Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:04:37 GMT

شرکت ۴۳ هزار مازندرانی در طرح نشاط معنوی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۰۶۴۹

شرکت ۴۳ هزار مازندرانی در طرح نشاط معنوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مسعود قربانی در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت که در امامزاده قاسم(ع)  سالاردره ساری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این طرح با توجه به نام آن که نشاط معنوی است، انتقال نشاط در خانواده‌ها و ارتباط آنها و فرزندانشان با امامزادگان مقدس و این مکان‌های روحانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۴۳ هزار و ۳۳۸ نفر در برنامه های طرح نشاط معنوی شرکت کردند ادامه داد: این طرح از ۱۶ تیرماه آغاز شده است و  مخاطبان این طرح که ۱۳۵ امامزاده برگزار شد، دختران و پسران ۷ تا ۱۸ سال بوده اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است، تاکید کرد: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به‌درستی مدیریت نشود، آسیب‌های اجتماعی در جامعه روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.

معاون  فرهنگی اجتماعی اوقاف مازندران تصریح کرد: این طرح از هفت سال پیش جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا شده تا بتوانیم به آن چشم‌اندازی که برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه طراحی کرد ه ایم، دست یابیم.

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی به دو شیوه اجرا شده، افزود: در روش نخست ادارات اوقاف شهرستان در بقاع متبرکه دارای ظرفیت است  اقدام به برنامه‌ریزی، تبلیغات، ثبت‌نام و اجرای برنامه‌های این طرح کرده و در روش دوم گروه‌های دانش‌آموزی در قالب اردوهای یک روزه زیارتی تفریحی به بقاع متبرکه دارای ظرفیت آمده و از خدمات معنوی و فضای پیرامونی این اماکن مقدس استفاده داشته اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه  مازندران با اشاره به اینکه ۸۱ مبلغ اعزامی و بومی در این طرح فعالیت داشتند، یادآور شد: از ظرفیت ۳۰ نفر از  مُبلغان اعزامی هم استفاده شد.

حجت الاسلام قربانی حفظ آیات قرآن  به‌صورت ترتیبی و موضوعی را یکی از محتواهای آموزشی طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: محتوای آموزشی مُبلغان در سه جلد ویژه طرح نشاط معنوی تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه در این طرح برنامه های مختلف فرهنگی، عقیدتی، ورزشی و اردوهای درون شهری و برون شهری برگزار شده است، ادامه داد: در طول طرح علاوه بر برنامه‌ها و کلاس های فرهنگی مذهبی و عقیدتی اردوهای درون شهری و برون شهری، استفاده از استخر و سالن ورزشی در برنامه قرار گرفته بود.

کد خبر 4377827

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف مازندران طرح نشاط معنوی مسعود قربانی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان احتکار شهرکرد مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این خیر ۳۵ ساله حدود ۷ سال پیش در شب‌های قدر با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شد و با مراجعه به کمیته امداد حمایت یک فرزند یتیم را بر عهده گرفت و کم کم در این سال‌ها به همراه همسرش تعداد فرزندان را افزایش داد.


وی انگیزه خود را از انجام امور خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و رفع مشکلات آنها بیان کرد و گفت: افزایش حقوق، پذیرش در مقطع دکتری، بهبود شرایط کاری از ثمرات دعای یتیمان بوده است.


این معلم نیکوکار قصد دارد یتیمان بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

دیگر خبرها

  • ۴ مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال دختران 
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • ۴ مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۸ سال
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم