف می‌شود و متخلفین توسط یگان حفاظت شهرستان‌ها به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

علاوه بر خاصیت دارویی و خوراکی گیاهان، وجود پوشش گیاهی برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ خاک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در هر منطقه‌ای باعث کاهش سرعت جریان‌های سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود، بنابراین پوشش گیاهی تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر کاهش سیلاب‌های مخرب داشته، یکی از روش‌های حفاظت از فرسایش در حوزه‌های آبخیز سیل‌زا ، استفاده از روش زیستی است.

اکثر زمین لغزش‌­هایی که در قرن اخیر (قرن تخریب پوشش گیاهی)اتفاق افتاده ، حاصل قطع و بهره­‌برداری بی رویه از پوشش گیاهی و کاهش سطح جنگل‌­ها و مراتع کشور است که برای جلوگیری از این امر بایستی به استفاده بی‌رویه گیاهان در مراتع و جنگل‌ها توسط دام و انسان توجه ویژه‌ای شود. 

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی