Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@15:07:38 GMT

بانوی کارآفرین یزدی احیاگر مراتع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۰۲۱۷

بانوی کارآفرین یزدی احیاگر مراتع شد

بانوی کارآفرین یزدی با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد و راه‌اندازی مرکز فروش گیاهان دارویی و تولیدات محلی ضمن ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار روستا، به خودکفایی رسید و احیاگر مراتع شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازسایت خبری کمیته امداد، این بانوی مددجوی یزدی که ساکن یکی از روستاهای شهرستان بهاباد است بابیان اینکه از بدو تولد به‌عنوان فرزند مددجو تحت حمایت کمیته امداد بوده است، گفت: پس از ازدواج به دلیل مشکلات خانوادگی از همسرم جدا شدم و اکنون با پسرم در کنار مادرم زندگی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس‌ازاینکه تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم با مشاوره و راهنمایی مددکاران و کارشناسان این نهاد با توجه به وجود گیاهان دارویی فراوان در محل سکونت اقدام به تهیه و بسته‌بندی گیاهان دارویی کردم، سپس با دریافت ۲۰ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد مرکز فروش گیاهان دارویی و تولیدات محلی را در شهرستان بهاباد دایر کردم.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج انواع گیاهان دارویی سازگار با منطقه گفت: کشت گیاهان دارویی به لحاظ صرفه اقتصادی و منبع درآمد مناسب برای کشاورزان و مساعد با شرایط آب و هوایی منطقه در حال افزایش است.

 وی که نشاط اجتماعی، رفاه و امید به زندگی را در اهالی روستا زنده کرده است، افزود: با راه‌اندازی مرکز فروش گیاهان داروی، ۱۷ نفر از بانوان سرپرست خانوار روستا که ازلحاظ مالی وضعیت مناسبی نداشتند در زمینه جمع‌آوری و بسته‌بندی گیاهان داروی، عرقیجات و پخت غذاهای محلی مشغول به کارشده و حقوق دریافت می‌کنند.

بانوی کارآفرین تصریح کرد: با همکاری بانوان روستا مراتعی را که به دلیل برداشت بی‌رویه تخریب‌شده بود با انتقال و کاشت شش هزار نهال احیا کردیم و کار حفاظت و آبیاری را خودمان انجام می‌دهیم، با ایجاد چاله و سطوح آبگیر در حدود ۲۰۰ هکتار از مراتع، باقیات‌الصالحات ارزشمندی را برای نسل‌های آینده از خود باقی گذاشتیم.

وی بابیان اینکه علاقه زیادی به کشاورزی دارد و از این کار خسته نمی‌شود گفت: علاوه برکشت گیاهان دارویی هرسال محصولات قابل‌توجهی چون عدس سیاه، سیر، پیاز و حبوبات از مزارع خود برداشت و روانه بازار مصرف می‌کند.

این بانوی کارآفرین گفت: سال ۱۳۹۴ به‌عنوان مدیرعامل نمونه کشوری در زمینه منابع طبیعی انتخاب شدم، دارای مسئولیت‌های زیادی ازجمله رئیس تشکل‌های زنان روستا، مسئول طرح منارید که یک پروژه بین‌المللی و برای توسعه روستایی و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی است و رئیس امور فرهنگی بسیج بانوان در روستا هستم.

وی گفت: در زمینه اجرای طرح کانون کودکان روستا، همیاران طبیعت، ایجاد موزه سنتی مردم‌شناسی در روستا، سدسازی توسط خواهران در روستا، احیاء مراتع طبیعی مشغول خدمت هستم.

وی افزود: یک جلد کتاب به نام طب سنتی و شیوه درمان قدیم به رشته تحریر درآورده‌ام و تاکنون در نمایشگاه‌های متعددی در سطح استان و کشور شرکت کرده‌ام.

این بانوی کارآفرین که در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی مشغول به فعالیت است دارای روحیه خستگی‌ناپذیر است و در زمره کارآفرینان برتر کشور موفق به کسب توفیقات فراوان شده و به‌عنوان یک مشاور شغلی در روستای خود ایفای نقش می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات اشتغالزایی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی

محمد مهدی برومندی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه مشکلات منطقه میمند در دست بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: طی جلسات آتی مشکلات این منطقه بررسی می‌شود.

او افزود: بخش کشاورزی امروز در نوک جنگ اقتصادی قرار دارد و اهداف دشمن سفر‌ها های مردم است همچنین کشاورزان سخت کوش ما غذای سالانه کشور را تامین می‌کنند همچنین بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات است.

برومندی با بیان اینکه استان فارس از لحاظ کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در این بخش بهای سنگینی را داده است، ادامه داد: ۱۲ درصد غذای کشور توسط استان فارس تامین می‌شود و ۳۶۰ هزار هکتار باغ و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول باغبانی، فارس را در رتبه اول باغبانی ایران قرار داده است که فرصت‌های بسیاری را به همراه دارد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکخ همه باید با تعامل در حل مشکلات سهیم باشند، خاطرنشان کرد: در حوزه باغبانی ۲۶ میلیون تن محصول تولید می‌شود و سهم گیاهان دارویی نیز قابل توجه است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی سالیانه از مزارع کشورمان برداشت می‌شود و ۳۰ هزار هکتار زیر کشت گل محمدی بوده که ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در فارس است و در میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی داریم که محصول بسیار ارزشمندی است.

او تاکید کرد: امروز گردش مالی دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار در زمینه گیاهان دارویی است که سهم کشور ما در این گردش مالی کمتر از ۱ میلیارد دلار است که نشان می‌دهد باید به یک کشاورزی مدرن برسیم.

برومندی با بیان اینکه گیاهان دارویی پایه مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قرار می‌گیرد، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران وجود دارد که فرصتی بسیار مغتنم است و ۳۶۰ گونه گیاه دارویی منطقه میمند دارد که می‌تواند هر کدام پایه دارو باشد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارت خانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در وزارت خانه جهاد کشاورزی به سمتی می‌رویم که از مدرن‌ترین روش‌ها در اسانس گیری استفاده کنیم و ابر پروژه‌ای تعریف کردیم که عصاره بل کیفیت لازم را برای عطر تولید کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • بانوی کارآفرین نظرآبادی