Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز حقوق بشر "المیزان" اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸، ۲۳۲ نقض علیه ماهیگیران فلسطینی در آب‌های غزه مرتکب شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مرکز حقوق بشری "المیزان" که در نوار غزه فعالیت می‌کند، در گزارش جدید خود آورده است، از آغاز ۲۰۱۸، ۲۳۲ مورد نقض علیه ماهیگیران فلسطینی در آبهای غزه توسط نیروهای رژیم اشغال‌گر صوترت گرفته که شامل ۲۳۱ بار تیراندازی به سمت ‌آنها  است که در اثر آن یک تن شهید، ۱۵ تن دیگر زخمی، ۳۹ تن بازداشت و ۱۲ قایق مصادره شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواسط هفته گذشته نیروهای اسرائیلی حملات خود علیه ماهیگیران را تشدید کرده و ۹ تن از آنها را در حین کارشان بازداشت و قایق‌هایشان را مصادره کردند.

این مرکز نقض‌های مکرر در حق ماهیگیران فلسطینی در دریا را بار دیگر محکوم و اعلام کرد، نحوه رفتار نیروهای اشغال‌گر با ماهیگیران فلسطینی نشان از سیاست هدفمند آنها برای ممانعت از ادامه کار این ماهیگیران، توهین به آنها و وارد کردن خسارت‌های مالی به ماهیگیران دارد.

مرکز مذکور بار دیگر بر حق ماهیگیران برای انجام آزادانه کارشان در دریای غزه به عنوان یکی از حقوق آنها در عرصه حقوق بشری تاکید و اعلام کرد، نیروهای اسرائیلی با هدف قرار دادن مکرر ماهیگیران، تیراندازی به آنها و بازداشت ظالمانه آنها قوانین بین‌المللی انسانی را نقض می‌کنند.

این مرکز حقوق بشری فلسطین از جامعه بین‌الملل و به ویژه کشورهای امضا کننده کنوانسیون چهارم ژنو خواست به وظایف اخلاقی و قانونی خود عمل کرده و برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی به ویژه ماهیگیران اقدامات عملی اتخاذ کنند.

مرکز مذکور خواستار ملزم کردن نیروهای اشغال‌گر اسرائیل به لغو محاصره غزه و احترام به اصول قوانین بین‌المللی انسانی شد.

نیروهای اشغال‌گر ضمن محاصره غزه، محدودیت‌هایی علیه ساکنان آن اعمال می‌کنند؛ آنها یک منطقه تنگ و محدود را برای کار ماهیگیران تعیین کرده‌اند و با این وجود باز هم آنها را حین کارشان در این منطقه مورد پیگرد قرار داده و به سمت قایقشان تیراندازی می‌کنند.

روز جمعه نیروهای اسرائیلی به قایق‌های ماهیگیران حین کارشان در روبروی سواحل غزه تیراندازی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه/ احتمال ربوده شدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل + عکس های وحشتناک
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود