Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: ۱۳۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی سلماس آماده سرمایه‌گذاری است و مرز کوزه‌رش نیز روند قانونی برای احداث زیرساخت‌های مرزی را طی می‌کند. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ استانها آذربایجان غربی نظرات

شهروز برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، درباره اقدامات انجام‌شده در زمینه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سلماس اظهار داشت: این منطقه یک هزار و 50 هکتار است که در شرایط فعلی 123 تا 130 هکتار آن آماده سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سلماس در مجلس تصریح کرد: مراحل گشایش مرز کوزه رش  روند قانونی خود را طی کرده و چگونگی بهره‌مندی حداکثری از این مرز هم از طرف ایران و هم از طرف ترکیه در حال رایزنی است و پس از طی روند مذاکرات مرز کوزه رش به‌عنوان یکی از نزدیکترین مرزهای زمینی ایران با ترکیه که امکات لازم را خواهد داشت بیش از پیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در صورت وجود سرمایه‌گذار زمین کافی در اختیار سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سلماس قرار می‌گیرد.

برزگر تأکید کرد: در سال 97 در جاده‌های روستایی شهرستان سلماس حدود 38 کیلومتر جاده احداث شد و با احداث 60 کیلومتر از راه‌های های روستایی نیز موافقت شده است.

وی گفت: مسیرهای جاده‌ای خوی به سلماس و شبستر به سلماس نیز در چند جا عریض‌تر شده و درباره روشنایی این جاده‌ها نیز اقدامات لازم انجام‌شده و درباره ایمن‌سازی جاده‌های سلماس نیز اقدامات لازم انجام‌شده است.

انتهای پیام/ ز

R41361/P41362/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟

فرماندار کاشان اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدشریف زارعی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاشان، اظهار داشت: در خصوص پروژه‌هایی که برای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی تعریف و در حال اجرا بوده بازدیدی صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به پیشرفت 90 درصدی ساختمان اداری پروژه منطقه ویژه اقتصادی کاشان، افزود: امیدواریم این ساختمان تا حدود سه ماه آینده افتتاح و به بهره‌برداری برسد و ساختمان گمرک کاشان نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم در این بازه زمانی به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان کاشان از انجام برخی مذاکرات برای ایجاد خط ریل راه‌آهن خبر داد و ابراز داشت: تمام دسترسی‌های داخلی شامل جاده‌ها، خیابان‌ها و غیره منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شده است و در فاز اول که بیش از 250 هکتار است بسیاری از اقدامات انجام شده است.

وی گفت: بحث گازرسانی که روزانه 10 هزار مترمکعب است، در مراحل پایانی آن قرار دارد و بحث آبرسانی نیز با حفر یک چاه که 10 لیتر بر ثانیه و برای مصارف داخلی و اقدامات مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی بوده در حال انجام است.

زارعی تصریح کرد: مهمترین موضوع آبرسانی پساب کاشان است که هفته گذشته با حضور وبیناری رئیس جمهور قرارداد آن منعقد شد و اطلاعات تکمیلی آن اطلاع‌رسانی می‌شود و ارزش آن سه هزار و 800 میلیارد تومان می‌شود و ظرفیت یک و نیم برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است کارهای بزرگی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شود، تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال و اوایل سال آینده پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های بهره‌بردار صادر می‌شود در حالی که سیاست ما اولویت صدور این پروانه‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که بتواند دغدغه بیکاری جوان تحصیل‌کرده در منطقه را برطرف کند.

فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان یکی از مناطق بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود، افزود: از اوایل سال آینده بهره‌‌برداری برای صنایع مختلف صادر می‌شود و امیدواریم امسال با تکمیل پروژه‌ها شاهد صدور پروانه بهره‌برداری باشیم در حالی که یکی از مطالبات جدی ما تحقق منطقه ویژه اقتصادی است.

به گزارش تسنیم، این خبرگزاری در خبری تحت عنوان "بی‌توجهی 18 ساله به منطقه ویژه اقتصادی کاشان!" به مشکلات این منطقه پرداخته بود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • مطالعات ژئوفیزیک هوایی در شمال آذربایجان غربی
  • توزیع چهار هزار و ۴۲۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • ایمن سازی محور ارومیه_سلماس با صرف ۶۰ میلیارد تومان