Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-19@10:31:58 GMT

افتتاح خانه دف در مرودشت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۲۸۸۲

افتتاح خانه دف در مرودشت

خانه دف شهرستان مرودشت با حضور مسئولان و اعضای انجمن‌های فرهنگی هنری و شهروندان هنردوست مرودشتی گشایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت جمعه شب در افتتاحیه خانه دف که با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر و موسیقی با مدیریت رضا زارع دف‌نواز برجسته شهرستان برگزار شد با توجه به شخصیت ممتاز فردی و هنری رضا زارع بیان کرد: «هنرمندان، نقش مهمی در شکل‌گیری سرمایه اجتماعی دارند و متقابلا هنرمندان نیز باید برای شهر و منطقه خود مفید بوده و ردی خوشرنگ از خود به یادگار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شهرام صالحی هنرمندان شهرستان مرودشت را نمونه یک خانواده موفق هنری برشمرد و گفت: حضور مسئولان و اعضای انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری در این اتفاق ویژه موسیقایی، نشان‌دهنده احترام به روح هنر است.»

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت هنرمندان را التیام‌بخش روح مردم دانست و عنوان کرد: «در این روزها باید بیش از گذشته کنار مردم کشورمان باشیم و همه کمک کنیم تا از این برهه بسلامت عبور کنیم.»

رضا زارع هنرمند دف‌نواز استان فارس نیز در این برنامه با خوشامدگویی به میهمانان بیان کرد: «مرودشت ظرفیت بسیاری در زمینه ساز دف دارد و به دلیل استقبال بسیار خوب و ظهور استعدادهای جدید در این رشته بر آن شدیم که مکان اختصاصی برای آموزش‌های تخصصی راه‌اندازی کنیم.»

تک‌نوازی استاد آزاد راستین از استادان برجسته دف کشور، دونوازی استاد راستین و سعید جعفرزاده استاد برجسته نی، تک‌نوازی محمد فریدونی مدرس خانه فرهنگ و عضو انجمن موسیقی شهرستان مرودشت و تک‌نوازی دف شکیبا استخر نوازنده نوجوان مرودشتی از دیگر بخش‌های این برنامه بود که اجرای آن را سجاد عباسی به عهده داشت.

انتهای پیام/4046/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه هنری کردستان باید به پاتوق هنرمندان مبدل شود

ایسنا/کردستان مسؤول حوزه هنری استان کردستان گفت: حوزه هنری باید به پاتوقی در خور شأن هنرمندان فرهیخته مبدل شود و تحقق این امر، معرفی چهره‌های برجسته هنر استان توسط رسانه‌ها را می‌طلبد.

اسعد فرهادی امروز (۲۷ اسفند ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پایه و اساس همه فعالیت‌های هنری و فرهنگی رسانه است و انتظار می‌رود خبرنگاران استان، بیش از پیش حوزه هنری کردستان را همراهی کنند.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی حوزه هنری در کردستان، گفت: رسانه‌ها باید بستر معرفی و شناسایی استعدادهای هنری و فرهنگی را به حوزه هنری فراهم و ما را در پیگیری مطالبات هنر استان همراهی کنند.

او به اهمیت معرفی و شناساندن انقلاب پایداری به نسل جوان و مردم کردستان اشاره و اضافه کرد: انعکاس اهداف انقلاب به مردم استان از اهداف اصلی حوزه هنری است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین نوروزگاه و بازارچه عشایری سمیرم
  • آنچه دهکردی و نصیریان به رئیس جمهور گفتند
  • حوزه هنری کردستان باید به پاتوق هنرمندان مبدل شود
  • کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه
  • دهکردی و نصیریان به رئیسی چه گفتند؟
  • دهکردی و نصیریان به رئیس جمهور چه گفتند؟
  • افتتاح خانه معلم بروجرد در کنار یک اثر تاریخی
  • زیرساخت های فرهنگی و هنری در خور هنرمندان قزوین نیست
  • چهره‌های هنری که برای دیدار با رئیس جمهور آمدند | تصاویر
  • توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است