Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز سهندی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی بابیان اینکه ازدواج همواره به عنوان یکی از مهمترین مسائل حیات بشر در طول تاریخ به شمار رفته است، بیان کرد: در راستای تهسیل ازدواج جوانان، طی سال جاری 2 هزار و 300 مددجوی استان از کمک هزینه ازدواج بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تعداد از مددجویان از تسهیلات بلاعوض کمک هزینه ازدواج در سال جاری بهره مند خواهند شد و در راستای پرداخت کمک هزینه بلاعوض این تعداد مددجو نیز طی سال جاری، مبلغ پنج میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

سهندی ازدواج را یک امر الهی عنوان کرد و افزود: مسئله ازدواج علاوه بر ادیان و مذاهب، همواره مورد توجه جامعه شناسان، حقوق دانان، و روانشناسان نیز قرار دارد.

وی درخصوص میزان تسهیلات پرداختی طی چهار ماه نخست سال جاری بیان کرد: ۸۵۹ نفر از جوانان مددجوی استان طی چهار ماه نخست سال جاری، مبلغ یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان کمک بلا عوض دریافت نموده اند که از این مبلغ، ۲۰۰ میلیون تومان از محل کمکهای خیرین و درآمد های محلی تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بااشاره به اینکه طی تحقیقات صورت گرفته طی هفت سال گذشته، کمتر از ۲ درصد ازدواج نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد منجر به طلاق شده اند، تصریح کرد: این در حالی است که آمار طلاق در سطح جامعه بیش از ۲۸ درصد بوده است.

سهندی کمک به امر ازدواج جوانان در قالب هدیه ازدواج تا سقف ۵ میلیون تومان به صورت بلا عوض، پرداخت وام اشتغال با کارمزد چهار درصد به نوعروسان و تازه داماد ها در راستای ایجاد فرصت شغلی، پراخت وام قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان به جوانان، انجام مشاوره قبل از ازدواج به نوعروسان، برگزاری دوره های آموزشی شامل مهارت های زندگی، مهارت های همسر داری و ارائه بسته های تشویقی شامل سفرهای زیارتی برای زوج های جوان را از اهم برنامه های کمیته امداد استان در راستای تسریع امر ازدواج در بین جوانان عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح سه شنبه در حاشیه نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش، با تأکید بر اهمیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای ازدواج آسان در جامعه افزود: مهریه‌های سبک علاوه بر تسهیل در امر ازدواج جوانان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اقدامات ارزشمند طوایف شهرستان مبنی بر حذف طلا و جواهرات باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگ سازی تسهیل در ازدواج، تربیت خانواده‌ها، انجام کارهای عام المنفعه، بهره گیری از ظرفیت‌های خیران، برجسته سازی اقدامات بشردوستانه و اولویت قراردادن به مقوله‌های آموزش و بهداشت باید به عنوان شاخص و برنامه اولویت دار دیده شود.

وی اظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال و بهره گرفتن از ظرفیت‌های منطقه برای رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز مهم جامعه بوده که ضرورت دارد از سوی مسؤولان دستگاه‌های مختلف در دستور کار باشد.

شایان ذکر است سایر اعضای این جلسه در ادامه در خصوص مباحث مختلف جهش تولید با مشارکت مردم، ازدواج آسان و غیره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست مقرر شد تا با حضور علما، نخبگان و معتمدان شاخص شهرستان خاش برای رفع و یا کاهش مشکلات ازدواج و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نیز جهش تولید با مشارکت مردم و چگونگی حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران بومی و جذب خیران برای انجام کارهای عام المنفعه و نیز مشارکت برای اجرای پروژه‌های آموزشی و بهداشتی بر حسب نیاز منطقه تدابیر لازم اتخاذ شود.

کد خبر 6098894

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن