Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، عزت الله انتظامی، بازیگر عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در ایران روز جمعه، ۲۶ مرداد در بیمارستان باهنر تهران درگذشت.

 

عزت‌الله انتظامی ۳۱ خرداد سال ۱۳۰۳ در محلهٔ سنگلج تهران متولد شد. پسر او مجید انتظامی، از آهنگسازان سرشناس است.

 

انتظامی پس از دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت اما در سال ۱۳۲۶ به بازیگری روی آورد و برای فراگیری هنر نمایش به آلمان سفر کرد و وارد یک مدرسه شبانه آموزش سینما و تئاتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درگذشت این بازیگر خوش آوازه علاوه بر انعکاس داخلی، در رسانه های فارسی زبان هم بازتاب داشت.

 

یورونیوز با اشاره به کارنامه این بازیگر پیشکسوت نوشت: عزت الله انتظامی که به «آقای بازیگر» نیز مشهور است، در مجموع در دوران حیات خود در ۵۶ فیلم سینمایی و بیش از ۷۰ نمایش تلویزیونی به عنوان بازیگر یا کارگردان به ایفای نقش پرداخته است. از برجسته‌ترین کارهای او می‌توان به بازی در فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، همچنین ایفای نقش در فیلم‌های آقای هالو، ستارخان، حاجی واشنگتن، ناصرالدین شاه آکتور سینما و روز واقعه اشاره کرد. او در سال‌های اخیر خانه‌نشین شده بود.

 

واکنش هنرمندان از دیگر بخش های مورد توجه یورونیوز بود که در خصوص آن افزود: شمار قابل توجهی از هنرمندان و اصحاب هنر، از جمله پرویز پرستویی، گيسو فغفوری، تهمینه میلانی به خبر درگذشت او واکنش نشان دادند.

 

صدای آمریکا که معمولا از سوگ چهره ها هم دستاویزی برای حمله به جمهوری اسلامی می سازد چیزی دندان گیری دستگیرش نشد و دست آخر نوشت: آقای انتظامی از معدود بازیگرانی بود که قبل و بعد از انقلاب اجازه فعالیت داشت.

 

رسانه بی بی سی هم به گونه ای دیگر به این موضوع اشاره کرده و نوشت: او از جمله هنرمندانی بود که هم در دوره قبل و هم بعد از انقلاب اسلامی در ایران فعالیت داشت و در هر دو دوره از بازیگران برجسته و محبوب محسوب می‌شد.

 

انتظامی در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران انتخاب شد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: درگذشت بازیگر عکس عزت الله انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعرخوانی یک هندی به زبان فارسی در حضور رهبر انقلاب + فیلم

در شب ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ، شعر و ادب با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند که ندیم سرسوی از شعرای اهل هندوستان، شعری را در این جلسه قرائت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها