Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرجهادکشاورزی طارم با اشاره به تولید حدود 508 تن انجیر در طارم گفت: شهرستان طارم ظرفیت بالایی در استقرار صنایع کشاورزی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سطح زیر کشت ۱۳۲ هکتار از باغات انجیر در شهرستان طارم اظهار کرد: عملیات برداشت محصول انجیر در سطح ۱۲۷ هکتار باغات بارده از نیمه اول مرداد ماه امسال شروع شده که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموعه این سطح میزان ۵۰۸ تن محصول انجیر برداشت شود که اکثرا به صورت تازه خوری مصرف شده به مقدار ناچیزی به صورت سنتی خشک شده و مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مدیرجهادکشاورزی طارم افزود: با توجه به کیفیت بالا و بازار پسند بودن محصول تولیدی شهرستان طرفداران زیادی از سایر نقاط استان و استانهای همجوار به خود جذب کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای طارم در استقرار صنایع فرآوری محصولات کشاورزی بیان کرد: با توجه به نبود صنایع فرآوری مناسب در شهرستان سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می‌تواند بسیار سودآور برای کشاورزان و سرمایه گذاران باشد.

اسکندری خاطر نشان کرد: بیش از ۵۵۰ خانوار در شهرستان طارم بهره‌بردار انجیر بوده که بیش از دو هزار و ۵۵۰ نفر روز در کار برداشت انجیر مشغول در این شهرستان مشغول هستند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

وی عنوان کرد: به طوری که پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از برداشت انجیر امسال به ۲۶ میلیارد ریال برسد.

لازم به ذکر است ارقام موجود در شهرستان شامل چشانی سفید، کشانی سیاه، نقلی، زرد کلوچ و محلی طارم بوده و انجیر تولید شده در این شهرستان بازار مصرف خود شهرستان و سایر شهرستانهای استان به ویژه استانهای همجوار را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اگرچه به گفته کارشناسان جهادکشاورزی مهاباد تاکنون خسارت سرمازدگی در باغات شهرستان نداشته ایم اما بهترین روش مقابله با آن، استفاده از دستگاههای پیشرفته است.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی شهرستان مهاباد میگوید: یکی از روش های نوین مقابله با سرمازدگی استفاده از دستگاه هایی است که در باغات نصب میشود.

ناصرتردست افزود: جهادکشاورزی شهرستان مهاباد برای کمک به خرید این دستگاه  پارسال 15 باغدار را به سازمان جهادکشاورزی استان معرفی کرده تا با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت این دستگاه را خریداری کنند.

او اضافه کرد: هم اکنون یکی از باغداران موفق به تهیه این دستگاه شده است و قرار از پس از تعطیلات نوروز این دستگاه نصب و راه اندازی شود.

تغذیه مناسب، آبیاری قبل از وقوع سرمازدگی و استفاده از ترکیبات شیمیایی در به تاخیر انداختن گل دهی درختان از دیگر روش های مقابله با سرمازدگی باغات در فصل بهار است.

براساس اعلام جهاد کشاورزی مهاباد در فصل زراعی 1401 و 1402، 30 درصد درختان دانه دار و 40 تا 70 درصد درختان هسته دار دچار سرمازدگی شده بودند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید