Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@04:57:32 GMT

سامانه کارا بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۲۰۴۰

رکنا: مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بسته شدن سامانه کارا از امروز شنبه بدلیل تکمیل ظرفیت و حجم بالای ثبت طرح های متقاضی مشاغل روستایی، عشایری و فراگیر خبر داد.

به گزارش رکنا، رامین اسدی روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری افزود: برخی از استانها از طرح های اشتغالزایی بهترین بهره گیری را کرده و طرح های متعددی را در سامانه به ثبت رساندند اما استان چهارمحال و بختیاری با وجود رتبه نخست بیکاری نتوانست از این فرصت بخوبی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس قانون Law چنانچه طرح های متقاضی اشتغال فراگیر و عشایری و روستایی به 1.5 برابر حد مجاز به بانک های عامل معرفی شود، سامانه کارا بسته می شود و استانهایی که در این مدت یکساله نتوانستند از آن استفاده کنند سهمیه خود را از دست می دهند.

اسدی با بیان اینکه همه استانها در برابر ضوابط قانونی و بخشنامه ها یکسان هستند، تصریح کرد: اینکه چرا برخی استانها در امر اشتغالزایی و جذب تسهیلات موفق عمل کرده و برخی ناموفق بوده اند باید بررسی و آسیب شناسی شود.

مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای با ظرفیت در حوزه کشاورزی و گردشگری است و زیرساخت های بهتری نسبت به برخی از استانها دارد اما اینکه چرا در جذب تسهیلات ضعیف عمل کرده باید عارضه یابی شود.

اسدی با تاکید بر تغییر رویکرد و نگاه به مقوله اشتغالزایی در این استان افزود: با تغییر رویکردها می توان به گره گشایی از اشتغال این استان امیدوار شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، کوتاهی بخش های مختلف استان را عامل عملکرد ضعیف در جذب تسهیلات دانست و گفت: بخشی از این به مدیران دستگاه های اجرایی و بخش دیگر آن به عملکرد بانک های عامل باز می گردد.

ملک محمد قربانپور ادامه داد: درحالی که برای رهایی استان از رتبه نخست بیکاری باید همراهی و همکاری بیشتر شکل گیرد اما همچنان شاهد ناهماهنگی هایی هستیم.

وی با تاکید بر تسریع در بررسی طرح ها از سوی بانک های عامل خاطرنشان کرد: همه متولیان امر باید با ارائه برنامه عملیاتی و راهکار استان را از این وضعیت خارج کنند.

براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شده که با 4 درصد اختلاف با استان زلزله زده کرمانشاه، همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قانون Law اقتصادی اشتغال سرمایه گذاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بسته شدن عکس حوادث ایران زندگی فیلم دختر مرد پسرجوان پلیس خیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری

دریافت 36 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نمایشگاه کار امروز یک شنبه در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

کد خبر 6097653

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری