Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@02:32:36 GMT

روحانی 6 شهریور به مجلس میرود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۳۰۴۱

حجت‌الاسلام حسن روحانی قرار است ۶ شهریور برای پاسخگویی به وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی حضور یابد. ناطقان: احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس، درباره زمان حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس، اظهار کرد: بنده به صورت غیررسمی شنیده‌ام که امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه 6 شهریور ماه را به آقای روحانی جهت حضور در مجلس پیشنهاد داده  و رئیس جمهور به صورت تلویحی پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بیان کرد: البته هنوز رسما از طرف دولت به مجلس تاریخ دقیقی درباره حضور رئیس‌جمهور در مجلس اعلام نشده است. 
شایان ذکر است؛ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (چهارشنبه 10 مردادماه)  طرح سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد و گفت: همچنان تعداد 80 نفر از نمایندگان در طرح سوال خود از رئیس جمهور در صحن علنی باقی ماندند و لذا بیش از یک چهارم نمایندگان همچنان خواستار طرح سوال از رئیس جمهور بودند که طبق آئین‌نامه و مطابق اصل 88 قانون اساسی و ماده 213 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنا بر گزارش شماره "د" 499771114 مورخ 9 مرداد 97 کمیسیون اقتصادی سوال این نمایندگان از رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت که با عنایت به اتمام زمان و عدم اقناع آنان در 5 محور اعلام وصول می‌شود.
لاریجانی درباره محورهای سوال از رئیس جمهور بیان کرد: عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی محورهای سوال از رئیس جمهور است.طبق آئین‌نامه رئیس جمهور موظف است حداکثر تا یک ماه آینده برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی حضور یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: روحانی ، سوال از رییس جمهور ، امیرآبادی‌فراهانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روحانی سوال از رییس جمهور امیرآبادی فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!

این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریوراست؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم