Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده فیاپ در ایران  و دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام اهداف و برنامه‌های برگزاری این جشنواره را تشریح کرد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام بیش از 18هزار قطعه عکس از هنرمندان 68 کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی برگزیدگان این دوره در سایت جشنواره به نشانی www.khayyam.photo منتشر شده است.

علی سامعی نماینده فیاپ در ایران  و دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: اولین هدف ما از برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و سایر کشورهاست، به این صورت که نمایشگاه عکس خیام در شهرهای سراسر ایران برپا می‌شود تا عکاسان ایرانی با عکاسان معتبر جهان و آثارشان آشنا شوند و بتوانند سطح آثار خود را ارتقاء دهند.

سامعی ادامه داد: همچنین نمایشگاه عکس خیام در سایر کشورها هم برگزار می‌شود تا عکاسان خارجی نیز با آثار عکاسی ایران آشنا شوند. این اقدام به معرفی کشور ایران به جوامع خارجی کمک می‌کند. متاسفانه تبلیغات منفی برعلیه کشور ما در جهان انجام می‌شود؛ اما چنین رویدادهایی موجب آشنایی خارجی‌ها با فرهنگ اصیل مردم ایران می‌شود. ما در این راستا بازخوردهای بسیار خوبی داشتیم. ایمیل‌های بسیاری از کشورهای خارجی دریافت کردیم که اذعان می‌کردند تصور متفاوتی از ایران داشته‌اند و حالا طرز فکر بهتری درباره ایران دارند. 

وی با اشاره به 6 بخش مختلف جشنواره عکس خیام خاطرنشان کرد: هرساله به احترام نام خیام بخش نجوم را برگزار می‌کنیم.  یک بخش متغیر داریم که هرسال به موضوع جدیدی اختصاص می‌یابد. امسال این بخش را تحت عنوان تلفن برگزار کردیم که سالهای قبل با موضوعاتی همچون فوتوژورنالیسم و کشاورزی و صنایع غذایی برگزار شد. همچنین بخشهای ثابتی با عناوین آزادِ تک‌رنگ(سیاه و سفید)، آزاد رنگی، شهر، گردشگری و خلاقه را هرساله برگزار می‌کنیم.

شایان ذکر است نمایشگاه آثار برتر جشنواره بین‌المللی عکس خیام تا اول شهریورماه 97 از ساعت 10 تا 18 در فرهنگستان هنر دایر است. تصاویری از مراسم افتتاحیه این نمایشگاه را مشاهده میکنید:

افتتاح نمایشگاه پنجمین جشنواره بین‎المللی عکس خیاماهدای جوایز به برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس خیاماهدای جوایز به برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس خیاماهدای جوایز به برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس خیاماهدای جوایز به برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس خیامافتتاح نمایشگاه پنجمین جشنواره بین‎المللی عکس خیامافتتاح نمایشگاه پنجمین جشنواره بین‎المللی عکس خیامافتتاح نمایشگاه پنجمین جشنواره بین‎المللی عکس خیامافتتاح نمایشگاه پنجمین جشنواره بین‎المللی عکس خیام R1489/P1010114/S4,40/CT3 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی عکس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی عکس هنرهای تجسمی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه عکاسان جوان، نمایشگاه «وضوح ناقص» عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ با حضور اکبر ناظمی، رسول اولیازاده و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

آرمین عباسی در این نمایشگاه کوشیده مردمان اطرافش را صادقانه با ایده‌ای بدیع تصویر کند. در این نمایشگاه مخاطب با سوژه‌هایی روبه‌رو است که با وجود ناقص‌الوضوح بودن در عکس‌ها، آنچه که وانمود می‌کنند، برجسته شده است. عباسی تلاش داشته تا در آثارش وانمودهای زندگی انسان معاصر را که جزیی از زندگی است، وضوح ببخشد و پیش روی مخاطبان قرار دهد.

در متن استیتمنت نمایشگاه «وضوح ناقص» آمده است: «در جریان زندگی همه‌چیز در پرده‌ای تار تنیده شده است. گویی واقعیت هیچ چیز نه همانی است که می‌بینیم. وضوح در تمام سطوح ناقص است. در این عکس‌ها بر آن بودم که بگویم؛ صورت‌ها، لحظه‌ها، اشک‌ها، لبخندها، فریادها، همه و همه محو در جریان مرموز زندگانی‌اند که شاید کمترین فایده‌اش این باشد که خوب و بد یکدیگر را در تصویری که از خود نشان هم می‌دهیم، نسنجیم. حالا که همه و من می‌دانیم دنیای پیرامون‌مان اینچنین است، پس بیایید راستش را بگوییم. من حقیقت این ماجرا را عکاسی کرده‌ام.»

نمایشگاه «وضوح ناقص» تا روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت در خانه عکاسان جوان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به این گالری واقع در یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳، طبقه دوم واحد ۳ مراجعه کنند.

کد خبر 6097422

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود
  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران