Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر نيشابور با انتقاد از دفن زباله در جنوب اين  شهر در مورد به وجود آمدن يک بحران زيست محيطي در صورت تداوم رويه فوق، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار آريا در نيشابور ،رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر نيشابوراظهارکرد: زباله گاه نيشابور حدود 25 سال است که در محل فعلي در حاشيه کال شور در جنوب شهر واقع شده است و اکنون روزانه حدود 180 تن زباله در آنجا دفن مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهندس احمد همت آبادي گفت : تاکنون در حدود يک ميليون و 300 هزار تن زباله در اين محل دفن شده است و دفن زباله به شکل فعلي در جنوب شهر که نتيجه يک کار بدون مطالعه بوده، نيشابور را در آستانه يک بحران زيست محيطي قرار داده است.
وي خاطرنشان کرد: بالا بودن سطح آب هاي زيرزميني، نزديکي مکان دفن زباله ها به شهر عشق آباد و از طرفي جهت وزش باد به سمت اين شهر، تجمع پرندگان و حيوانات ولگرد و حضور کارگران بدون شناسنامه درمحل دفن زباله ها به بغرنج تر شدن اين شرايط کمک کرده است.
همت آبادي يادآورشد: در ماه هاي اخير اقدام هاي موثري به منظور بهبود شرايط موجود توسط شهرداري انجام شده است و نصب باسکول، خريد کانکس نگهباني ومديريت، ايجاد راهبند، جدول گذاري، زيرسازي آسفالت، ايجاد سايت پسماندهاي عفوني و نان خشک از جمله اين اقدام ها مي باشد.
رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر نيشابورتصريح کرد: اخيراً نيز مکاني به عنوان زباله گاه جديد در فاصله سي و پنج کيلومتري از نيشابور به سمت سبزوار پيش بيني شده است که نيازمند آن است تا مديران شهرستان با انجام ظرفيت سنجي ها و امکان سنجي دقيق، هرچه سريعتر اقدامي عملي براي تغيير مکان دفن زباله انجام دهند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: در جنوب شهر نيشابور در آستانه ي بحران زيست محيطي است

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر حفاظت محیط زیست رودسر، با اشاره به اینکه رفع معضلات زیست محیطی نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی دارد افزود: همزمان با هفته زمین پاک، ۸ هزار فیلتر سیگار معادل (۱۰ کیلوگرم)، از بوستان ملت رودسر جمع آوری شد.  رحمان پورحسین با اشاره به اینکه این اقدام زیست محیطی با مشارکت گروه‌های مردم نهاد و جمعی از دانش آموزان انجام شده گفت: رها کردن ته مانده‌های سیگار، در محیط زیست به دلیل داشتن سموم بالا، آسیب جدی برای محیط زیست است.  وی با اشاره به اینکه هر یک ته سیگار هزار لیتر آب آشامیدنی سالم را آلوده می‌کند افزود: ته سیگار پسماندی است که باعث تولید مواد سرطان زا، آلودگی خاک، آب و حیات وحش می‌شود، هر ته سیگاه می‌تواند در یک لیتر آب در مدت ۴ روز نیمی باعث تلف شدن ماهیان درون آب باشد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند
  • پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران