Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@14:32:58 GMT

کارگاه آموزشی جام باشگاه کتابخوانی در قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۳۳۷۵

کارگاه آموزشی جام باشگاه کتابخوانی در قم آغاز شد

به گزارش ایرنا، در این کارگاه 2 روزه 27 تَن از مربیان و تسهیلگران شرکت کننده در این طرح از کانون های فرهنگی - هنری مساجد، جمکران، پایگاه بسیج بانوان، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهزیستی حضور دارند.
امسال این کارگاه های آموزشی در سطح مراکز استان ها برگزار می شود و شرکت کنندگان پس از آموزش های لازم، مطالب مطرح شده در این کارگاه را به زیرمجموعه های خود انتقال می دهند تا گروه های مختلف بتوانند تیم های خود را برای حضور در این جام مهیا سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: سال گذشته در این طرح، از 100 مربی و تسهیلگر شرکت کننده، 20 تن موفق شدند که باشگاه خود را ثبت و در مرحله استانی شرکت کنند.
حجت الاسلام علی اسماعیلی با بیان این که سال گذشته این طرح در کشور برگزار شد و قم برای نخستین بار در این طرح شرکت کرد، افزود: هر چه بتوانیم کتابخوان بیشتری در کشور تربیت و از دوران کودکی علاقه کتابخوانی را در فرزندان خود ایجاد کنیم، جامعه ما در آینده جامعه فرهیخته تری خواهد بود.
وی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات به خاطر ناآگاهی افراد است، گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه یک ضرورت می باشد و نیاز داریم که به اطلاعات افراد جامعه افزوده شود.

** فرصت شرکت در جام کتابخوانی پایان شهریورماه امسال است
رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در حاشیه برگزاری، به خبرنگار ایرنا گفت: پس از پایان این کارگاه، مربیان تا آخر شهریورماه امسال فرصت دارند که زیرمجموعه های خود را برای حضور در این جام آموزش دهند.
زینب عوض پور خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جام در مرحله استانی در دی ماه امسال و آیین اختتامیه آن در مرحله کشوری در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به پایگاه اطلاع رسانی «شبکه ترویج کتابخوانی ایران» (جام باشگاه‌ های کتابخوانی کودک و نوجوان) به نشانی اینترنتی http://bookpromotion.ir مراجعه کنند.
وی؛ کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان با محیط های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی، کتابخانه و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه ای سرگرم کننده میان کودکان و نوجوانان، کمک به تاسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله ای و مسجدی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب را ازجمله هدف های این طرح برشمرد.
عوض پور، در رابطه با معرفی و نحوه برگزاری جام باشگاه ‌های کتابخوانی ایران گفت: این جام عنوان طرحی برای راه‌ اندازی و فعال کردن باشگاه‌ های کتابخوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.
وی درخصوص این طرح گفت: باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، گروه های کتابخوانی هستند که با حضور دستِ کم 12 کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب های مبادله شده و دیگر کتاب ها و زیر نظر یک مربی بزرگسال تشکیل می شوند و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان فعالیت می کنند.
رئیس اداره فرنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اعلام کرد: گروه های سنی شرکت کننده در 3 گروه؛ پیش از دبستان، سه سال اول دبستان و سه سال آخر دبستان تقسیم بندی می شوند.
وی گفت: مربیانی امکان تاسیس باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان را دارند که آموزش های لازم را دیده باشند و گواهی برای آنها صادر شده باشد و مربیان تنها به عنوان تسهیلگر و حامی در کنار کودکان و نوجوانان هستند و نقش راهنما را دارند.
وی افزود: این باشگاه ها می توانند در کتابخانه ها، مدرسه ها، مراکز کانون، فرهنگسراها، مجتمع های مسکونی، مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، کانون های اصلاح و تربیت، مراکز بهزیستی، اجتماعات خانوادگی، روستاها و هر جایی که کودکان و نوجوانان گرد هم می آیند، تشکیل شوند.
7406/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت قم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدرسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی کتاب رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان

مسجد شهید مدرس، شهرک مدرس همدان هم یکی از این مساجد است که هر روز صبح محفل انس با قرآن در آن با حضور بانوان و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و در آن علاوه بر تلاوت قران و دعا‌ها آموزش و تفسیر قر آن و دعا‌ها، تفسیر نهج الابلاغه هم برگزار می‌شود.

در این مسجد پایگاه مقاومت بسیج شهید عروجی فعالیت می‌کند و در کنار آن کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با قرآن را برگزار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • ضیافت افطاری امام حسنی ها در نوشهر
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود