Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@04:46:53 GMT

«کوفی عنان» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۱۲۲۵

«کوفی عنان» درگذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره دقایقی پیش اعلام کرد که «کوفی عنان» دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد در سن ۸۰ سالگی درگذشت. وی که برای درمان،به سوئیس رفته بود، اوایل وقت صبح امروز (شنبه) در  ژنو درگذشت.

وی اهل غنا و هفتمین دبیر کل سازمان ملل متحد در فاصله سالهای ۱۹۹۷ تا دسامبر ۲۰۰۶ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۱۹۶۲ در سازمان بهداشت جهانی سمتی کسب کرد که نخستین سمت وی در سازمان ملل محسوب می‌شود. پس از آن  سمت‌هایی مانند قائم مقامی اداره کمیساریای عالی پناهندگان و معاونت مالی دبیر و رهبری گروه حافظ صلح سازمان ملل از دیگر مناصبی بودند که وی عهده دار آن بود.

وی موسس و رئیس بنیادی به نام کوفی عنان بود. کوفی عنان در سال ۲۰۰۱ به صورت مشترک با سازمان ملل جایزه صلح نوبل را دریافت کردند.

عنان همچنین ریاست سازمان ریش سفیدان سازمان ملل  که به عنوان سازمان متنفذین هم شناخته می‌شود را عهده‌دار بود. این سازمان متشکل از چهره‌های دولتی است که در راستای صلح و دفاع از حقوق‌بشر تلاش می‌کنند.

انتهای‌پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز یکشنبه با سپهبد " علی محمود عباس"، وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

احمدیان در این دیدار ضمن بر شماری دستاوردهای مقاومت در غزه و لزوم تداوم حمایت از آن، به روابط مستحکم دو کشور که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است اشاره کرد و مقاومت ملت و دولت سوریه به عنوان عضوی از محور مقاومت در برابر رژیم ضهیونیستی و گروه‌های تروریستی را ستود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی از اینکه هنوز بخش‌هایی از کشور سوریه در اشغال بیگانگان، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز گروه‌های تروریستی است، ابراز تأسف نمود.

احمدیان ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور در همه‌ی ابعاد به ویژه در حوزه‌ی اقتصادی و زیارتی، اظهار داشت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است و توسعه‌ی روابط می‌تواند به سود ملت‌های دو کشور و مردم منطقه باشد.

وزیر دفاع سوریه ضمن تاکید بر توسعه‌ی روابط در همه‌ی ابعاد و قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه در تمامی سال‌ها بیان کرد که این روابط از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با نظر مرحوم حافظ اسد شکل گرفت که آقای بشار اسد نیز همان مسیر را ادامه داده و تقویت کرده است.

محمود عباس با اشاره به تحولات غزه جهان را به دو بخش قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم کرد و گفت این تحولات شکست پذیری صهیونیستی را به همگان نشان داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، تغییراتی در صداوسیما و بازیگرانی که مجری شدند
  • قحطی سراسر غزه را فراخواهد گرفت
  • برگزاری نشستی با موضوع افغانستان در شورای امنیت
  • همکاری فائو در دفع هجوم ملخ ها به مزارع افغانستان
  • لامپ‌های کم‌مصرف در معابر گناوه استفاده می‌شود
  • دبیر شورای عالی امنیت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است
  • هنرمندان موسیقی که در سال ۱۴۰۲ با آنها وداع کردیم
  • استقبال عربستان و قطر از قطعنامه سازمان ملل درخصوص اسلام هراسی
  • استقبال امارات از قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص اسلام‌هراسی
  • تشدید بحران بشری در افغانستان