Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد،

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در یزد با اشاره به چهلمين سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت : اين انقلاب دستاوردها و کاستي‌ها و نواقص زيادي هم داشته است و اگر ما تنها به مشکلات و نواقص نگاه کنيم بيراهه رفتيم چرا که مردم انقلاب کردند و نظام را به اينجا رساندند و به آنها ظلم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي تصريح کرد: در مقابل هم اگر مشکلات و سختي‌ها را نبينيم و تنها به دستاوردهاي انقلاب توجه کنيم هم اشتباه رفته‌ايم و بايد بين اين دو موضوع انصافي داشته باشيم و هم مزيت‌ها و هم نواقص را با يکديگر مشاهده و بررسي کنيم.

نائب رئيس کميسيون امنيت ملي با اشاره به اينکه وضعيت اقتصاد بسيار سخت و مشکل شده تصريح کرد: مجمع نمايندگان استان يزد که از حاميان رئيس جمهور هستند نامه به ايشان نوشتند و بر ضرورت بازنگري در ارتباط با مباحث اقتصادي و تغيير تيم اقتصادي تاکيد کردند.

دهقاني با تاکيد بر اينکه اقشار پايين جامعه که دارايي خوبي ندارند بيشترين خسارت از تورم را مشاهده مي‌کنند بيان کرد: در طول اين 40 سال، ما در سياست خارجي و اقتدار منطقه‌اي و بين‌المللي جايگاه بسيار خوبي داريم و علي رغم اينکه ما در جنگ بوديم و دشمن با استراتژي از بين بردن انقلاب روبروي ما ايستاد اما توانستيم جايگاه بسيار خوبي به دست آوريم

وي به توطئه‌هاي دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بعد از بحران‌هاي جنگ هم ايران با فشارهاي بسيار زيادي از سوي آمريکا و رژيم صهيونيستي روبرو بود ولي روز به روز بر اين اقتدار ايران افزوده شد.

دهقاني تحريم‌ها را بي تاثير در کاهش جذب سرمايه‌گذاري ندانست و گفت: با اين وجود زمينه‌ها و ظرفيت‌هايي وجود دارد که ايران بتواند از آن براي بهبود شرايط استفاده بهتر و بيشتري داشته باشد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد قبول کرد که ترامپ خودش مشکل دارد تصريح کرد: ترامپ براي کوتاه مدت در حال تامين منافع آمريکا است و بيشترين نفع را از کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به ويژه عربستان سعودي برد.

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه جنگ يمن روزانه 300 ميليون دلار هزينه براي عربستان دارد خاطرنشان کرد: مردم عربستان هر سه روز يک ميليارد دلار براي تسليحاتي که بر سر مردم يمن مي‌ريزند به آمريکايي‌ها پرداخت مي‌کنند.

دهقاني خاطرنشان کرد: ترامپ همه حرفش اين است که تمام دنيا به معناي تامين منافع آمريکا است و يکجانبه‌گرايي را رويکرد خود قرارداده ولي همه حرف ما اين است که دنيا يک جانبه نيست و چند قطب قوي از جمله آمريکا، چين، ايران، روسيه، هند، آلمان و ديگر کشورهاي قدرتمند در جهان وجود دارند.

وي تصريح کرد: در سياست خارجي مهم اين است که با تدبير و منطقه جلو برويم و کار را درست پيش ببريم به طوری که اگر کسي به تعهداتش عمل نکرد درنهايت ما متضرر نباشيم و دنيا همانطوري که فهميد کار ايران در برابر صدام درست بود و او جنگ را شروع کرد، چند سال آينده هم دنيا بفهمند که ايران در قبال ترامپ کار درست را در پيش گرفت.

نائب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه ايران پس از خروج آمريکا از برجام مي‌توانست شکايت کند تصريح کرد: این موضوع در وزارت خارجه مطرح شد و به لحاظ حقوقي اين موضوع در حال پيگيري و انجام است.

دهقاني با تاکيد بر اينکه الان زمان بازي‌هاي سياسي و دعواهاي حزبي نيست خاطرنشان کرد: الان هر کسي بايد از دولت حمايت کند، چرا که امور کشور در دست دولت و رئيس جمهور است و بايد از آنها براي توسعه کشور حمايت کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد نماینده مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح پنجشنبه در یادواره شهدای خاندان و ۹ شهید استانداری مازندران به تظاهرات دانشجویان انشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه قهرمان اشاره و اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی سرگردان و منافع آمریکا در منطقه متزلزل شده است.

وی با عنوان اینکه رژیم صهیونیست جهانی به نتیجه رسیده که هیچ گونه بحرانی نمی‌تواند نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورد، ادامه داد: با تدابیر امامین انقلاب امروز رژیم صهیونیست سرگردان و آمریکا متزلزل شده است.

معاون ریاست جمهوری اقتدار عزت کنونی ایران جمهوری اسلامی را به برکت خون شهیدان ذکر کرد و گفت امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمنان قادر به برخورد مستقیم با آن نیستند و این توانمندی مرهون خون شهیدان است.

وی با بیانی که انقلاب اسلامی در طول تاریخ اولین حکومت برخاسته است در پیاده سازی احکام اهل بیت است گفت: مردم ایران اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن اراده به خرج دادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان اینکه مردم در حفظ نظام اسلامی جامعه جانفشانی‌های گسترده‌ای به خرج داده‌اند، گفت: شهدای مازندرانی حماسه خان طومان نیز نمونه بارز حماسه آفرینی مازندرانی‌ها در تاریخ است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از رشادت‌های لشکر ۲۵ کربلا زیاد شنیدیم ادامه داد: بچه‌های مازندران در ابتدای جنگ نقش فرماندهان جنگ را ایفا می‌کردند و مؤسس بسیاری از لشکرهای ایجاد شده در سایر استان‌ها بودند.

کد خبر 6094912

دیگر خبرها

  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است