Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:26:17 GMT

حمله داعش به بزرگترین پایگاه ائتلاف ضد داعش در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۱۳۱۷

حمله داعش به بزرگترین پایگاه ائتلاف ضد داعش در سوریه

داعشی‌ها شب گذشته حمله گسترده‌ای را به بزرگترین پایگاه نیروهای ائتلاف ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا در حومه دیرالزور در شمال سوریه داشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، میدان نفتی العمر که بزرگترین میدان نفتی در سوریه بوده و شامل بزرگترین پایگاه نظامی ائتلاف آمریکایی در سوریه است، شاهد آماده‌باش نیروهای ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست‌کم ۲۰ داعشی جمعه شب به پایگاه نظامی که شامل فرودگاه مورد استفاده نیروهای ائتلاف ضد داعش، سامانه‌های پدافند هوایی و آتشبارهایی بود، حمله کردند،‌ همچنین در این پایگاه فرماندهان برجسته نیروهای سوریه دموکراتیک حضور داشتند.

از زمان آغاز حمله شب گذشته تا صبح امروز (شنبه) درگیری‌های شدید میان داعشی‌ها از یک سو و نیروهای ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک از سوی دیگر در گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان کمک‌ها و پشتیبانی‌های جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش را رصد کرده و گزارش داد، این جنگنده‌ها نقش محوری در پایان دادن به این حمله داعش ایفا کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه کشته شدن دست‌کم هفت داعشی را ثبت و اطلاعات منتشر شده درباره تلفات انسانی ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک را تایید کرد.

همچنین این مرکز اعلام کرد، نیروهای ائتلاف و نیروهای سوریه دموکراتیک در جستجوی داعشی‌ها این پایگاه را پاکسازی کردند.

این پایگاه دربردارنده ۵۰۰ تن از نیروهای ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام داعش سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در حمایت از غزه و پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و تجاوز این رژیم به خاک عراق، هدفی مهم و حیاتی را در ایلات در اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق گفته است که این حمله پاسخی است به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن مقر نیروهای حشد الشعبی.

به گفته مقاومت اسلامی عراق، مجاهدان ما در سحرگاه شنبه با استفاده از پهپادها، هدفی حیاتی در «ایلات» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزوده است که در پاسخ به کشتار مردم فلسطین و هدف قرار دادن اردوگاه‌های حشد الشعبی به تخریب سنگرهای دشمن ادامه می‌دهیم.

در ساعات بامدادی شب گذشته، شبکه المیادین از وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی است، خبر داد.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

وی همچنین گفته که این مقر حشد الشعبی با سه حمله مورد هدف قرار گرفته است و حداقل ۳ نفر مجروح شده‌اند.

در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، حشدالشعبی با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تائید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کلسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

همچنین در ادامه واکنش‌ها به انفجار مهیب در پایگاه نظامی حشدالشعبی عراق، شبکه تلویزیونی پی.بی. اس PBS آمریکا با استناد به اظهارات یک مقام امنیتی در واشنگتن گزارش داده است که ارتش آمریکا هیچ فعالیتی در منطقه‌ای که در آن انفجار رخ داده است، ندارد.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به منابع آگاه خود در ارتش آمریکا، گزارش‌ها درباره حملات هوایی آمریکا در عراق را نادرست عنوان کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام نیز با انتشار بیانیه‌ای حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما از گزارش‌هایی مطلع هستیم که ادعا می‌کنند ایالات متحده امروز در عراق حملات هوایی انجام داده است. این گزارش‌ها صحت ندارد. ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است.»

کد خبر 6082901

دیگر خبرها

  • درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات
  • بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
  • جزئیات حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • اسرائیل به سوریه حمله کرد
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است