Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس‌ جمهوری با تبریک انتخاب عمران احمد خان نیازی به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان، تاکید کرد: ایران مانند همیشه آمادگی خود را برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی پاکستان اعلام می کند.

به گزاری روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در بخشی از پیام تبریک حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به «عمران احمد خان نیازی» آمده است: انتخاب جنابعالی به عنوان نخست‌وزیر جمهوری اسلامی پاکستان را که برخاسته از اراده ملت شجاع و عزتمند پاکستان است، صمیمانه تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این پیام ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت نخست وزیر جدید پاکستان، شاهد اتحاد و همگرایی روزافزون در جهان اسلام و تعمیق پیوندهای دو کشور دوست و همسایه باشیم.
رییس جمهوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه و بویژه در دوران جدید، آمادگی خود را برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی پاکستان اعلام می کند.
وی در پایان از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت نخست وزیر جدید پاکستان و سعادت و سربلندی مردم آن کشور را مسألت کرد.
به گزارش ایرنا، عمران احمد خان نیازی رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان (تحریک انصاف) روز گذشته (جمعه) از سوی نمایندگان مجلس ملی این کشور به عنوان بیست و دومین نخست وزیر پاکستان از زمان استقلال تاکنون انتخاب شد.
در نشست مجلس ملی پاکستان برای انتخاب نخست وزیر، عمران خان به عنوان کاندیدای حزب پیروز انتخابات اخیر، «محمد شهباز شریف» از حزب مسلم لیگ - شاخه نواز و کاندیدای حزب مخالفان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در نشست مجلس پاکستان، عمران خان 176 و شهباز شریف 96 رای نمایندگان را کسب کردند.
حزب تحریک انصاف پاکستان در انتخابات 25 ژوئیه - سوم مردادماه جاری - با کسب 115 کرسی از مجموع 270 کرسی به عنوان پیروز انتخابات معرفی شد.
سیام**9314**1553

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روحاني پيام تبريك پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود

«شهریار حیدری» نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر رییس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشورهای مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رییس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رییس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرزها انجام بدهد.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرزهای طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرزها بسیار مهم است و سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرزهای کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسایل امنیتی، قطعاً سفر رییس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسایل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

کد خبر 6086178 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود