Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:07:27 GMT

تلاش می‌کنیم همه سنت‌های تاریخی زنجان ثبت ملی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۰۳۰۹

تلاش می‌کنیم همه سنت‌های تاریخی زنجان ثبت ملی شود

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: تلاش می‌کنیم همه سنت‌هایی که متعلق به تاریخ و گذشته زنجان است، ثبت ملی شود.

به گزارش ایسنا، اسدالله درویش‌امیری در حاشیه مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه برگزاری این قبیل جشنواره‌ها برای حفظ وحدت و همدلی در جامعه بسیار موثر است، اظهار کرد: این جشنواره‌ها باعث می‌شود که شادی جمعی، زندگی جمعی، کنار هم بودن و اخلاق مدار بودن را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه جشنواره ملی آش ایرانی صد درصد در ایجاد شادی جمعی موثر است، ادامه داد: خوشبختانه با وجود اینکه فضای برگزاری این جشنواره تا حدودی محدود است، اما کیفیت برگزاری برنامه سال به سال بیشتر می‌شود و این جای خرسندی دارد. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم فضای برگزاری جشنواره‌هایی از این دست را توسعه دهیم .

وی تصریح کرد: ثبت زنجان به‌عنوان شهر ملی ملیله اولین گام برای ثبت ملی گذشته‌های تاریخی زنجان به شمار می‌رود و تلاش می‌کنیم که این رویداد برای همه صنایع‌دستی زنجان از جمله مس اتفاق بیفتد .

درویش‌امیری تصریح کرد: زنجانی‌ها هر سال در طول برگزاره جشنواره ملی آش ایرانی، با میهمان‌نوازی خود، شادی‌آفرین هستند و خرسندیم که مسئولان نیز با شادی مردم، شاد می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی  فرهنگی هنری امام رضا(ع) با تشریح برنامه‌های چله رضوی صبح امروز، چهارم اردیبهشت ماه با حضور فرهاد قائمیان ‌مدیر جشنواره، مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا و رفاهی مشاور راهبردی و مشاور جشنواره های رضوی ، زمانی دبیر اجرایی بنیاد و دست پروری معاون ارتباطات بنیاد امام رضا در باغ زیبا برگزار شد. 

مرتضی سعیدی‌زاده با تشریح برنامه‌های پیش روی بنیاد گفت: از ماه گذشته تا امروز بالغ بر شش نشست خبری و نشست‌های تخصصی در حوزه‌های شعر، نمایش، سرود و …برگزار کردیم. بنیاد امام رضا(ع) بیست سال سابقه فعالیت فرهنگی دارد و رویکرد ما در سال‌های اخیر هم تربیتی و فرهنگی با بازنمایی فرهنگ و محتوای رضوی است. امسال هم مجموعه سامانه و اپلیکیشن و سایت منظومه رضوان را همزمان با میلاد امام رضا سی و یک اردیبهشت رونمایی خواهیم کرد و ابعاد موضوعی و سیره امام رضا را  اینجا در دسترس هنرمندان قرار می دهیم. 

وی با بیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت همه هنرمندان در بنیاد امام رضا(ع) استفاده کنیم، گفت:  شوراهای سیاست گذاری در همین راستا شکل گرفته که اساتید جشنواره را با رویکردهای حرفه‌ای جلو ببرند. نکته دیگر حمایت از هنرمندان در راستای تولیدات است که امسال ما منابع خوبی را برای ارتقای محصولات درنظر گرفتیم بالغ پنج میلیارد اعتبار حمایتی برای تولیدات تزریق به فضاهای هنری می شود. 

سعیدی‌زاده اظهار داشت: توجه به دوره‌های آموزشی با رویکرد ارتقای مهارتی داشتیم که چهار دوره آن مثل کارگاهای عکاسی و‌ گرافیک برگزار شد. سایت پنجره را نیز امسال در فضای وب بالا راه اندازی خواهیم کرد. امسال بالغ بر پانصد رویداد فرهنگی هنری در بسیاری از استانها داریم؛ از محافل شعر تا کارگاه و تئاتر و برنامه‌های دیگر... امیدواریم جشنواره امام رضا(ع) در سالیانی نزدیک به عنوان یکی از حرفه‌ای ترین جشنواره‌های دینی کشور تثبیت شود. 

تلاش در جهت اشاعه فرهنگ رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره امام رضا(ع) در صحبت‌هایی گفت: در این دوره جشنواره تلاش داریم به فرهنگ رضوی و ترویج آن بیشتر توجه کنیم. ما تلاش کردیم شوراهای سیاست گذاریمان در همه دفاتر را شکل دهیم ، در بخش جشنواره روستایی و عشایری دو بخش داریم که در بخش سرود و تیاتر در استان هرمزگان کار کردیم و واقعا غبطه خوردم .

وی با تاکید براینکه سه جشنواره چاوش‌خوانی و نقالی و پرده خوانی رضوی را هم دوازده و سیزده اردیبهشت در بوشهر خواهند داشت، گفت: تلاش داریم رشد کمی و کیفی را در شعر رضوی داشته باشیم و الان آثار در مرحله انتخاب است. در تئاتر رضوی هم بخش تئاتر کودک ۸ اثر ، بخش خیابانی ۱۷اثر در ۱۵ استان و صحنه ای  ۱۷اثر در استان ها اجرا خواهند رفت. 

وی در ادامه افزود: همیشه اینطور بوده که جشنواره تئاتر نهایت دو اجرا در یک روز جشنواره داشت، اما در شهرهای خودشان اجراها به صحنه نمیرفت، ولی این دوره تلاش کردیم کارها در شهرهای خودشان اجرا بروند. در عرصه تجسمی در مرحله اول داوری ۱۵۰اثر انتخاب و داوری نهایی می‌شود. از جانب دیگر در تدارک برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام هستیم. .جشنواره عکس رضوی هم با حضور شصت عکاس کارگاه در حرم حضرت معصومه(س) با ۶۳عکاس و کارگاه در حرم امام رضا(ع) با حضور ۵۰عکاس برگزار می‌شود بنابراین برای این نمایشگاه هم در حال جمع آوری آثار هستیم.

وی یادآور شد: جشنواره سرود با مشارکت آموزش و پرورش در سه بخش میدانی، رقابتی و همگانی برگزار می‌شود، 
تولید ۸ قطعه سرود ویژه گویش‌های اقوام ایرانی با مضامین رضوی انجام شد، رویداد آوای ارادت رضوی هم در هشت استان کشور در حال برنامه ریزی است . 

سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا)ع) نیز گفت: فعال سازی جشنواره‌های روستایی و عشایری امسال در بخش‌های مختلف پنج گانه برایمان خیلی مهم بود که بیش از ۱۵۰۰اثر از این روستاها داشتیم و برگزیدگان این آثار در روستای کردر رضوی به رقابت پرداختند. جشنواره سیزدهم دانش آموزی هم امسال فعال شد که هشت گروه منتخب در میلاد امام رضا)ع) و در حرم رضوی و اطراف آن اجرای برنامه خواهند داشت.

برگزاری شش محفل شعر عربی در استان خوزستان

وی درباره برنامه‌های چله رضوی گفت: از ۲۵ فروردین ماه اجرای تئاترها را در تهران شروع کردیم. کارگاه عکاسی در تهران و اختتامیه سرود رضوی صورت می‌گیرد و‌ محافل شعری هم در پنج استان داریم. پنج محفل شعر آذری در استان‌ها برپا می شود و در تهران برای اولین بار رویداد بزرگ آذری زبان‌ها را خواهیم داشت. شعر عربی هم شش محفل در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • برگزاری جشنواره گلاب گیری در یزد
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم
  • پالنگان، میزبان جشنواره دف، در جمعه آخر هر سال
  • برگزاری جشنواره برکت در مود