Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@01:39:36 GMT

کاهش ۲۰ درصدی تولید حبوبات در خلخال

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۱۱۴۱

کاهش ۲۰ درصدی تولید حبوبات در خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از کاهش 20 درصدی تولید حبوبات در خلخال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، بهبود علیزاده امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کاهش حبوبات تولیدی امسال خلخال اظهار داشت:  سرمازدگی و بارش برف و یخبندان اردیبهشت امسال از جمله علل کاهش 20 درصدی محصول حبوبات در شهرستان  خلخال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز هم کشت و برداشت انواع حبوبات در منطقه خلخال به روش سنتی انجام می شود، بیان داشت: بدون شک استفاده از ماشین آلات مکانیزه کشاورزی و تکنولوژی های مدرن بر تولیدات آن خواهد افزود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به برداشت 535 تن عدس ارگانیک از مزارع خلخال گفت: در سال زراعی جاری هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی خلخال زیر کشت عدس رفته بود.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری زراعی امسال  400 هکتار از مزارع کشاورزی  شهرستان خلخال زیر کشت نخود و 100 هکتار اراضی نیز به سایر حبوبات اختصاص داشت که از این سطح زیر کشت131 تن نخود و  100 تن  نیز سایر حبوبات برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: تولید ارگانیک محصولات کشاورزی در خلخال و استفاده نکردن کشاورزان از  سموم شیمیایی موجب شده تا محصول تولیدی این منطقه مشتریان خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان