Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شهابی شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجوزها برای احداث سایبان در سطح باغ‌ها، نهالستان‌ها، مزارع سبزی و صیفی، گل و گیاه زینتی و گیاهان دارویی است.
شهابی با بیان اینکه تاکنون 18نفر در سامانه تسهیلات کارا برای اخذ تسهیلات احداث سایبان ثبت‌ نام کرده‌اند، اضافه کرد: طرح‌ های زیر 250میلیون تومان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان جهرم تأیید نهایی شده و طرح‌های بالاتر از این سقف در جلسه کارگروه استان فارس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، ایجاد سایبان باعث کاهش خسارات باران و تگرگ، کاهش تبخیر قابل توجه آب و آفتاب‌ سوختگی محصولات و کاهش خسارت آفات و بیماری‌ها در مزارع و باغ‌ها و فضای آزاد است.
توری گلخانه با نام‌های مختلفی از جمله توری گلخانه، سایبان، شید گلخانه، شیدینگ و سایه‌انداز شناخته می‌شود. توری سایبان در رنگ‌های سفید و سبز تیره و مشکی وجود دارد. این توری‌ها بخشی از اشعه تابشی خورشید را فیلتر می‌کنند و باعث کاهش دمای هوای درونی از 5 تا 8 درجه‌ سانتیگراد می‌شوند. توری سایبان می‌تواند 30 تا 80 درصد سایه ایجاد کند.
انواع توری یا شید گلخانه از نظر درصد سایه‌اندازی به سه نوع 30، 50 و 80 درصد سایه تقسیم می‌شوند.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز از مناطق مهم تولید مرکبات و محصولات کشاورزی در جنوب کشور است.
ف ت / 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان فارس اشتغال جنوب شرقی محصولات کشاورزی مرکبات رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

او با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، توضیح داد: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

او با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای اطلاع داد: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان