Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:31:29 GMT

عمران خان از زمین کریکت تا نخست وزیری

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۲۷۹۰

عمران خان از زمین کریکت تا نخست وزیری

نخست وزیر جدید پاکستان چگونه از میدان داری زمین کریکت پا به عرصه سیاست گذاشت؟ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، عمران احمد خان نیازی 66 ساله 25 نوامبر 1952 در میانوالی و در خانواده‌ای پشتو زبان به دنیا آمد.  پدرش "اکرام الله خان نیازی" و مادرش "شوکت خانم" نام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان مدارس ابتدایی و متوسطه را در لاهور و تحصیلات عالی خود در رشته اقتصاد را در دانشگاه آکسفورد به پایان رساند. وی در سال 1974 در همان دانشگاه کاپیتان تیم کریکت شد.

عمران خان در سال 1992 تیم کریکت پاکستان را به مقام قهرمانی جهان رساند و میلیون‌ها پاکستانی را در داخل و خارج از کشور شیفته خود کرد.

وی در سال 1997 در شهر لاهور پاکستان یک بیمارستان برای معالجه سرطان تأسیس کرده و آن را به نام مادر خود «شوکت خانم» نام گذاری کرد.

از نظر ایدئولوژی فکری نیز عمران خان به شدت تحت تاثیر افکار علامه محمد اقبال (ره) است.

عمران خان در طول زندگی سه بار ازدواج کرده است. بشری بی بی سومین همسر او که  در مراسم آیین سوگندنامه نخست وزیری نیز حضور داشت. عمران خان دارای سه فرزند است.

عمران خان در سال 2012 توانست به سروزیری ایالت خیبر و پختونخواه دست پیدا کند.

وی انتخابات سال 2008 میلادی را تحریم کرد تا جاییکه در انتخابات سال 2014 نیز برای اعتراض از لاهور به اسلام آباد آمد. وی 126 روز اعتراضات خود را در جهت استعفای نواز شریف ادامه داد.

عمران خان در سال 2014 از بمباران هوایی هواپیماها و پهبادهای آمریکایی  به مناطق وزیرستان شمالی اعتراض کرده است.

 در سال 2015 پس از افشاگری پاناما لیکس موج اعتراضات وی به حکومت نواز بیشتر شد.

وی همچنین مخالف کمک های خارجی بیگانگان به کشور پاکستان بوده است.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان بالاخره پس از 22 سال تلاش های عمران خان در عرصه سیاست، در انتخابات سراسری سال 2018 میلادی پاکستان با کسب 110 کرسی از 269 کرسی اکثریت نسبی کرسی های مجلس پاکستان را به دست آورد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی  اظهار داشت: در حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد چابهار در حوزه عمران و زیربنایی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان برتر را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شاخص‌های مختلفی از جمله عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی را برای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در نظر گرفته بود.

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با عملکرد درخشان خود در حوزه عمرانی و زیربنایی توانست عنوان برتر را در این حوزه کسب کند.

ریگی ادامه داد: این دستاورد مهم نشان دهنده تلاش‌ها و تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی این منطقه است. بدون شک، کسب این رتبه انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آینده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است