Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@18:50:32 GMT

وزارت صمت عرصه را بر دامدارن تنگ کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۳۷۱۵

وزارت صمت عرصه را بر دامدارن تنگ کرد

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: اقدامات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ قیمت شیرخام بدون اطلاع وزارت جهاد کشاورزی و ممنوعیت صادرات شیر خشک عرصه را بر تولید در صنعت دامداری تنگ کرده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ احمد مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره قانون انتزاع، اظهار کرد: بر اساس این قانون وزارت صمت بدون تائید وزارت جهاد کشاورزی اجازه تعیین قیمت محصولات کشاورزی و ابلاغ ممنوعیت صادرات را ندارد اما، هر روز شاهد تصمیمات خودسرانه این وازتخانه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای نرخ خرید هر کیلوگرم شیرخام ۱۷۵۰ تومان بود اما، در ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت آن با ۹ درصد افزایش ۱۵۷۰ تومان تعیین شد که زیان دامداران را در پی داشته است.

به گفته مقدسی، در چهار سال گذشته قیمت خرید شیرخام از دامداران بدون تغییر مانده در حالی که به طور معمول باید هر ساله ۱۰ درصد افزایش قیمت برای آن در نظر گرفته می شد و بر همین اساس اکنون باید قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام باید ۴۰ درصد افزایش می یافت.

وی با انتقاد از تصمیم وزارت صمت برای ممنوعیت صادرات شیر خشک نیز، افزود: ایران پیش از ممنوعیت یکی از صادرکنندگان شیرخشک در منطقه بود و سال گذشته موفق به صادرات 15 هزار و 892 تن از این محصول شد اما اکنون این مزیت در حال از دست رفتن است.

مقدسی یادآور شد: سال های گذشته بخشی از شیرهای که در قالب خرید حمایتی از دامداران خریداری می شد تبدیل به شیرخشک شد و انبار صنایع لبنی انباشت گردید، این شرایط دولت را مجبور کرد تا هزینه گزافی را برای بازاریابی و صادرات این محصول پرداخت کند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت را مغایر با حمایت از تولید و منافع ملی دانست و گفت: ابلاغ قیمت نا متناسب با هزینه تولید و ممنوعیت صادرات برخلاف سیاست حمایت از تولید دولت است و قابل پذیرش نیست .

مقدسی در پایان از ارسال نامه اعتراضی به وزیر جهاد کشاورزی برای اقدام عاجل در برابر اقدامات غیرقانونی وزارت صمت خبر داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قانون وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی معدن و تجارت شیر خشک ایران دولت معدن تجارت حمایت از تولید کشاورزی دامداران قیمت شیر احمد مقدسی وزارت صمت صادرات شیرخشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید