Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام حسن روحانی قرار است ۶ شهریور برای پاسخگویی به وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی حضور یابد.

احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس درباره زمان حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس، اظهار کرد: بنده به صورت غیررسمی شنیده‌ام که امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه 6 شهریور ماه را به آقای روحانی جهت حضور در مجلس پیشنهاد داده است و رئیس جمهور به صورت تلویحی پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: البته هنوز رسما از طرف دولت به مجلس تاریخ دقیقی درباره حضور رئیس‌جمهور در مجلس اعلام نشده است. 

شایان ذکر است؛ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (چهارشنبه 10 مردادماه)  طرح سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد و گفت: همچنان تعداد 80 نفر از نمایندگان در طرح سوال خود از رئیس جمهور در صحن علنی باقی ماندند و لذا بیش از یک چهارم نمایندگان همچنان خواستار طرح سوال از رئیس جمهور بودند که طبق آئین‌نامه و مطابق اصل 88 قانون اساسی و ماده 213 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنا بر گزارش شماره "د" 499771114 مورخ 9 مرداد 97 کمیسیون اقتصادی سوال این نمایندگان از رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت که با عنایت به اتمام زمان و عدم اقناع آنان در 5 محور اعلام وصول می‌شود.

لاریجانی درباره محورهای سوال از رئیس جمهور بیان کرد: عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی محورهای سوال از رئیس جمهور است.طبق آئین‌نامه رئیس جمهور موظف است حداکثر تا یک ماه آینده برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی حضور یابد.

 

29215

کلید واژه‌ها : سوال از رئیس‌جمهور - مجلس شورای اسلامی - حسن روحانی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، نشست علنی امروز- یکشنبه ۲ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور ۲۰۳ تن از نمایندگان آغاز شد.

قرار است در این نشست ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز (اعاده شده از شورای نگهبان)، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی بررسی شود.

نمایندگان در این نشست ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری وگزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح نظام قانون گذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار صحن علنی امروز قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها با این کار فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند