Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@14:53:26 GMT

68 هزار تن گندم تضمینی در خراسان رضوی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۲۰۴۳

68 هزار تن گندم تضمینی در خراسان رضوی خریداری شد

سبزوار- ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال 68 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان به صورت تضمینی خریداری شد.

محسن اسفندیاری روز شنبه در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: هر کیلوگرم گندم تضمینی بطور میانگین به نرخ 13 هزار و200 ریال از کشاورزان خریداری گردید و تاکنون بیشتر مطالبات گندمکاران در این چارچوب نیز پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تداوم خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسانی اشاره و بیان کرد: تا پایان شهریور آتی میزان خرید تضمینی گندم در این استان از 70 هزار تن فراتر می رود.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی حجم سالانه مصرف گندم را در این استان 700 هزار تن اعلام و بیان کرد: تاکنون از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی خراسان رضوی 330 هزار تن گندم خریداری و علاوه بر این مقدار، گندم بیشتری نیز در سیلوهای سطح استان ذخیره شده است.
وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم امسال با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی در 15 مرکز خرید در شهرستان خراسان رضوی انجام شد.
همچنین شش هزار و800 تن خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به قیمت هر کیلوگرم 28 هزار و665 ریال با برپایی 13 مرکز از کشاورزان خراسانی خریداری شد.
امسال 151 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت گندم آبی و 83 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم رفت. همچنین چهار هزار و 500 هکتار از مزراع استان به کشت کلزا اختصاص داشت.
8145/7495/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي خريد تضميني گندم خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خرید طلای دست دوم به دلیل نداشتن کد استاندارد امن نیست و به تولیدکنندگان این صنف نیز آسیب وارد کرده است.

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در چند سال گذشته در میان جوانان کشور و حتی دنیا تمایل به سمت خرید بدلیجاتی مانند نقره و حتی استیل بیشتر شده است. اما این خرید سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه خرید طلا در گذشته به عنوان پشتوانه امن خانواده به حساب می‌آمد خاطر نشان کرد: علاوه بر ارزش و نقدشوندگی بالای طلا، این فلز ارزشمند در دراز مدت ارزش افزوده دارد؛ اما فروش طلای دست دوم تخلف است و باعث آسیب به چرخه تولید طلا شده است.

بذرافشان به مردم توصیه کرد تا از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند و گفت: مردم می‌توانند با توجه به تنوع اجرتی که در صنعت طلا هست، با حداقل اجرت مصنوعات طلای نو با کد استاندارد خریداری کنند. طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست.

وی تاکید کرد: رویکرد مردم باید تغییر کند و مصنوعات نو خریداری کنند؛ با این شیوه بخش تولید که دچار آسیب‌های اقتصادی و مالی شده تقویت می‌شود و امنیت سرمایه‌ مردم نیز حفظ خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • مردم طلای دست دوم خریداری نکنند