Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@17:02:54 GMT

صدور مجوز شکار گزار برای مسیحیان در ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۰۴۳۷

صدور مجوز شکار گزار برای مسیحیان در ارومیه

  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پروانه شکار گراز وحشی در شکارگاه های آزاد با هدف تعدیل جمعیت این گونه برای اقلیت های دینی استان صادر می شود.

محمد خلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت گراز وحشی در شمال استان به علت نداشتن دشمن در طبیعت اعم از پلنگ و گرگ افزایش یافته و این حیوان با جمعیت کثیر به مزارع و باغ های کشاورزان چالدران خسارت زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به حضور عشایر در مناطق کوهستانی که زیستگاه گزار است، گفت: ورود انسان ها به زیستگاه گراز و محدود شدن محل زیست این حیوان موجب کاهش امنیت غذایی آنها شده و گرازها را به باغ ها و مزارع کشاورزی کشانده است.


خلیلی با بیان اینکه دستورالعمل صدور پروانه شکار گراز ویژه اتباع ایرانی در سال جاری ابلاغ شده است، بیان کرد: متقاضیان مسیحی می توانند با مراجعه به ادارات حفاظت محیط زیست استان نسبت به اخذ پروانه شکار اقدام کنند.
وی اضافه کرد: این پروانه ها فقط برای اقلیت های دینی صادر می شود و شکارچیان متقاضی باید سابقه تخلف شکار و صید نداشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در رابطه با شرایط پروانه های شکار گراز گفت: بهای پروانه ها یک میلیون ریال و اعتبار آن مدت سه روز می باشد و متقاضیان واجد شرایط با اخذ آن می توانند در شکارگاه های آزاد استان نسبت به شکار یک راس گراز وحشی اقدام کنند.

خلیلی گفت: صدور پروانه شکار گراز ویژه اتباع ایرانی تا بیستم بهمن ماه سال جاری در آذربایجان غربی ادامه می یابد.

رییس یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از کنترل پروانه‌های شکار در مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: در صورت بروز هر گونه تخلف، ضمن ضبط ادوات شکار و صید، متخلفان با تشکیل پرونده مربوطه به مراجع حقوقی و قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: دریافت کنندگان پروانه متعهد می شوند تا با سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از حیات وحش و زیستگاه های طبیعی و شناسایی و معرفی متخلفان شکار و صید همکاری کنند.

به گزارش ایرنا جمعیت گرازهای وحشی در سال های اخیر به دلیل محدود شدن زیستگاه و نیز از بین رفتن دشمنان طبیعی در طبیعت در نواحی مختلف آذربایجان غربی رو به ازدیاد بوده و حمله آنها به باغ ها و مزارع کشاورزان موجب وارد آمدن خسارت های زیاد به محصولات کشاورزی شده است.
ماکو، چالدران، پلدشت و سردشت عمده ترین زیستگاه های این حیوان در آذربایجان غربی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گراز ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گردهمایی مدیران کل سازمان محیط زیست بیان کرد: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این گردهمایی گفت با توجه به ارزشیابی انجام شده عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی را جز ۵ یگان برتر کشوری اعلام نمود.

وی در ادامه افزود: کشف قریب به ۹۰ قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از ۳۰۰ فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله فعالیت‌های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است.

کد خبر 6085269

دیگر خبرها

  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • حذف بیش از ۱۵ هزار پروانه کسب کاغذی در استان آذریجان‌غربی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد