Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@02:50:51 GMT

اعلام اسامی مفسدان اقتصادی گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۰۳۵۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گلستان هادی هاشمیان گفت : مجوز اعلام اسامی مفسدان اقتصادی از مقام معظم رهبری اخذ شده است و بر اساس تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی اسامی این افراد را اعلام می کنیم.

وی افزود : یکی از این متهمان کوروش صداقت فرزند اراز محمد است که بانک کشاورزی گلستان شاکی وی بود و این فرد به اتهام اختلاس توام با جعل اسناد بانکی به مبلغ 2 میلیارد و 197 میلیون و 620 هزار ریال ، به تحمل چهار سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی ، پرداخت مبلغ 875 میلیون و 370 هزار ریال بابت رد مال در حق بانک کشاورزی و تعدیه یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : متهم دیگر کاظم مقدری فرزند علی ‌محمد است که اداره امور مالیاتی استان و دادستان مرکز گلستان از وی شاکی بودند و به جرم اختلاس یک میلیارد و 715 میلیون و 331 هزار و 340 ریال به تحمل دو سال حبس تعزیری ، انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت پنج سال ، رد مال در حق شاکی و جزای نقدی معادل دو برابر مال مورد اختلاس در حق دولت محکوم شده است.

وی ادامه داد : محسن نجاتی منش و میثم مهاجر هم از متهمانی هستند که به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه مردم و حیف و میل اموال آنها هر کدام به تحمل سه سال حبس تعزیری و پرداخت 18 میلیارد و 371 میلیون و 275 هزار و 109 ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد : پرونده قاچاق سازمان یافته 32 دستگاه کامیون کشنده به ارزش 75 میلیارد و 641 میلیون و 528 هزار ریال با مشارکت هشت نفر نیز در دادگاه رسیدگی شد که بر اساس رای صادره محمدباقر یزدانی به 9 ماه حبس تعزیری ، جزای نقدی 50 میلیارد و 367 میلیون و 348 هزار و 610 ریال، «علی‌اکبر غلامحسینی» به 9 ماه حبس تعزیری و جزای نقدی بیش از 40 میلیارد ریال، «علی اکبر سفیدیان» به یک سال حبس تعزیری و بیش از 14 میلیارد ریال جزای نقدی و حسن احمدی  و سعید عسگری هر کدام به یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ 163 میلیارد ریال محکوم شدند.

هاشمیان گفت : اداره امور مالیاتی استان نیز از ابوالقاسم کشیر نوکنده به اتهام جعل فیش مالیاتی ، اختلاس به مبلغ 10 میلیارد و 721 میلیون و 324 هزار ریال شکایت کرده بود که متهم به تحمل چهار سال و 9 ماه حبس تعزیری، انفصال موقت به میزان پنج سال و نیم از خدمات دولتی و جزای نقدی به میزان 10 میلیارد ریال در حق دولت و به همین میزان رد مال محکوم شده است.

او درباره متهمان پرونده بانک توسعه و تعاون گلستان هم افزود : با شکایت این بانک سید محمدکاظم میرافضلی و سید مصطفی عقیلی به جرم13 میلیارد ریال اختلاس و 12 میلیارد ریال پولشویی هر کدام به تحمل پنج سال حبس تعلیقی و جزای نقدی به میزان 700 میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند .

به گفته هاشمیان به علت اینکه این دو متهم وجوه حاصله را برگشت دادند دادگاه حکم حبس تعلیقی را برایشان در نظر گرفت.

رئیس‌کل دادگستری گلستان ادامه داد : پرونده علی جعفری فرزند کریم هم به جرم اختلاس یک میلیارد و 676 میلیون و 447 هزار ریالی به شکایت بانک سپه استان در دادگاه رسیدگی شد و متهم در حکم اولیه با توجه به اختلاس به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده بود ، اما به علت برگشت تمام وجوه مورد اختلاس به بانک ، انفصال دائم به انفصال پنج ساله کاهش یافت.

هاشمیان در باره پرونده هشتم هم گفت : بانک سپه استان از فرد دیگری به نام حمیدرضا سجادی فرند محمدعلی به جرم اختلاس به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال توام با جعل اسناد بانکی شکایت کرد که پس از رسیدگی در دادگاه متهم به 10 سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال به شاکی و پرداخت دو برابر مبلغ رد مال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اسامی مفسدان اقتصادی هادی هاشمیان دادگستری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده

کمیته انضباطی آرای خود را درباره تخلف برخی از تیم‌های لیگ برتری صادر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون، باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیررسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باید 510 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

جریمه نقدی و محرومیت برای مجتبی حسینی

 

* مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار شد و از سوی میلاد فاندر مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید 300 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رأی شماره 1218، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد).

مهرداد طهماسبی مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت 300 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن شش بازیکن اخطاری باید 240 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن شش بازیکن اخطاری باید 240 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

* مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری‌زاده مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت شش ماه تعلیق می‌شود و باید 300 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

* دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار شد و از سوی شجاع خلیل‌زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیت بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ برتر فوتبال
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده
  • توبیخ شجاع خلیل زاده و جریمه ۳ باشگاه لیگ برتری
  • سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد