Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه می افزاید: محموله نخست در اوایل سال 2017 به ایران تحویل شد و هم اکنون مقدمات برای ارسال محموله دوم سوخت هسته ای به ایران فراهم می شود.

ایران آنلاین /    وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام اینکه محموله دوم سوخت هسته ای برای ارسال به ایران آماده شده، افزود که این کشور به برجام پایبند است و به تمام تعهدات خود در چارچوب این توافق بین المللی عمل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، در بیانیه عصر جمعه وزارت خارجه روسیه آمده است: روسیه به انجام تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام، استمرار داده و شرکت دولتی روس اتم به اجرای طرح ها برای تأمین شرایط برجام ادامه می دهد.
این بیانیه در بخش دیگری آورده است: «طرح مشترک روسیه و ایران برای تغییرات در دو مجموعه سانتریفوژ در مرکز سابق غنی سازی اورانیوم در فردو برای تولید ایزوتوپ های ثابت با موفقیت اجرایی می شود؛ این ایزوتوپ ها برای مصارف صنعتی و درمانی استفاده خواهند شد.»
وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرده است: در خاک روسیه سوخت هسته ای با غلظت تا 20 درصد اورانیوم برای استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران نگهداری می شود.
در بیانیه همچنین تصریح شده است: بازگشت این سوخت هسته ای به ایران با محموله های کمتر از 5 کیلوگرم به درخواست طرف ایرانی و پس از تأیید آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه شرایط پیش بینی شده برای این منظور در برجام اجرا شده، انجام می شود.
بیانیه می افزاید: محموله نخست در اوایل سال 2017 به ایران تحویل شد و هم اکنون مقدمات برای ارسال محموله دوم سوخت هسته ای به ایران فراهم می شود.
روسیه همچنین اعلام کرده که به اجرای بند سوم برجام شامل مجموعه هایی از همکاری ها با ایران در عرصه انرژی هسته ای صلح آمیز کمک می کند.
در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است: تمام همکاری ها با ایران در چارچوب برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت و نیز تحت کنترل کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود.
روسیه در بیانیه خود بر عزم این کشور برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور حفظ و اجرای کامل برجام تأکید کرده است./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)

محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه:شرایط ژئوپلیتیکی نباید زندان و جبری برای کشورها ایجاد کند. 

تا زمانی که درها از سوی ایران روی غرب بسته باشد،  حتماً روسیه و چین احساس می‌کنند تنها کنشگر در این حوزه هستند و منافعشان را بر ما تحمیل می‌کنند، بدون اینکه منافع ما را در نظر بگیرند. 

آقای ترامپ از من برای مذاکره چندین بار دعوت کرد و ما اجازه برای مذاکره نداشتیم.  

یک پیشنهاد با توافق حاکمیتی ایران به آقای پوتین برای انتقال به آقای ترامپ داده شد. 

برجام امروز اصلاً شرایط خوبی ندارد و امروز شرایط بازگشت به برجام بسیار دشوارتر از دوران آغاز ریاست جمهوری آقای بایدن است. 

ما در جنگ غزه خیلی بهتر از جنگ اوکراین عمل کردیم.

 

منبع:اقتصاد آنلاین

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماهیگیری ظریف و همسرش (فیلم) روایت جواد ظریف از نقشه اسرائیل برای جنگ بزرگ بین ایران و آمریکا (فیلم) ببینید | ظریف: اینکه دانشجو بتواند حرفش را بزند نشانه قدرت ما است، نه ضعف

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • غلامی ۲۲ بازیکن را به دومین اردوی آماده‌سازی نوجوانان دعوت کرد
  • اعلام ۲۲ بازیکن منتخب عادل برای تیم ملی
  • اردوی مشترک تیم‌های ملی بوکس ایران و روسیه قطعی شد
  • اردوی مشترک تیم ملی بوکس ایران و روسیه در تهران
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • ایران سلاح به کرانه باختری ارسال می‌کند | تل‌آویو یکی از این محموله‌ها را توقیف کرده است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست