Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین : دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در مورد میزبانی مشکی‌پوشان در دیدار آتی لیگ دسته اول توضیحاتی داد.

جواد چرمچی با اشاره به دیدار دو روز آینده تیم فوتبال مشکی پوشان در لیگ دسته اول اظهار داشت: وضعیت زمین این بازی هنوز بلاتکلیف است؛ در مشهد بعد از بازسازی زمین چمن ورزشگاه ثامن، زمین دیگری جز امام رضا(ع) و تختی نداریم و صحبت این است که شاید با شرایطی بتوان ورزشگاه امام رضا(ع) را برای این بازی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی عنوان کرد: رختکن ورزشگاه تختی مناسب نیست و زمین چمن مصنوعی بدی دارد؛ تمام شرایط بستگی به باشگاه دارد که آیا همت کنند ورزشگاه امام رضا(ع) را بگیرند یا خیر؟

چرمچی بیان کرد: هر باشگاهی طبق قانون باید دو زمین چمن را معرفی کند؛ اما باشگاه مشکی‌پوشان زمینی را معرفی نکرده و بلاتکلیف هستند زیرا بسیار دیر به فکر افتادند و شرایط به‌گونه‌ای بود که تیم در لحظات آخر جمع و جور شد و حتی در قرعه کشی نیز نماینده نداشتند.

وی در پاسخ به اینکه با این شرایط وضعیت دیدار آتی مشکی پوشان چه خواهد شد گفت: امیدواریم بتوانیم ورزشگاه امام رضا(ع) را با شرایطی برای این بازی در اختیار بگیریم و در غیر این صورت ممکن است تختی میزبان باشد. البته تربت حیدریه و فریمان و قوچان نیز برای این بازی پیشنهاد شده اما تحقق آن بعید است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیم فوتبال مشکی پوشان مشکی پوشان دیار خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم

سید خلیل منبتی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالروز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: طبق شنیده ها، کسانی که زمین های ۹۹ ساله به آنان در روستاها برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است، اقدام به فروش زمین کرده اند.

وی با اشاره به واگذاری ۲۶ هزار قطعه زمین مسکونی در روستاهای استان خراسان رضوی بیان کرد: در صورتی که پس از گذشت سه تا ۶ ماه از واگذاری زمین به این افراد، اقدام به ساخت واحد مسکونی و داشتن حداقل ۱۰ درصد پیشرفت اجرایی در ساخت نکرده باشند، زمین از آنان بازپس گرفته می شود، لذا افرادی که زمین ها را نیز خریداری می کنند، چندین برابر متضرر خواهند شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: سهم این استان از طرح نهضت ملی مسکن در بخش روستایی ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال است که تاکنون برای ۳۰ هزار متقاضی مسکن پرونده تشکیل شده و ۲۲ هزار متقاضی با بانک قرارداد منعقد کرده و تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به فراز و نشیب همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات بانکی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: با تاکید و جدیتی که استاندار خراسان رضوی در الزام بانکها به پرداخت تسهیلات در این بخش داشت، تسهیلات مورد نظر تاکنون به متقاضیان پرداخت شده و براین اساس ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها آغاز شده که از مرحله فونداسیون تا نازک کاری پیشرفت اجرایی دارند.

منبتی ادامه داد: ۴۸۶ هزار واحد مسکونی بر طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در سطح روستاهای خراسان رضوی وجود دارد که ۱۶۸ هزار واحد از آنها با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن بازسازی شده اند، در واقع تاکنون ۷۰ درصد از خانه های «گلی» در استان جمع آوری شده و به مسکن مقاوم تبدیل شده اند که می توانند در برابر زلزله نزدیک به ۶ ریشتری مقاومت خود را حفظ کنند.

کاهش هزینه ساخت مسکن با اسکلتهای پیش ساخته

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: دلیل دیگری که خانه های گلی همچنان در روستاها باقی مانده اند، آن است که یا توان اقتصادی ضعیفی دارند و نمی توانند با وجود دریافت تسهیلات نسبت به بازسازی خانه اقدام کنند یا اینکه مایل هستند همان خانه گلی را داشته باشند.

وی به اسکلتهای پیش ساخته برای سرعت ساخت و کاهش هزینه ها برای مسکن روستایی اشاره و بیان کرد: با همراهی کارخانه هایی که اسکلت پیش ساخته را تولید می کنند، می توانیم اسکلتهای پیش ساخته را برای ساخت مسکن روستایی در نظر بگیریم، در نوع پیش ساخته آن به ازای هر مترمربع اسکلت ۲۹ کیلوگرم فولاد مصرف می شود، اگر همین را برای اسکلت معمولی استفاده کنند، به ازای هر مترمربع حدود ۶۵ کیلوگرم آهن مصرف می شود.

به گفته وی، یک واحد ۶۰ متری مسکن نزدیک به ۶ تن فولاد نیاز دارد که با احتساب قیمت روز فولاد، هزینه آهن این واحد ۳۰ میلیارد ریال می شود، اما استفاده از اسکلت پیش ساخته نصف این هزینه است.

منبتی بیان کرد: فونداسیون های پیش ساخته هم گزینه خوبی برای کاهش هزینه های ساخت مسکن روستایی است، سرعت کار را افزایش می دهد و به صورت انفرادی هم قابل حمل است، در مجموع باید شیوه ساخت مسکن در کشور تغییر کند، لذا درصدد هستیم بسته ای از ساخت مسکن روستایی تهیه و عرضه کنیم که فونداسیون و اسکلت پیش ساخته و برخی بخشهای دیگر را دربرگیرد.

وی ادامه داد: پارسال بازسازی مسکن روستایی با تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد انجام گرفت که امسال نیز بازسازی ۳۰ هزار واحد مسکونی از این محل تامین اعتبار شده که ۱۹ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

بازنگری طرح هادی ۱۳۷۸ روستا

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: تاکنون طرح هادی برای ۹۸ درصد از روستاهای استان تهیه شده و طرح هادی هزار و ۳۷۸ روستا از ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی بازنگری شده است، همچنین طرح هادی تاکنون در ۸۲۴ روستا اجرا شده و در ۳۰۴ روستا در دست اجراست، امسال بازنگری ۴۰۰ طرح هادی روستایی با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال انجام می شود.

وی با اشاره به مصرف ۱۶۹ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت ۳۵ هزار مترمکعب از معابر روستایی استان در سال ۱۴۰۲ افزود: معتقدیم که قیر نمی تواند گزینه مناسبی برای روکش آسفالت معابر با توجه به حجم بالای حفاریها و نشستهای زمین باشد، استفاده از روکش بتنی به جای قیر گزینه بهتری است، به طوریکه به صورت خوشه چینی استفاده شده و قابلیت جابجایی دارد.

منبتی ادامه داد: قیر فقط ضرری برای سرمایه ملی است، در این راستا استفاده از روکش بتنی برای آسفالت معابر حاشیه شهر زاهدان را برعهده گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم این گزینه را در خراسان رضوی نیز عملیاتی کنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه عمران روستایی تاکنون ۲۶۴ هزار سند برای واحدهای مسکونی در روستاها و ۱۱۵ هزار و ۹۰۶ سند برای واحدها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر و به ۱۱۰ هزار استعلام برای صدور پروانه ساختمانی پاسخ داده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در ۱۰ روستای استان اجرا و برای ۶ روستای دیگر تهیه شده است، طرح توسعه پایدار روستایی نیز در سه شهرستان باخرز، بجستان و خواف در دست اجرا است.

وی اعتبارات پارسال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در حوزه طرح های هادی روستایی را ۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۲۰ درصد معادل هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است، پارسال این استان بیشترین سهمیه قیر را در بین استانهای دیگر دریافت کرد و آن را به صورت ۱۰۰ درصد در روستاها مصرف نمود، امسال نیز قیر رایگان با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته است.

ساخت ۱۳۸۷ واحد مسکونی برای محرومان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: انجمن خیرین مسکن ساز با همراهی اعتبارات حساب ۱۰۰ امام راحل، واحدهای مسکونی را با کمترین قیمت ساخته و در اختیار محرومان قرار می دهد، که در این راستا به عنوان مثال هزار و ۳۸۷ واحد مسکونی ویژه محرومان در شهرهای تربت حیدریه، گلبهار، بینالود و شهرک رضویه در حال ساخت است.

منبتی اظهار کرد: طرحهای مسکونی در دست اجرای بنیاد مسکن برای ساکنین حاشیه شهر مشهد نیز شامل ۵۲۰ واحد در منطقه پنج تن و یک مجتمع ۵۱۲ واحدی ویژه مددجویان کمیته امداد است، طراحی برای ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در قالب ۱۸۰ طرح در حوزه مسکن شهری استان در دست انجام بوده و ساخت ۱۵ هزار واحد در قالب ۱۶۵ طرح نیز در این حوزه به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • ترزیچ به ستاره دورتموند: نشان بده که اشتباه می‌‎کنم!
  • هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم
  • مسی آمد و یک رکورد دیگر هم شکسته شد
  • واگذاری ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در خراسان رضوی
  • جعفری: فریب شرایط سپاهان را نمی‌خوریم
  • حمایت مردم خراسان رضوی از سپاه در موشک‌باران اسرائیل
  • هدیه ویژه گلزن بارسا به هوادار خردسال (عکس)