Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@15:48:23 GMT

مبادله 9.5 ميليون فقره چک در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۰۹۱۲

مبادله 9.5 ميليون فقره چک در کشور

خبرگزاري آريا-حدود 9.5 ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بر 866 هزار ميليارد ريال در تير ماه 1397، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 4.4 درصد و 11.1 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر 3.4 ميليون فقره چک به ارزشي حدود 500 هزار ميليارد ريال مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تير ماه 1397، 53.4 درصد از تعداد چک‌هاي مبادله‌اي کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوي مبادله شده است که به ترتيب با 36.3 درصد، 9.4 درصد و 7.7 درصد بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
همچنين 69.2 درصد از ارزش چک‌هاي فوق در سه استان تهران (57.7 درصد)، خراسان رضوي (6.1 درصد) و اصفهان (5.4 درصد) مبادله شده است که بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
چک‌هاي برگشتي
حدود 1.4 ميليون فقره چک به ارزشي حدود 142 هزارميليارد ريال در تير ماه 1397، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 2 درصد و 5.5 درصد افزايش نشان مي‌دهد. در ماه مورد گزارش، در استان تهران بالغ بر 470 هزار فقره چک به ارزشي حدود 77 هزار ميليارد ريال برگشت داده شد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور 14.2 درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 16.4 درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است.
در تير ماه 1397، 13.6 درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 15.3 درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي بـه کل ارزش چک‌هاي مبادله شده دراستان به ترتيب به استان‌هاي لرستان (23.1 درصد)، کردستان (23 درصد) و قم (22.3 درصد) اختصاص يافته است واستان‌هاي خوزستان (12.3 درصد)، البرز (12.4 درصد) و کرمانشاه (12.8 درصد) کمترين نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي به کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در اسـتان را به خود اختصاص داده‌اند.
کسري يا فقدان موجودي؛ علت برگشت 96 درصد چک‌ها
بالغ بر 1.3 ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بر 134 هزار ميليارد ريال در تيرماه 1397، در کل‌ کشور به دلايل کسري يا فقدان موجودي برگشت داده شـده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد 96.7 درصد و از نظر ارزش 94.7 درصد از کل چک‌هاي برگشتي به دلايل کسري يا فقدان موجودي بوده است.
در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود 451 هزار فقره چک بـه ارزشي حدود 72 هزار ميليارد ريال به دلايل کسري يا فقدان موجودي برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد 95.9 درصد و از نظر ارزش 93.4 درصد از کل چک‌هاي برگشتي به دلايل کسري يا فقدان موجودي بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مبادله چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند