Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ کارنامه عملکرد بانک مسکن طی چهار ماه نخست سال جاری نشان می دهد: مجموع مانده سپرده صندوق پس انداز مسکن با 9.2 درصد افزایش از مبلغ 8 هزار و 433 میلیارد تومان در پایان سال 96 به رقم 9 هزار و 210 میلیارد تومان در پایان تیرماه سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنی که طی چهار ماه ابتدایی سال 97 رقمی معادل 777 میلیارد و 530 میلیون تومان سپرده به مانده کل سپرده صندوق پس انداز مسکن افزوده شده است.
 
کل سپرده صندوق پس انداز مسکن از سه زیر مجموعه شامل صندوق پس انداز مسکن یکم، سپرده پس انداز مسکن جوانان و همچنین سپرده پس انداز ساخت مسکن تشکیل می شود. بررسی جزیی تر وضعیت کل سپرده صندوق پس انداز مسکن در این سه بخش حاکی از آن است که مهمترین و بیشترین سهم مانده کل سپرده صندوق پس انداز مسکن به صندوق پس انداز مسکن یکم مربوط می شود که البته وزن بالای این صندوق در جذب منابع سپرده­ ای به دلیل استقبال خانه اولی­ ها از این تسهیلات، طبیعی و قابل انتظار بوده است.
 
سهم مانده سپرده صندوق پس انداز مسکن یکم از مجموع مانده سپرده صندوق پس انداز مسکن به لحاظ ریالی معادل 82.9 درصد در پایان تیرماه سال جاری بوده است.
 
گزارش عملکرد بانک مسکن نشان می دهد: در پایان چهارماهه نخست امسال تعداد سپرده­ گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم 349 هزار و 527 نفر بوده که این میزان سپرده­ گذار رقمی معادل 6 هزار و 991 میلیارد تومان در صندوق پس انداز مسکن یکم پس­ انداز کرده­ اند. در عین حال مانده سپرده پس انداز مسکن جوانان نیز با 3.1 درصد افزایش به رقم یک هزار و 704 میلیارد تومان رسیده است.
 
بررسی وضعیت مانده سپرده پس انداز مسکن جوانان در پایان تیرماه امسال نشان می دهد: مانده این نوع سپرده در پایان سال گذشته معادل یک هزار و 653 میلیارد تومان بوده است. طی چهار ماه گذشته از سال جاری نیز در حدود 51 میلیارد تومان معادل 3.1 درصد به مانده سپرده پس انداز مسکن جوانان بانک مسکن اضافه شده و به رقم یک هزار و 704 میلیارد تومان رسیده است.
 
به گزارش هیبنا، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه رتبه نخست تسهیلات منعقد شده و اعطایی از سوی بانک مسکن، به تسهیلات خرید مسکن و ساختمان معادل 61.1 درصد تعلق گرفته است.
 
پس از تسهیلات خرید مسکن و ساختمان که نقش کارآمدی و اثرگذاری صندوق پس انداز مسکن یکم در این میان قابل توجه است، به ترتیب تسهیلات مشارکت مدنی، جعاله، مرابحه و قرض الحسنه چهار حوزه­ ای بوده اند که در بازه زمانی مورد گزارش، بیشترین تسهیلات اعطا شده از سوی بانک مسکن در این حوزه ها ارایه شده است.
 
بر این اساس، تسهیلات مشارکت مدنی با سهم 14.7 درصدی در رتبه دوم، تسهیلات جعاله با سهم 12.2 درصدی در رتبه سوم، تسهیلات مرابحه با 5.8 درصد در رتبه چهارم و تسهیلات قرض الحسنه با 5.1 درصد در رتبه پنجم قرار دارند.
 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق پس انداز سپرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها را در موضوع نهضت ملی مسکن اعلام کرد که بر اساس آن تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از تعداد یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی به‌منظور اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد ۶۲۴ هزار و ۴۶۸ نفر و به مبلغ یک‌هزار و ۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

سهم صفر درصدی ۱۸ بانک

در این میان سهم مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است که شامل بانک‌های شهر، کارآفرین، ملل، گردشگری، ایران‌زمین، اقتصاد نوین، آینده، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، سامان، سینا، سرمایه، خاورمیانه، کشاورزی، دی، توسعه تعاون و رفاه کارگران است.

همچنین نگاهی به میزان مشارکت بانک‌های شاخص نشان می‌دهد بانک مسکن بیشترین مشارکت را با ۸۵۱ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال داشته است.

پس از آن بانک ملت با ۲۸ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال، بانک سپه با ۱۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال، بانک ملی با ۱۳ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، بانک تجارت با ۱۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال، بانک توسعه صادرات با یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن با ۷۵۰ میلیارد ریال و بانک صادرات با ۱۵ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی مشارکت در این طرح عظیم ملی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد