Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) با بیان اینکه از ۱۰ تیرماه تاکنون ۵۷۸ هزار و ۴۹۷ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: از آغاز برداشت گندم تاکنون ۳ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده است. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ استانها همدان نظرات

علی رحمانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه برداشت و خرید گندم در استان همدان از 10 تیرماه آغازشده و امسال تولید 651 هزار تن گندم توسط کشاورزان در استان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: تاکنون 578 هزار و 497 تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان 7 هزار و 665 میلیارد ریال است، عنوان کرد: از آغاز برداشت گندم تاکنون 3 هزار و 485 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) با تأکید بر اینکه 63 مرکز در سطح استان گندم برداشت شده را خریداری می‌کنند، عنوان کرد: سیلوی شهیدان زارعی، سیلوی کوریجان، انبار نهاوند و سیلوی سامن ملایر سیلوهای ملکی در استان همدان است.

رحمانی‌فر با اشاره به اینکه بیش‌ترین خرید گندم در شهرستان‌های رزن و کبودرآهنگ بوده است، ابراز کرد: برداشت گندم تا پایان شهریور ادامه دارد ولی روند کندتر می‌شود.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) با تأکید بر اینکه گندم‌ها تا دو درصد سن زدگی مشمول بخشودگی می‌شود، تصریح کرد: گندم‌های 2 تا 4 درصد سن زدگی به ازای هر درصد مبلغ 250 ریال بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی از بها کسر می‌شود و گندم‌های بالای 4 درصد نیز به هر درصد افزایش مبلغ 350 ریال بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی از بها کسر می‌شود.

رحمانی‌فر گفت: کشاورزانی که گندم خود را به سیلوها و انبارهای ملکی دولتی تحویل دهند بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی تا سقف 150 تومان بر اساس مبدأ بارگیری به عنوان کرایه حمل به بهای گندم اضافه و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی گندم 13 هزار ریال با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید است، ابراز کرد: کشاورزان قبل بارگیری محصولات و ارسال به سیلوها و انبارها باید به مرکز خدمات کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات خود و میزان گندم تحویلی در سامانه اقدام کنند.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) بیان کرد: در صورت عدم ثبت در سامانه و یا مغایرت بین میزان گندم ثبت و محموله بارگیری شده این شرکت نمی‌تواند گندم را تحویل دهد.

رحمانی‌فر با بیان اینکه در سال زراعی 95-96 مقدار 399 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم بود، افزود: از این مقدار 73 هزار هکتار گندم آبی و 326 هزار هکتار دیم بود.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شد در سال 96 بیش از 533 هزار تن گندم در استان همدان تولید شود، ابراز کرد: در سال گذشته 60 مرکز خرید از کشاورزان گندم را به صورت تضمینی خریداری می‌کردند.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) عنوان کرد: در سال گذشته بانک کشاورزی بانک عامل مسئول پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار بود.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین برداشت خوشه های گندم از ۷ فروردین در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شد و در ادامه مناطق معتدل و سرد کشور هم اضافه خواهند شد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ هزار تن بدلیل برداشت زودهنگام ناشی از شرایط اقلیمی رشد داشته است.

سهرابی با بیان اینکه خوزستان با ۳۷۰ هزار تن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر ابلاغ دستور العمل خرید تضمینی گندم به تمام استان ها، ۱۱۵۰ مرکز در مناطق مختلف آماده خرید گندم هستند و ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده برداشت هستند.

مجری طرح گندم ادامه ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۳.۵ میلیون تن برسد که حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی خواهیم داشت.

به گفته او، اولین برداشت ها در فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد و همواره مقدمات لازم سامانه خرید تضمینی بازر‌گانی دولتی، اطلاعات کشاورزان درج می شود و در ادامه مقدمات پیگیری وجوه کشاورزان در حال انجام است.

سهرابی گفت: با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و حمایت های لازم از کشاورزان و فراهم شدن مقدمات لازم، امکان خودکفایی گندم فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند